Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 933
Jeg fikk høre i går av en dude at folk som har blitt tatt for fyllekjøring har mulighet til å få lappen tilbake dersom man installerer alkolås i bilen.

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/10/15/515111.html

Jeg har ikke funnet noe konkret info om dette på internett, bare at det har vert gjort en test i sverige på dette.

Alkolås i privatbiler er under utprøving i Sverige og er i bruk i flere stater i USA og i Canada. I det svenske prosjektet får førere som har mistet vanlig førerkort på grunn av promillekjøring, tilbud om førerkort begrenset til bil med alkolås. I tillegg til alkolås må føreren gjennomgå et strengt program som krever høy grad av deltakelse og innebærer et stort inngrep i livsførselen. Fra 2010 vil Statens vegvesen ha installert alkolås i alle tjenestekjøretøy.De første 100 bilene fikk alkolåsen installert i 2007.
Vis hele sitatet...
Jeg lurer rett og slett på om dette har blitt gjort i Norge enda...?
Hadde vert chill med bil-lappen gjenn
Kan man ikke bare få noen andre til å blåse for seg da?
Kanskje et dumt spørsmål:P


Edit: Vet ikke åssen den funker....har hørt at det er sånn blåsegreie man må blåse i før man kan starte.
Sist endret av Falken; 10. desember 2009 kl. 11:20.
du får ta kontakt med politiet da, eller eventuellt biltilsynet, de vet sikkert
Jo, det går an å få andre til å blåse for seg. Men hvem vil vel sitte på med noen som trenger en blås?
Sitat av Hatred Vis innlegg
Jo, det går an å få andre til å blåse for seg. Men hvem vil vel sitte på med noen som trenger en blås?
Vis hele sitatet...
Trenger jo ikke å være noen som skal sitte på da...



Men on topic igjen:
Det ser ut som at de har hat testprosjekter på bussjåfører alerede, så da burde det vel komme til vanlige billister etterhvert
Sist endret av Falken; 10. desember 2009 kl. 11:45.