Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 3804
Hei hei

Lurte på hvor gamle dere var, første gangen på The Gathering?

Tenker å dra sammen med noen venner neste år, er da 15..

Teknikk
dra avgårde å kos dere, jeg var selv 15 når jeg dro første gang og jeg hadde en super opplevelse!
Så lenge 13-14 åringer holder seg unna der jeg sitter, er jeg happy... (Hadde det i år, sinnsykt irriterende og mye barnslig bråk ifra de)

Men siden du er 15, så er du nok i en alder der det er grett å dra på TG
Kryr av 15 åringer der ;P
Hadde en gjeng med unger foran meg i år og de begynte i whine til security pga musikken og lydnivået på musikken vår... Da ble det hevn når security dro Så et tips: Hvis du ikke liker høye lyder, ikke dra.
Digger nå høy musikk jeg da... Hvordan vet jeg om hyllen er sikker?
Vel, er den veldig løs (at du kan riste på den og den ikke virker stødig) så sett noen planker/stag bakpå fra hjørne til hjørne. men det kommer jo ann på hvordan hylla ser ut, hvis du laster opp et bilde så skal jeg se på det
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg var 14 år første gang jeg var på TG.

Da dro jeg med en kamerat (som var 15, født tidligere på året), og vi satt sammen med en del folk herifra! Det var veldig hyggelig, og har resultert i at jeg/vi har greit å få med oss 7-10 kamerater årene etter!!!
Synes TG er veldig kult, selv om du bare er 14-15-16-17 år
Skader jo ikke å prøve ett år, og finne ut om det er noe for deg eller ikke!
Jeg var vel 15 når jeg dro på TG førstegang. super opplevelse.

Gikk i 8ende klasse første gang jeg dro på mitt store LAN. OsloLAN2002.
var 14 eller 15 trur jeg. husker ikke helt for å være helt ærlig :P
Lurer selv på om jeg skal neste år, låner tråden din litt.
Hvordan er det med soving der, vanskelig å få sove eller er det helt greit?
( Jada, jeg vet man ikke skal sove på lan men det er 5 dager det er snakk om )
Blir vel vanskelig å holde seg våken i fem døgn, eller? Tviler på at jeg kommer til å prøve...
Du bør sove, det er jo nesten usunt å ikke gjøre det , uansett, jeg hadde null problemer med å sove på tribunene de årene jeg var der (06-08). Du er trøtt, jeg kunne sovet stående i matkøen (som jeg faktisk nesten klarte) på nest siste dagen
Er man garantert å komme ved siden av de man bestiller samtidig med?
Du reserverer plass.
Sitat av Teknikk Vis innlegg
Blir vel vanskelig å holde seg våken i fem døgn, eller? Tviler på at jeg kommer til å prøve...
Vis hele sitatet...
Null problem å ikke sove på 5 døgn, satt selv oppe i 5 døgn på TG i år, eneste som er viktig er å ta seg en dusj i ny og ne, kanskje benytte seg av gratis badinga og ikke bare sitte som en slave foran maskinen men røre litt på seg. (Og selvsagt redbull, battery, burn osv osv)
Enegidrikker ja.. Kommer til å trenge det.. :-)
Sitat av flexd Vis innlegg
Du bør sove, det er jo nesten usunt å ikke gjøre det , uansett, jeg hadde null problemer med å sove på tribunene de årene jeg var der (06-08). Du er trøtt, jeg kunne sovet stående i matkøen (som jeg faktisk nesten klarte) på nest siste dagen
Vis hele sitatet...
Siden du nevnte det å sove på tribunene så kan jeg kaste inn et tips der også, vær TIDLIG ute med finne plass der.
Det er vanskelig å få plass på tribune? Huff! Skal en bare la madrassen ligge der da, eller`?
Jeg vet ikke helt, de få gangene jeg har sovet på TG før så har jeg bare lagt meg i min egen stol, har gått litt på leting etter plass på tribunene men jeg fant ikke noe ledig. Problemet med tribunene er at folk gjerne legger seg så de tar opp 2 plasser istede for 1, men jeg tror nok det settes opp varmetelt ute, har iallefall vært det tidligere, jeg har bare aldri funnet dem :P
Lei en campingvogn(Y)
Teltet ute er nok den beste plassen å sove ^^,
Sparer man også sovingen til dagtid (8 tiden og utover) så vil man lett få plass der også.

Teltene er normalt full imellom 23.00 og 08.00.
Tribunen er full i ca samme tidsperiode.
Siste natten er teltet ca tomt, da det kun er få av oss som velger å sove da...
Når du har vært våken i to døgn er det ikke noe problem å sove hvis du går inn for det.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Siste natten er teltet ca tomt, da det kun er få av oss som velger å sove da...
Vis hele sitatet...
Grunnen til at folk ikke sover siste natta (til info) er at det er en helvettes rå opplevelse siste kvelden, i år satte alle opp volumet på topp for å sjekke decibel nivået i salen, det er mye som skjer siste kvelden.
Husker security var skikkelig kjipe den ene dagen :/

Jeg la liggeunderlag og sovepose i teltet, gikk og pusset tennene, og så nektet de å slippe meg ut til teltet igjen! Fikk ikke en gang lov til å hente tingene mine før neste morgen. Ble en dårlig natts søvn på tastaturet.

