Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5006
På grunn av etterspørsel fra brukere her på forumet har jeg tenkt å skrive ned noen av trippene mine. Jeg har vært litt imot å skrive ned mine tripper, for det er ekstremt vanskelig for en annen person å kunne se trippen fra mine øyne bare ved å lese noen ord og enda vanskeligere å forstå hva jeg har fått ut av dette i ettertid. For å gi dere best mulig forståelse for hvordan jeg opplever det og hvordan det preger mitt liv vil jeg legge ut de tre trippene som har skilt seg mest ut og har hatt mest betydning for meg.


Innleding: Jeg, Venn2, Venn3 og kjæresten til Venn3 (trippsitter) bodde i samme hus, og hadde nylig flyttet sammen for en måned siden. Jeg og Venn2 har i lang tid vært veldig interessert i psykedelika, og lest mye om det. September 08 plukket vi norsk fleinsopp (psilocybe semilanceata) i Finnmark, og denne tok vi med oss til Trondheim. Trippen fant sted i Trondheim, Mars 09. Jeg hadde smakt på div psykedelika i veldig små doseringer før, men ikke fått annet enn små psykedeliske vibber. For Venn2 og Venn3 var dette første møte. Denne trippen hadde vært planlagt lang stund, og jeg ville ikke dele den med en fjerdepart som kom hoppende etter i siste liten, så kjæresten til Venn3 ble vår trippsitter. Hun hevdet å ha inntatt norsk fleinsopp ved flere anledninger og var kjent med dette, noe som viste seg å være tullprat. Jeg og Venn2 var interessert i buddhismen, shamanisme og gamle tradisjoner som innebærerinntak av enteogener. Jeg og Venn2 praktiserer meditasjon.



[CENTER]Så starter det![/CENTER]

Etter at teen var drukket ferdig ble vi sittende og snakke i noen minutter før jeg gikk ut på verandaen. Det var vindstille og det dalte rolig ned med små snøfnugg. Det første jeg legger merke til etter en sund, er at jeg lettere kan fokusere på akkurat ett og ett snøfnugg. Jeg ble stående på verandaen og se på snøfnuggene, fascinert over hvordan de snurret rundt og hvor forskjellig hvert snøfnugg var, mens de sakte dalte mot bakken. Jeg kjente en følelse av litt bodyload som brakte frem litt uro og nervøsitet. Jeg gikk inn til de andre og sier jeg kjenner det kommer, noe de følte også, så jeg foreslo å dra ut en liten tur mens vi ventet på at ting skulle starte.

Det var hvitt ute, et tynt snølag på bakken og snø på trærne. Vi gikk gjennom nabolaget til en kort sti på rundt femti meter som går gjennom en liten skog før den møter en annen vei. Jeg hadde ingen visuelle effekter for øyeblikket, men ganske kraftig bodyload. Det føltes ut som nedre delen av kroppen ble presset hardt mot bakken, mens øvre del ble løftet mot himmelen, noe som igrunn var litt ubehagelig. Vi gikk gjennom denne skogen og satte oss i et bussskur ved veien på andre siden av skogen. Jeg sank ned i benken og ble sittende og se opp mot himmelen, og der satt vi i kanskje fem minutter før vi begynte å gå tilbake.

Skogen var vakker og annerledes nå. Da vi kom under trærne fikk alt et lilla skjær. Snøen hadde en svak lilla farge, og det samme hadde trærne. Jeg hadde stort fokus mot trærne. De hadde forandret seg siden i sted. De var underlig krokete og fasongen var generelt ganske kraftig forandret. Trærne virket mer levende nå enn ellers. Trærne bølget litt frem og tilbake, og dette påvirket min gange også. Det føltes helt naturlig ut å bevege meg som dem, kronglete. Jeg følte jeg danset litt med trærne mens vi gikk igjennom skogen. Jeg husker at vår trippsitter falt hele tiden. Hun gnålte og klagde, helt åpenlyst for å få oppmerksomhet siden hun ikke fikk være med å trippe. Vi tre på sopp gikk på snøen uten problemer, men en helt klinkende edru person klarte ikke å holde seg på benene engang. Jeg ble smålig irritert over gnålet hennes, og sa med kvass stemme at hun seriøst skulle skjerpe seg. Jeg følte at hun tok seg veldig nær av dette. Jeg kunne føle hva hun følte som følge av min kommentar. Jeg synes ikke det var feil av meg å si det, men det var interessant å kunne føle andres følelser etter at jeg var deres utløsende faktor, noe jeg kommer tilbake til senere. Vi gikk ikke strake veien gjennom skogen nå, men tok oss god tid.

