Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1351
Halla

Håper det er noen her med litt peil på studievalg.

Si at jeg har matematikk S2, og kommer ut med karakter 2 eller 3. Er jeg da helt fuckd og lite egnet til å gå bachelor i revisjon? :P

Noen som vet hva matematikken vil gå ut på?

Hypersonic-ultra-matte eller tysk snekker-matte?

Takk
Sist endret av Bror-Seb; 20. januar 2010 kl. 20:04.
Det spørs jo veldig på hvilken skole du vil søke deg inn på etter vgs. Om du har 2-3 i S2matte er det ikke like god sjanse for å komme inn på en god skole. Men i teorien kan du få det med bare 2'ere vil jeg tro.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
En revisor bør jo i utgangspunktet være ganske interessert i matematikk. Har du noen andre motiver?
Hio bachelor i revisjonsetellerannet kraver kun generell studiekompetanse. Så kan du bygge på med mastergrad med det kurset..

Men du bør jo ha en interesse for faget du skal studere da..

Edit: leste litt mer. du kan komme inn uten matte, men da må du ta forkurs. Ellers skulle det holde med s1+s2, og som regel holder det med ståkarakter i fag på høgskoler..
Sist endret av moret; 20. januar 2010 kl. 20:57.
Trådstarter
Jeg har problemer med å lære meg ting jeg vet at jeg aldri vil få bruk for senere. Så det jeg egentlig lurer på er om det er noen her som vet litt om hvilken type matte det er lagt størst vekt på.

Om det er typen "lett" eller "vanskelig"

Takker for mange kose svar... :P
Når sluttet man å ha brukt for ting som står i matteboken ?
Karakter 2 eller 3 fra vgs kan komme av mange ting. Kanskje er ikke matte din sterkeste side, eller kanskje problemet er at du jobber for lite. Det er umulig å si at "karakter 2 eller 3" betyr at du ikke kan klare en bachelor i revisjon, men det tyder i alle fall på at du vil komme til å måtte legge ned mye innsats i studiene dine for å gjøre det bra..
Sist endret av emphi; 20. januar 2010 kl. 21:08.
anbefaler ikke revisjon linja om matte ikke er din sterkeste side.....
Sitat av mishka Vis innlegg
anbefaler ikke revisjon linja om matte ikke er din sterkeste side.....
Vis hele sitatet...
Selv om at han kanskje ikke er så flink til å regne ut volum av en flaske osv betyr ikke at han ikke klarer å sette opp regnskap og lignende...
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Bror-Seb Vis innlegg
Jeg har problemer med å lære meg ting jeg vet at jeg aldri vil få bruk for senere. Så det jeg egentlig lurer på er om det er noen her som vet litt om hvilken type matte det er lagt størst vekt på.

Om det er typen "lett" eller "vanskelig"

Takker for mange kose svar... :P
Vis hele sitatet...
Vil si at S-matte er Middels+, Fordi;
1P+2P, superlett
1T+2T, middels
S1+S2, middels+
R1+R2, vanskelig
Sitat av Bror-Seb Vis innlegg
Halla

Håper det er noen her med litt peil på studievalg.

Si at jeg har matematikk S2, og kommer ut med karakter 2 eller 3. Er jeg da helt fuckd og lite egnet til å gå bachelor i revisjon? :P

Noen som vet hva matematikken vil gå ut på?

Hypersonic-ultra-matte eller tysk snekker-matte?

Takk
Vis hele sitatet...
Tysk snekker-matte. Pluss, minus og prosentregning... bare jævli mye av det, og du skal overhodet ikke noensinne gjøre slurvefeil. Evner du ikke være systematisk når du regner er du screwed.

Det vanskeligste du kommer borti kan være litt modellering hvis du tar noen makroøkonomifag, men selv der er det kun snakk om bruk av pensum på S1 og S2 nivå.

Økonomifaget generelt er ikke fyllt opp av folk som er flinke i matte. Jeg får lyst til å gråte når jeg ser på lærebøkene til vennene mine. Tror fanden meg det ikke finnes et forbanna menneske med mastergrad i økonomi som har skjønt at % faktisk betyr 1/100 f.eks.
Trådstarter
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Tysk snekker-matte. Pluss, minus og prosentregning... bare jævli mye av det, og du skal overhodet ikke noensinne gjøre slurvefeil. Evner du ikke være systematisk når du regner er du screwed.

Det vanskeligste du kommer borti kan være litt modellering hvis du tar noen makroøkonomifag, men selv der er det kun snakk om bruk av pensum på S1 og S2 nivå.

Økonomifaget generelt er ikke fyllt opp av folk som er flinke i matte. Jeg får lyst til å gråte når jeg ser på lærebøkene til vennene mine. Tror fanden meg det ikke finnes et forbanna menneske med mastergrad i økonomi som har skjønt at % faktisk betyr 1/100 f.eks.
Vis hele sitatet...
Takk for fint svar. ) Da er det jo håp da