Så hvis du skal sove i teltet: ikke la noe ligge igjen der, selv i bare et par minutter.

Soving gjør jeg vanligvis fra kl 8-16 eller noe. Ikke noe gøy å døgne, for å så finne ut at du vil sove, når alle plassene er tatt.
Sist endret av Ozma; 19. september 2009 kl. 13:42.
Uheldig med den der The Freak. Og ja desverre som du nevner så tror Security at de er helt sjef og kan gjøre som de vil...
Jeg har alltid sovet på tribunene ved ymse tider, har aldri hatt noe problem med å finne selv om det ofte er fullt.

Bruker vel maks 15min på å finne en plass, har aldri vært i soveteltet, vet vel heller ikke helt hvor det befinner seg.

Var ikke på TG iår, så hukommelsen er litt blank.

Du vil ikke ha noe problem med å finne ett sted å sove.

*edit*

Forøvrig var jeg vel 17 eller 18 når jeg dro første gang, tror jeg.
Sist endret av flexd; 19. september 2009 kl. 15:07. Grunn: Leif og glemsel.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Det er som oftest ikke noe problem å finne et sted å sove, med mindre man på død og liv skal sove ved siden av en kompis eller fler. Plasser for en person finnes over alt på tribunene og selv har jeg aldri hatt noe problem med dette. På TG i år hadde jeg og en kompis lagt oss litt langt ut i gangen og da kom faktisk to veldig hyggelige vakter og tok tak i liggeunderlaget og dro oss forsiktig inn til siden. Var forøvrig 15 år første gangen jeg var der i 2004.
Jeg var faktisk 19 år første gangen jeg dro på TG. Har vært der 5 år på rad nå og satser på å dra dit neste år også
Kjørte opp der fem mann i en fulltrykka stasjonsvogn fra Stavanger, bilen veide nesten 2 tonn med en margin på 20 kilo.
Var første gang på TG dette året og er 18. Kjekk reise uansett om det ble _litt_ trangt i bilen. Skal garanter der neste år også, men om det blir bil, buss, fly eller tog det vet jeg ikke. Kos dere!
Jeg har ekstremt lyst til å dra, og det har jeg hatt siden jeg var 15 (er nå 19). Men jeg har bare aldri hatt noen å dra med. Jeg er av den litt mer sjenerte typen så å dra aleine er egentlig ikke noe valg for meg.

Uansett. Hvis jeg finner en kompis som kan/vil være med meg, hva er det man egentlig skal ta med oss? PC og sovepose? Eller må man ha med kontorstol og alt det der også?
Kort huskeliste:
  • PC og skjerm
  • Kabler. (Og lang TP-kabel er viktig)
  • Strømpadde
  • Sovepose og underlag/luftmadrass
  • Toalettsaker og håndkle og klær

Kontorstol kan du ta med, eller bruke de hvite plastikkstolene som allerede er der.
Sist endret av Ozma; 19. september 2009 kl. 15:41.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg har ekstremt lyst til å dra, og det har jeg hatt siden jeg var 15 (er nå 19). Men jeg har bare aldri hatt noen å dra med. Jeg er av den litt mer sjenerte typen så å dra aleine er egentlig ikke noe valg for meg.

Uansett. Hvis jeg finner en kompis som kan/vil være med meg, hva er det man egentlig skal ta med oss? PC og sovepose? Eller må man ha med kontorstol og alt det der også?
Vis hele sitatet...
Data, skjøteledning, tp-kabel, penger, sovepose, liggeunderlag, klær, håndkle, shampoo, tannbørste. Stoler finnes der fra før, men jeg ville anbefalt å ta med egen hvis du har muligheten.
Du trenger egentlig bare PCn din (eller tv+xbox eller noe, mye å finne på), en sovepose + et slags liggeunderlag, penger til mat og sånt, litt påskegodt og godt humør!

Det er jo endel som laster opp med tonnesvis med cola og godis i sverige først, jeg anbefaler deg heller bare å drikke masse vann og ha med LITT snop. Er ikke vits å gå inn i fullt sukkersjokk på dag en

Ellers kan det også lønne seg å ha med noe slags mat, f.eks nudler og lignende (og "verktøy" for å spise), fordi maten du får tak i egentlig kun er pizza/burger/kebab ettersom hvor du går, og alt det er rimelig dyrt.

Det er tilgang på mikrobølgeovn og vannkokere for alle.

Ellers alt du vil ha med deg, tannbørste, sjampo osv er jo en selvfølge.
Sist endret av flexd; 19. september 2009 kl. 15:42.
Takker for svar.

flexd: Jeg vil si jeg er en usunn mann fra før av, uansett hvor mye snop og cola man finner på TG tror jeg ikke overrasker meg. ^^ Hvis man får kjøpt pizza eller burger er maten også sikret.

