Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 843
Ja, ser det er fler som har "kost" seg med windows 7 til jul..

mitt problem går i at jeg for øyeblikket kjører Vista 32-bit, og må derfor "boote fra disk" om det skal gå an for meg å få 64bit installert.

Det som er problemet er at når jeg re-starter PCen, får jeg ikke noe mulighet til å "boot fra disk"


Tips?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sjekk BIOS, pass på at boot-rekkefølgen har CD/DVD-drev før harddisk i lista.
Hvis BIOS er det som kommer når du trykker F2 o.l i oppstarten, så får ejg abre beskjed om at ejg kan enten:

Starte Vista

Starte Windows Minne... ( Husker ikke helt hva det stod xD)



????

Utrolig irriterende. Veldig glad om noen hjelper.

EdiT: Skriveleif var her..
Hehe, dette er da ikke "enda ett problem" med Windows 7. Du må bare sette boot rekkefølgen riktig, og det er opp til deg.

http://www.google.no/search?client=o...utf-8&oe=utf-8
Slenger ut Specs og jeg..


Komplett.no egendefinert PC (Gamer)

Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00 GHz
Vista Home premium 32-bit
Geforce GTX 285
4.00 GB RAM
Jeg kjørte vista 32 bit, og skulle oppgradere til win 7 64 bit.
Booted aldri fra disk eller noe, jeg bare startet iso fila fra windows og hele greia installerte seg selv!

Skjønner ikke hvorfor folk har problemer med win7.. Er jo det beste operativ systemet som er sluppet ut til windows!
Neida, ittno problem nå.

Win 7 up and running
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Jeg kjørte vista 32 bit, og skulle oppgradere til win 7 64 bit.
Booted aldri fra disk eller noe, jeg bare startet iso fila fra windows og hele greia installerte seg selv!

Skjønner ikke hvorfor folk har problemer med win7.. Er jo det beste operativ systemet som er sluppet ut til windows!
Vis hele sitatet...
Bortsett fra XP, da.
Hadde det vært færre irriterende småting (som Taskbar From Hell® med sine konstante, ubegrunnede popups, tooltips og previews) hadde jeg antakelig vært enig.
Sist endret av robhol; 25. desember 2009 kl. 14:17.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Jeg kjørte vista 32 bit, og skulle oppgradere til win 7 64 bit.
Booted aldri fra disk eller noe, jeg bare startet iso fila fra windows og hele greia installerte seg selv!

Skjønner ikke hvorfor folk har problemer med win7.. Er jo det beste operativ systemet som er sluppet ut til windows!
Vis hele sitatet...
Det beste operativsystemet som er sluppet ut til Windows? Sist jeg sjekket var jo Windows et operativsystem. Du mener kanskje det beste operativsystemet windows har sluppet ut? :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
.. "beste operativsystemet microsoft har sluppet"
Sitat av Dodecha Vis innlegg
.. "beste operativsystemet microsoft har sluppet"
Vis hele sitatet...
Ja, eller det:P
På noen hovedkort trykker man F11 for Boot meny i oppstarten.
Sitat av MicroWar Vis innlegg
På noen hovedkort trykker man F11 for Boot meny i oppstarten.
Vis hele sitatet...
Og på noen trykker man enter, noen trykker man insert, noen trykker man F12, noen trykker man F6, noen trykker man F9 og noen trykker man DEL på.

Så dette er stort sett mer om å bruke øynene enn å bruke ræva når man skal boote fra en annen lokalasjon.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og på noen trykker man enter, noen trykker man insert, noen trykker man F12, noen trykker man F6, noen trykker man F9 og noen trykker man DEL på.

Så dette er stort sett mer om å bruke øynene enn å bruke ræva når man skal boote fra en annen lokalasjon.
Vis hele sitatet...
er ikke alle skjermer som starter opp så fort at man får sjans til å se hvilken knapp man skal trykke

løsning?

http://www.youtube.com/watch?v=PbcctWbC8Q0
Sist endret av VivaLatrina; 27. desember 2009 kl. 14:37.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av staM Vis innlegg
Det beste operativsystemet som er sluppet ut til Windows? Sist jeg sjekket var jo Windows et operativsystem. Du mener kanskje det beste operativsystemet windows har sluppet ut? :P
Vis hele sitatet...
Det blir også feil. Operativsystem slipper ikke ut operativsystem.
Det grammatisk riktige å si blir vel "det beste operativsystemet i Windows-serien".
Sist endret av robhol; 27. desember 2009 kl. 14:38.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
er ikke alle skjermer som starter opp så fort at man får sjans til å se hvilken knapp man skal trykke

løsning?

http://www.youtube.com/watch?v=PbcctWbC8Q0
Vis hele sitatet...
Løsningen er stort sett å lese manualen, denne gir deg alt du trenger av informasjon.
Sitat av robhol Vis innlegg
Det blir også feil. Operativsystem slipper ikke ut operativsystem.
Det grammatisk riktige å si blir vel "det beste operativsystemet i Windows-serien".
Vis hele sitatet...
Dodecha rettet på det for to dager siden
Sist endret av VivaLatrina; 27. desember 2009 kl. 14:40.