Vi så på alt mulig, og jeg følte meg som et nysgjerrig barn igjen. Jeg klatret litt i trær, tok på trær, tok på snøen. Alt var så gøy, spennende og ikke minst morsomt, så det var ikke sjeldent jeg brøt ut i latter uten noen spesiell grunn. Jeg lo av at det var så vakkert! Jeg hadde intet ubehag av bodyloaden nå, og selv om den var ekstremt sterk, ble det en positiv følelse. Det føltes som om jeg ble dratt til alle kanter og strukket opp og ned. Jeg så mot Venn2 og han var utrolig stille. Det så ikke ut som om han hadde det noe bra. Jeg spurte ham om det gikk bra, og han nevnte kvalme og ubehag i magen. Jeg fortalte at "det skal være sånn", og jo mer man fokuserer på det jo verre blir det, og at å overse det sannsynligvis ville føre til at det gikk over. Det virket som han aksepterte dette, og det ble aldri nevnt noe kvalme igjen under denne trippen. Vi gikk inn i huset igjen.


Inne hadde vi allerede gjort alt klart med musikkspilleliste kjørende på pc'n, røde stearinlys på alle hyller, ryddig hus og dempet belysning. Vi gikk inn. Det var utrolig mørkt i gangen, noe som faktisk føltes litt skummelt. Vi gikk opp trappen, og så et skinnende rødt lys som kom fra stearinlysene. Da jeg var på toppen ble jeg sjokkert over hva jeg så. Jeg ropte på de andre, og vi ble stående der en stund og bare se ut over stuen. Det var Shpongle i bakgrunnen, de røde stearinlysene lyste opp alle veggene med en varm rødtone, og de røde putene i den svarte sofaen lyste veldig opp. Alt så utrolig fint, varmt og koselig ut. Det var som å komme til en ny stue. Jeg hadde på meg en rød hettegenser, og det tok ikke lang tid før den måtte av, rett og slett fordi jeg ble blendet av det røde lyset. Jeg gikk ned i den mørke, skumle underetasjen og kastet fra meg genseren på rommet før jeg fort sprang opp til det varme koselige igjen. Vi ble mer eller mindre skutt ut i en voldsomt mye sterkere tripp enn det vi hadde forventet. Jeg hadde intet behov for å bruke sofaen, og satt like gjerne på gulvet.

Vi snakket veldig lite uten vår trippsitter som alltid kom med dumme spørsmål som "Haha, hvorfor sitter du på gulvet?" "Hva ser du?" "Hvorfor, hva, hvorfor?". Jeg trodde hun var erfaren med sopp, noe hun ga inntrykk for før vi startet. Jeg mistet fokus fra trippen og kom tilbake til den vanlige verden hver gang hun sa noe dumt, så jeg ble rett og slett sint. Vi var så langt uti den psykedelske verden at vi hadde ingen mulighet til å fokusere på prating eller forklaring, og jeg ville at hun skulle la oss være i fred. Jeg ba henne om å holde kjeften sin igjen, gjøre noe annet og ikke være avhengig av oss. Det er da tross alt tripperne som skal være avhengig av trippsitter hvis det er noe, ikke omvendt. Hun tok seg nær av det, og igjen følte jeg den følelsen hun fikk på meg selv, og jeg fikk da en følelse av sterk sorg fra henne og en følelse av dårlig samvittighet fra meg selv. Alt som skjedde var bare så stort og kaotisk i forhold til slik jeg har opplevd virkeligheten før. Vi var liksom ikke to kropper og to hoder, men på en måte samme tingen og jeg kunne oppleve alt gjennom meg, for å si det sånn. Jeg forsto at uansett om mine gamle prinsipper sier meg at "jeg har rett til å være slem fordi de gjorde noe teit", så må man vise kjærlighet og positivitet til ethvert menneske istedenfor å spre frykt, ubehag eller negativitet på noen måte.

