Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6786
Hei freaks

Er det noen her som vet noe eller har erfaringer med 2for1.no? De lover 50 % på en masse greier, bla. sydenreiser, restauranter og hoteller, og en venn av meg som ble ringt opp av dem hadde blitt lovet vip-bord og veldig reduserte priser på øl og alkohol på et hvilket som helst utested i Norge, bare han ringte til 2for1 dagen før og sa ifra - så skulle de ordne resten. Mot 1200 kroner i året.

Det høres jo for godt ut til å være sant, og det antar jeg det også er. Jeg tok et kjapt google-søk på "2for1", men det var skralt med resultater. Av det som kan nevnes er en tråd på bilforumet, samt på en blogg, fra henholdsvis september i år, og mars i år. Samt en "artikkel" på Studentfordel.no . Og det er omtalt på nettsiden reisemagasin.com.
Det er verdt å nevne at bloggen, studentfordel og reisemagasin linker til 2for1 gjennom anbefalte.no, og man kan tydelig se at det er en referrer-link, slik at 2for1 kan se hvem som har linket til dem, og jeg antar at det er penger å tjene for de "verver" flest gjennom sine linker.

"2for1" gir nada relevante resultater hverken her, på diskusjon.no, på facebook, eller nettby - hvilket tyder på to ting; få folk vet om dette, og de har trolig ikke holdt på særlig lenge.

Så, nå trenger jeg hjelp fra dere - jeg har langt fra de beste detektiv skillsa å skilte med, og jeg vet at det er flere av dere som kan komme opp med mer enn hva jeg har funnet ut. 2for1 lukter ugler i mosen, og jeg vil gjerne komme til bunns i saken 2for1 trenger ikke være scam, men det er nå merkelig at et så godt tilbud ikke er mer kjent blandt folk, da de selv hevder å ha holdt på siden 2007.
Scam, tingen er at mesteparten av det bare er lureri. Det baksider med alt, middag for 2 annonserer de det med. Men om du ser på den lille skriften så er foretten full pris, deseren full pris, vinen for pris men middagen for halv pris.
Flyreiser billetten var full pris, men hotellet er halv pris.

Det er bare utvalgte tilbud, bare reste tilbud som ingen andre vil ha. Alle 'tilbudene' de får er fra bedrifter som vet at det ikke blir utfyllte plasser som på flyet og selger det til 2for1.no

Jeg vil kalle det en scam, jeg har en venn som har jobbet der. Og han sier at eneste måten han solgte på var å selge skittent, det var umoralsk. Han sluttet for en stund siden.

- Bortkastede penger, du får ikke dra der du vil. Du må velge mellom der de vil

Du kan få en fin ferie, men du må dra der de vil ha deg.


Utestedene: I bergen er det 10 steder som suger, av 700.
Sist endret av Apu; 27. oktober 2009 kl. 19:28.
Kan ikke fortelle deg om at der scam eller ikke, men kikket igjennom restaurantene og fant at 'Restaurant Sørlandet' er en medlemsbedrift. Problemet her er at Restaurant Sørlandet ikke lenger er i operativ drift som restaurant.
▼ ... over en uke senere ... ▼
SCAM!! ren svindel! Dette er gutta som stod bak vipkort.no

Hold dere langt unna
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Eg fikk en telefon fra en selger der i går. Ble skeptisk umiddelbart da selgeren på ingen måte fortalte meg hva han egentlig ville før etter et par minutter.

Flere ting som eg reagerer på:
- matematisk sett så betaler eg 2for1 for å få halv pris på produkter, uten garanti for at eg får halv pris på de produktene EG vil ha.
- konseptet baserer seg på å gi brukeren følelsen av at de får noe ekstra(lokket hele tiden med VIP-inngang, VIP-bord osv).
- man er nødt til å være to for å benytte tilbudet, og begge må være medlemmer.

For å ta et konkret eksempel eg fikk. Her eg bor er det et par utesteder. Disse ble nevnt med navn under samtalen. De kunne da tilby, om vi var to stk som gikk ut, ingen CC og gode priser på utvalgte drinker, samt VIP-bord. Det ene utestedet har i praksis ingen CC, et annet har kun CC på lørdager. I tillegg er det ikke sikkert eg vil ha de "utvalgte" drinkene og ingen av utestedene har VIP-bord(eller plass til, selv om de gjerne ønsker de har det).

I tillegg, hva om man er 3 stk? Eller 5stk? Nei. Scam
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dette er ren svindel. Dette er et useriøst fjortisfirma. Har du først blitt lurt, så blir du aldri kvitt dem. Dette er de samme folka som drev med svindel gjennom VIPkort. Styr unna!