Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 641
Heisann.

Jeg har fått en oppgave av en bekjent, hvor jeg da skal prøve meg på å sette opp en webside for et ganske så nyoppstartet firma. Siden jeg aldri har gjort dette før, så har jeg lite erfaring med hvordan jeg gjør ting.

For å komme til saken: Mitt problem er at når man går inn på siden (for eksempel www.sidenavnet.no) så kommer jeg kun til "Telenor - Du har kommet til en webside som ikke er tatt i bruk". For å komme inn på siden så må jeg putte filnavnet bak (www.sidenavnet.no/forsiden.html).

Det jeg da lurer på er hvordan jeg får fjernet "/forsiden.html", slik at jeg kan komme inn på forsiden ved å kun skrive www.sidenavnet.no.

Om det har noe betydning, så kan jeg vel kanskje også nevne at jeg bruker dreamweaver til å lage nettsiden i, og smartFTP for å laste den opp på nettet.

Har prøvd å google dette, men jeg visste ikke helt hva jeg skulle se etter.
På forhånd takk.
Rename forsiden.html til index.html

Edit: Eller gjør noen få forandringer i innstillingene for web-serveren.
Sist endret av s1gh; 10. desember 2009 kl. 21:28.
Eller for å gjøre det hele enklere:
Last ned vedlegget, pakk ut og legg den opp på serveren uten å gjøre noe annet.
Eventuelt legge til forsiden.html i x-http-html i Apache sin konfigurasjon. Verdalingen sin måte å gjøre det på er really bad practice. Det resulterer i flere treff på webserveren enn det du egentlig trenger. Alternativt kan du løse problemet med mod_rewrite. Google it!

(Jeg antar at du benytter deg av Apache som webtjener siden du ikke opplyste om noe annet.)
Deezire: Oisann, det tenkte jeg ikke på. Takk for at du skrev det