Stuen vår er ganske stor, og det er trepanel på alle veggene. Alle kvistene på trepanelet danset i takt med musikken, noe stolene, glassene, lysene også gjorde. Ut av høyttalerne kunne jeg se bølger av musikk som kom flytende ut. Jeg husker spesielt godt at da jeg satt et glass foran høyttalerne så jeg musikkbølgene svinge rundt glasset.


Etterhvert som effektene ble sterkere mistet jeg tilknytting og forståelse for "den gamle virkeligheten", jeg mistet forståelse for hvem jeg var. Jeg var ingen, jeg hadde ingen identitet, jeg hadde ikke opplevd noe, jeg tenkte ikke, jeg bare VAR. Der satt jeg og studerte hver minste ting, så på alle ting, dro fra plass til plass for å se ting fra forskjellige vinkler. Jeg skjønte ikke så mye, men det var vel heller ikke så mye å skjønne. Jeg hadde en helt ekstrem bodyload nå, så jeg gikk ikke på to føtter, men dro meg fremover som en slange. Jeg tok på pledd og lignende, og det var godt å føle hud mot andre ting. Stearinlys, levende flammer, var noe jeg fascinerte meg over og jeg likte å se hvordan flammene danset etter musikken. Hvordan alt danset etter musikken. Jeg flirte ofte for meg selv, med en annen latter enn vanlig, når jeg opplevde ting jeg synes var vakkert. Ting var så vakkert at jeg måtte le!

Jeg kan ikke huske å ha hatt noen kontakt med de andre personene, ikke engang øyekontakt, så jeg er ikke helt sikker på hvordan de opplevde denne delen. Dette er den mest spennende delen av trippen i mine øyne. Det er så tungt å beskrive akkurat denne delen, og det blir ikke noe mer forståelig av å prate om alle tingene jeg gjorde mens jeg var i denne tilstanden. Etterhvert bevegde jeg meg mot doen, fremdeles på en krokete og sjanglete måte. Badet var skikkelig magisk. Det flisbelagte gulvet bevegde seg, og flisene ble større, større, mindre, større. De var i konstant bevegelse. Veggtapeten var et evig mønster som gikk igjen. Dette mønsteret bevegde seg også frem og tilbake, og omformet seg konstant. Etter jeg hadde pisset, så jeg meg selv i speilet. Trippen til nå hadde føltes ut som en evighet, og jeg hadde vært i denne tilstanden, vekk fra min identitet, i en evighet. Jeg fikk et enormt latterkick. Jeg lo høyt, og jeg kunne høre de i stuen begynne å le sammen med meg. Jeg hadde jo glemt mitt utseende og hvordan jeg før identifiserte meg selv, så jeg lo og tenkte noe som: "Ååååja, det er jo HAN DER karn, han har jeg opplevd mye med!". Det var så utrolig sprøtt å se meg selv igjen, fordi det føltes ut som om en evighet siden sist.
Jeg danset til musikken, og det føltes så rett og riktig. Vi er her for å leve livet, danse og å ha det bra! Jeg har aldri vært en person som liker å danse, eller kanskje jeg heller har vært litt "redd", men alt var perfekt nå. Jeg danset til musikken og var superglad. Bodyloaden førte kroppen min rundt og jeg danset med den. En venn av oss kom innom, noe vi hadde avtalt på forhånd. Vår tidligere trippsitter gikk ned og la seg. Jeg prøvde noen ganger å endre musikken på pc'n, men jeg mistet fokus hele tiden, og ble heller sittende og se på farger og andre ting på utsiden av skjermen. Det var utrolig vanskelig å forstå seg på pc'n, så det tok lang tid før jeg fikk endret sang når jeg prøvde. Enkelte ganger tok jeg også fram mobilen, men forsto absolutt ingenting av denne heller. Jeg ble heller sittende og se på fargene og tastene. Elektroniske ting ga liten mening, og jeg hadde null forståelse for hvordan disse tingene brukes. Ved et tilfelle tok vår nye trippsitter frem en kortstokk og spurte om vi ville spille kort. Hele gjengen ble med og prøvde ihvertfall, men jeg ble mest sittende og se på fargene på kortene, og klarte ikke helt å tenke "logisk", så vi gikk heller tilbake til å sitte på rare plasser på gulvet og snurre rundt i pledd eller lignende.


Enkelte ganger i trippen føltes det som om jeg kunne gå inn i hodene til de andre. Jeg kunne koble meg på deres tanke-frekvens eller lignende, føle hva de føler, se hva de ser, og analysere situasjonen slik de gjør. Dette var utvilsomt lettest med Venn2, og da jeg gjorde dette fikk jeg et blikk fra ham og det virket som han visste hva jeg gjorde. Vi sa ingenting til hverandre, men observerte stille hva som skjedde, og jeg hadde en følelse av at jeg visste tanken bak tanken når folk f.eks sa noe, eller at jeg visste hvorfor folk reagerte som de gjorde når noe skjedde eller ble sagt. Jeg følte at Venn2 gjorde det samme, og vi var "koblet sammen" i en lengre periode. Det var også slik at jo mer jeg bare observerte istedenfor og ta en del i det, jo mer indre ro fikk jeg og en god følelse bygget seg opp igjennom hele kroppen. Jeg kunne føle hver del av kroppen min danse etter musikken, ikke fysisk bevegelse, men innvendig.


En gang i trippen tenkte jeg mye på tid. Hva er tid for noe? Jeg klarte ikke å komme noen vei, og tidsdefinisjoner som forrige uke, i går, i morgen, neste uke, neste måned klarte jeg ikke å forstå. Jeg satt lenge og grublet over dette, og klarte ikke å forstå noe annet enn 'øyeblikket', fortid og framtid var utenfor min forståelse. Jeg forklarte rotete mine tanker rundt dette til de andre, uten at jeg selv følte jeg fikk frem mine tanker, men jeg fikk ihvertfall de andre inn på samme tanker som meg. De klarte heller ikke å forstå "i går" eller "i morgen". Vi snakket lenge om dette, men kom ikke frem til hva dette var for noe. Først da jeg begynte å komme ned og fikk bakkekontakt forsto jeg disse begrepene igjen.


Jeg har alltid vært litt usikker på meg selv som person, og hatt litt dårlig selvtillit i mitt liv, helt fra barndommen. Denne usikkerheten kom tilbake til meg enkelte ganger under trippen, og jeg tenkte mye på dette. Dette er totalt unødvendig, og jeg skaper mye unødvendig negativitet for meg selv med dette, og for alle rundt meg. Jeg forsto at jeg måtte legge dette av meg, og heller nyte livet istedenfor å kritisere meg selv, for det er bare jeg selv som gjør dette, ikke andre rundt meg. Det dårlige inntrykket andre får av meg kommer av min usikkerhet, ikke hva jeg trodde var grunnen til min usikkerhet, og det folk liker er en selvsikker person som kan skape mye glede og positivitet - det er det som skaper en bra sosial situasjon. Man kan ikke være så selvsentrert og tenke på seg selv, tenke negativt, tenke på problemer, men man må legge fra seg disse tingene for å starte og leve og skape positive øyeblikk!


Etter kanskje 4-5 timer begynte de visuelle effektene og de andre sterkeste effektene å avta. Vi tok da frem bongen for å ta noen hasjtrekk. Det var som om halsen min var bedøvd. Røyken jeg trakk inn var som luft. Jeg la ikke merke til de typiske effektene som vanlig inntrer i cannabisrusen, men tankespinnet ble sterkere. Tidsbegrepet var ennå ganske ikkeeksisterende, så jeg mistenker at jeg tok litt mange trekk på kort tid. Da kom alle hendelsene under trippen tilbake. Jeg tenkte og tenkte over alt som hadde skjedd. Det var rart, kaotisk og litt stressende. Det var jo så utrolig mye og stort det jeg hadde opplevd, og alt kom tilbake på en gang. Tankene hoppet fra det ene til det andre, og det var ingen ro å finne. Jeg tok da med meg mp3-spilleren ned på rommet, og satt meg i sengen for å meditere i mørket. Jeg så svake visuelle effekter og mønstre i det mørke rommet, men lukket så øynene. Det var ennå mange farger og mønster under øyelokkene, og da startet jeg med mine pusteteknikker. Tok dype magedrag inn nesen, og ut munnen. Rolig og dyp pust, og prøvde å fokusere på pusten min istedenfor alle tankene. Jeg klarte å få kontroll over tankene mine etterhvert, og ble sittende og meditere rundt en halvtime eller times tid. Jeg gikk opp igjen, og vi ble sittende og prate om våre opplevelser til langt på natt. Jeg var utslitt, men ikke søvnig før lenge etter. Vi spiste litt mat og sov veldig godt den natten. Neste dag var jeg veldig positiv og glad for det jeg hadde opplevd igjennom denne mystiske soppen. Nå var det bare å bruke hva jeg hadde lært og opplevd i mitt vanlige liv.



Sluttord: Det var mitt første sterke møte med psykedelika, en veldig givende opplevelse, men jeg vil som sagt fortelle om hvordan psykedelika har endret meg i en helhet igjennom flere tripper. Så dette var min første opplevelse, men jeg har tenkt meg å skrive om 2 andre hendelser som skjedde i år. Den ene var en LSD opplevelse, og den andre var soppen Psilocybe Cubensis.
Jeg håper dette faller i smak, stay tuned for more.
Sist endret av Quetzalcoatl; 13. desember 2009 kl. 19:07.
God rapport kjenner meg selv igjen når det gjelder det å kunne føle andres følelser på flein. Vet ikke om det er fordi jeg har prøvd flein selv eller om du er en god skribent, men jeg fikk tilbake de gode følelsene jeg hadde på tripp når jeg leste dette

Trippen din lignet litt på min egen når jeg prøvde fleinsopp for første gang. Det var også mitt første møte med psykadelia og rusmidler generelt. Spennende å lese om andre som inntar psykadelia og flein ikke minst.

Gleder meg til de neste rapportene.
Sist endret av Vandringsmann; 13. desember 2009 kl. 19:37.
Veldig bra dette her Quetzalcoatl! Godt skrevet, bra skildret og jeg kjenner meg igjen i flere momenter fra opplevelsen din. Jeg lo høyt et par ganger også, så dette var bra saker å lese på en rolig søndagskveld. Takk =)
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Enkelte ganger i trippen føltes det som om jeg kunne gå inn i hodene til de andre. Jeg kunne koble meg på deres tanke-frekvens eller lignende, føle hva de føler, se hva de ser, og analysere situasjonen slik de gjør. Dette var utvilsomt lettest med Venn2, og da jeg gjorde dette fikk jeg et blikk fra ham og det virket som han visste hva jeg gjorde. Vi sa ingenting til hverandre, men observerte stille hva som skjedde, og jeg hadde en følelse av at jeg visste tanken bak tanken når folk f.eks sa noe, eller at jeg visste hvorfor folk reagerte som de gjorde når noe skjedde eller ble sagt. Jeg følte at Venn2 gjorde det samme, og vi var "koblet sammen" i en lengre periode. Det var også slik at jo mer jeg bare observerte istedenfor og ta en del i det, jo mer indre ro fikk jeg og en god følelse bygget seg opp igjennom hele kroppen. Jeg kunne føle hver del av kroppen min danse etter musikken, ikke fysisk bevegelse, men innvendig.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg spesielt igjen i denne delen av trippen, i tillegg til andre ting du beskriver.
Dette er en overraskende facinerende opplevelse. Vi var på LSD, og for min del føltes det rett og slett fantastisk ut å kunne skjønne fullt og helt ut hva kompisen min tenkte i forhold til ting som skjedde rundt oss. Jeg så bare dypt inn i øynene hans mens vi nikket forståelsesfullt til hverandre med et lurt smil om munnen. Ord kunne ikke beskrive hva vi var enig om, men vi visste begge at vi var 100% enig om det. Men hva nå enn det var husker jeg ikke


Veldig god rapport Quetzalcoatl! God jul
Selv kjenner jeg meg godt igjenn hvordan du beskriver elektroniske duppe-ditter,
hvordan du blir paralysert og ikke ser den logiske praktiske nytten av de.
Husker selv jeg instalerte Snow Leopard under influensen av LSD, jeg
ble bare sittende hypnotisert av lys bølgene som skjermen utstråle.
Dagen etter var instalasjonen velykket da

Og tanken som slår deg når du ser ditt eget speilbilde; "Ååååja, det er jo HAN DER karn, han har jeg opplevd mye med!".
KP for en fin rapport og god lesning
@ Vandringsmann
Det med og føle andres følelser såpass sterkt var en relativt ny opplevelse for meg, og dette er noe som har gått igjen flere ganger i andre tripper. I starten ble det veldig kaotisk for meg når noe sånt skjedde, spesielt når jeg føler det var en misforståelse siden det ikke ble sakt for og såre, så jeg ville automatisk prøve og mumle fram en forklaring eller unnskyldning. Jeg har lagt merke til at under trippens mest intense del er det ikke så lett og prate, og ihvertfall ikke dele med andre hvordan man opplever ting. De siste trippene mine klarte jeg og holde kontrollen selv om jeg ser den andre personen misforstår eller tar seg unødvendig nært av noe som blir sagt, gi slipp istedenfor og kjempe og prøve å endre på bagateller. Jeg har tatt med noen ferskinger på tripp i ettertid av denne hendelsen også, og har sett flere som har fått samme reaksjonen når de føler andres følelser, så de automatisk prøver og forklare eller unnskylde seg. Hehe, det er jo litt artig og oppleve noe på en så ny måte, og det blir fort litt kaotisk og stressende i starten.

Jeg leste rapporten din, den var spennende den! =) Det var en ekstrem høy dosering for førstegangsbruker da synes jeg, og har personlig ikke dosert så høyt på norsk fleinsopp før. Dosen vi spiste var på rundt 60 sopper, noe som tilsvarte 1.5g knusk tørr sopp. Jeg prøvde norsk flesinsopp noen år før denne hendelsen, da rundt 30 stykker, men jeg fikk ikke annet en små psykedelske vibber, klarere farge, og små bølging da. Jeg har prøvd psykedelika kanskje 2-3 ganger før denne gangen, med svært svake effekter, men jeg hadde ikke samme intensjoner da. Jeg opplevde som oftest bare fargebad å lattiser uten noen ting i gjengjeld. Jeg tror denne soppen vi plukket i 08 var veldig sterk, for den opplevelsen var langt sterkere enn dobbelte av effekten til de 30 soppene jeg spiste rundt 06.

De neste rapportene kommer etterhvert. Min 10 timers lange reise på LSD vil være det neste jeg skriver om, og blir sikkert ferdig i år. Den siste kommer nok ikke ut før i Januar tider. Det er absolutt ingen stress, og jeg er ikke så glad i og skrive hele tripprapporter i en og samme skrive økt. Jeg skriver litt av hver del når jeg føler det passer! ;)




@ Sky
Koselig og høre du hygget deg med og lese dette da, min venn! Ingenting er bedre enn når man ler høyt for seg selv! ;)




@ battlecaT
Det med og kommunikasjon uten ord eller fysiske bevegelser er så absolutt noe spesielt. Jeg har opplevd dette flere ganger i andre tripper, og faktisk små glimt av dette i nykter tilstand i ettertid av trippene. I starten kommenterte vi alltid dette, for og bekrefte for oss selv, når det skjedde i nykter tilstand, men etterhvert ble vi så vandt og fornøyd med dette at vi ikke trengte noen bekreftelse for oss selv. Det er så ufattelig vanskelig og beskrive det, og det er jo heller ikke slik at man kan sende en melding som "Ka spiste du til middag, kis?" til ett annet hode, slik som mange tror det skjer, som jeg selvfølgelig har forståelse for.

Jeg kan nevne at dette er bare noe jeg har opplevd med ett fåtall av menneskene jeg har trippet med. Jeg føler det er de som er mest værende, istedenfor gjørende eller tenkende under en tripp, og selvfølgelig er dette lettest med min venn når vi begge praktiserer meditasjon og vårt mål er liksom og ha ett stabilt, rolig sinn. Man føler seg jo så utrolig åpen, naken og ærlig når man er i ett slikt tilfelle når noe sånt kan skje, og de jeg ikke har opplevd dette med føler jeg har hatt masse lag med beskyttelse rundt seg. Det føles ut som om de er redde for stillhet, redde for seg selv, så derfor må holde seg opptatt med alle tingene og gjøre, og alle tankene. Akkurat dette er noe jeg hadde mye tanker om under min LSD tripp, og vil skrive mer om det i neste rapport.

Forresten så forteller jo flere ur-folk, f.eks Indianere fra Sør-Amerika eller Amborginer fra Australia, at de kan bruke telepati. Jeg har lest at de forteller mennesket må være helt åpen, fri i sinnet, en ærlig tankegang og nærme naturen for at dette skal fungere. Jeg vet ikke om det gir noe mening for enkelte, men for andre igjen vet jeg dette betyr stort.

God jul til deg også!




@ Gloss
Hehe, jeg føler så absolutt hvordan du hadde det. Det kan bli lett å sitte å se på bølger og farger istedenfor og fokusere på hvordan man skal gjøre noe med de.

Den følelsen/tanken som jeg fikk når jeg så meg selv i speilet var helt syk! Det var som om jeg hadde vært i en drøm, eller at jeg hadde vært ett dyr, i mange år, uten og vite hvem jeg var, for og så se meg igjen og forstå at jeg er ett menneske, jeg er den personen jeg alltid har identifisert meg som, jeg har hatt den fortiden jeg har opplevd, og alle de andre unødvendige tingene mennesket knytter seg mot. Jeg følte også at disse tingene ikke er helt nødvendige, men det var framdeles godt og se meg selv igjen. Det var min første opplevelse totalt vekk fra min identitet, vekk fra den vanlige måten og se seg selv og mennesket på. Min første, men langt ifra den siste!



Takk for positive tilbakemeldinger. Det er spesielt morsomt og høre om andres erfaringer som er relativt like opplevelsene jeg hadde. Still gjerne spørsmål hvis noen lurer på noe.
Sist endret av Quetzalcoatl; 16. desember 2009 kl. 20:23.
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Jeg leste rapporten din, den var spennende den! =) Det var en ekstrem høy dosering for førstegangsbruker da synes jeg, og har personlig ikke dosert så høyt på norsk fleinsopp før. Dosen vi spiste var på rundt 60 sopper, noe som tilsvarte 1.5g knusk tørr sopp. Jeg prøvde norsk flesinsopp noen år før denne hendelsen, da rundt 30 stykker, men jeg fikk ikke annet en små psykedelske vibber, klarere farge, og små bølging da. Jeg har prøvd psykedelika kanskje 2-3 ganger før denne gangen, med svært svake effekter, men jeg hadde ikke samme intensjoner da. Jeg opplevde som oftest bare fargebad å lattiser uten noen ting i gjengjeld. Jeg tror denne soppen vi plukket i 08 var veldig sterk, for den opplevelsen var langt sterkere enn dobbelte av effekten til de 30 soppene jeg spiste rundt 06.
Vis hele sitatet...
Det var en høy dosering ja. Jeg var livredd for å ikke få nok og ikke få effekt. Var redd for at trippekompisen min skulle ture høyt mens jeg ikke fikk noe funk og måtte mekke meg noe selv og ikke ville få ut av han hva og hvor mye.. Men i det hele så endte det jo bra og det var en opplevelse jeg aldri glemmer.

Jeg kommer nok til å gjenta dette, men i litt mindre dose ja

Hvordan var det å se på andre personer under trippen? Nå tenker jeg på utseende messig.

Jeg hadde jo med en trippekompis og to som var nyktern. De som var nyktern fikk aldri noen annen utseende annet enn at de fikk klarere farger, men trippekompisen ble av og til gammel, så et helt annet ansikt for så og bli noen andre fatasifigurer før han ble normal igjen og dette skjedde i looper på nedturen :P

Hva gjorde at du valgte å inneta psykadelia? Og ikke minst hvorfor akkurat fleinsoppen?
Sist endret av Vandringsmann; 17. desember 2009 kl. 01:05.
@ Vandringsmann
Jeg kan ikke huske at ansiktene så annerledes ut. Men under en annen tripp minnet ansiktet til enn venn meg om ett stolt indianeransikt, hehe. Han var en stolt høvding, observereren over alt! =)

Grunnen til at jeg inntok psykedelika var at jeg ville oppleve mer av hva naturen har og gi på. Jeg følte meg klar for og lære mer om meg selv, for og deretter omforme meg selv i ettertid av trippen. Jeg hadde lest utrolig mye om psykedelika og var absolutt fascinert over dets ur-gamle bruk i tradisjoner igjennom ritualer ifra gammel historie. Jeg har lest om hvordan man på naturlige måter kan oppleve slike perspektivskifter på naturen og hvordan ting fungerer igjennom meditasjon, noe de kaller og oppnå Nirvana i Buddhismen, og hvor like disse opplevelsene er psykedeliske opplevelser. Selv etter jeg hadde lest svært mye om psykedelika kunne jeg aldri i livet forestille meg at det var SLIK ting skulle være. Psykedelika er langt ifra en bryter jeg trykker på for og rette opp i alt, men det fjerner mine beskyttelselag, den bringer meg nærmere naturen slik den virkelig er, det lar meg lære av naturen, og den lar meg se meg som den jeg er, jeg lærer om mine redsler, frykter, uvaner, tanker. Jeg kan lære så mye jeg bare klarer, men det er opp til meg og trekke ut denne lærdommen i det vanlige liv.

Fleinsoppen i Norge har ett stort innhold av psilocybin og vokser fritt, så det var en soleklar vinner.

Naked perception............ =D
Når kommer det mer? Drit i å svar andre i denne tråden, drit i å spis, drit i å gå på dass, drit i å spill WoW, bare kom med MER! NÅ! ^^
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
@ Vandringsmann
Jeg kan ikke huske at ansiktene så annerledes ut. Men under en annen tripp minnet ansiktet til enn venn meg om ett stolt indianeransikt, hehe. Han var en stolt høvding, observereren over alt! =)

Grunnen til at jeg inntok psykedelika var at jeg ville oppleve mer av hva naturen har og gi på. Jeg følte meg klar for og lære mer om meg selv, for og deretter omforme meg selv i ettertid av trippen. Jeg hadde lest utrolig mye om psykedelika og var absolutt fascinert over dets ur-gamle bruk i tradisjoner igjennom ritualer ifra gammel historie. Jeg har lest om hvordan man på naturlige måter kan oppleve slike perspektivskifter på naturen og hvordan ting fungerer igjennom meditasjon, noe de kaller og oppnå Nirvana i Buddhismen, og hvor like disse opplevelsene er psykedeliske opplevelser. Selv etter jeg hadde lest svært mye om psykedelika kunne jeg aldri i livet forestille meg at det var SLIK ting skulle være. Psykedelika er langt ifra en bryter jeg trykker på for og rette opp i alt, men det fjerner mine beskyttelselag, den bringer meg nærmere naturen slik den virkelig er, det lar meg lære av naturen, og den lar meg se meg som den jeg er, jeg lærer om mine redsler, frykter, uvaner, tanker. Jeg kan lære så mye jeg bare klarer, men det er opp til meg og trekke ut denne lærdommen i det vanlige liv.

Fleinsoppen i Norge har ett stort innhold av psilocybin og vokser fritt, så det var en soleklar vinner.

Naked perception............ =D
Vis hele sitatet...
Hva er det som skjer? :P Det var som om jeg skulle ha sagt det selv :P
Jeg vil linke disse rapportene sammen, så derfor gjør jeg dette. Jeg har nå skrevet den neste rapporten som heter:

LSD - Tilbake til det naturlige!