Kanskje jeg ser dere der i år. ^^
@Boo-Boo: Ligger ei finfin pakkeliste her


På TG 08 så besvimte en av kameratene mine under åpningssowet. Da han våknet kom security og spurte om han hadde spist noe den dagen. svaret de fikk var "Nei, jeg har bare drukket Panther." Ironisk nok skjedde dette 20 sekunder etter at crew sto på scena og prata om at vi måtte huske å drikke og spise nok.

Så lenge du klarer å spise og drikke nok hver dag, og få deg litt søvn om natten/dagen så går TG helt fint.
Et veldig rart spm, hva er det egentlig man GJØR der. Det er et enormt sted fylt av datamaskiner, dt jeg egentlig lurte på, er om det er organisert eller inviduelt. En kan gjøre hva en vil, eller?
Normalt har man knapt nok tid til å sitte framfor pc'n om man prøver å få med seg det som skjer.

Flere firmaer har sine plasseringer i skipet, og finner alltid på noe.. Konkuranser o.l.
Så er det show på scenen titt og ofte, samt en god del premier der også.
I auditoriet så går det fortløpende forskjellige foredrag o.l om det meste innenfor data verden og litt utenfor. (Var f.eks premiere på 2 filmer på TG i år)

Totalt var det vell også premier for rundt 2 mill (eller var det 1 mill?) som ble delt ut ifra KANDU og de andre firmaene.

Selv så vant jeg en god del under loddekonkuransene som en av skolene hadde der... (1 stk 1TB MB2 ekstern disk, 1 stk 320GB MP ekstern disk og sånt :P)
Så har man litt kunnskaper så vil man relativt lett kunne vinne noe
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Normalt har man knapt nok tid til å sitte framfor pc'n om man prøver å få med seg det som skjer.

Flere firmaer har sine plasseringer i skipet, og finner alltid på noe.. Konkuranser o.l.
Så er det show på scenen titt og ofte, samt en god del premier der også.
I auditoriet så går det fortløpende forskjellige foredrag o.l om det meste innenfor data verden og litt utenfor. (Var f.eks premiere på 2 filmer på TG i år)

Totalt var det vell også premier for rundt 2 mill (eller var det 1 mill?) som ble delt ut ifra KANDU og de andre firmaene.

Selv så vant jeg en god del under loddekonkuransene som en av skolene hadde der... (1 stk 1TB MB2 ekstern disk, 1 stk 320GB MP ekstern disk og sånt :P)
Så har man litt kunnskaper så vil man relativt lett kunne vinne noe
Vis hele sitatet...
Skjer enormt mye. Faktisk for mye. Er hauger av ting jeg har lyst til å gjøre/se på, men når jeg kommer hjem har jeg ikke fått med meg halvparten
Ah, dere smågutter...!

Jeg skal fortelle dere om TG jeg... Men det er ikke TG som dere tenker på; det er TG i 1996. Da var det hardcore TG, ikke noe sånn tull som finnes i dag. TG96, da var hele hallen fyllt opp av de mest ekstreme nerdene som fantes - og det var ingen som gamet på treffet. Vi kalte de "gamere" og "quakere", og det var et skjellsord som ingen ville være seg bekjent.

TG96 handlet om å delta i demo-konkurranser, intro-compoer og å treffe andre designere, musikere og kodere. Det samme gjorde til dels TG97 og TG98 - men så begynte hele festivalen å bli oversvømmet av gamere og vanlige folk, primært i takt med at datamaskiner ble mer mainstream.

Dere utakknemlige drittunger husker ikke hvordan det var å bli ertet, bare for å EIE en datamaskin - men sånn var det før... Det er oss 90-talls nerdene som banet veien og normaliserte PC-bruk, og som gjør at dere kan sitte på rommene deres og spille WOW hele dagen, uten at noen peker finger og roper "NERD!"
Sitat av Stormen Vis innlegg
Det er oss 90-talls nerdene som banet veien og normaliserte PC-bruk, og som gjør at dere kan sitte på rommene deres og spille WOW hele dagen, uten at noen peker finger og roper "NERD!"
Vis hele sitatet...
I min by får du creds om du sier du har spilt CS 24timer i strekk, Men bare ordet wow kommer i øregangen på folket, så blir du nedspammet av ord som nolifer, geek, ja alt av ord for og skjelle deg ut siden man gamer wow. Jævla drittunger. Man kan sammenligne dem med folk som hater mac..
Sist endret av mo3; 19. september 2009 kl. 18:42.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg var på TG for første gang (som 15 åring) da gamerne allerede hadde startet å ta over: 01, dog var demoscenen mer representert ganske bra i forhold til senere tider samt var åpningsshowet et av de største.

Jeg må si det var litt av et sjokk å se at drittunger (les: gamere) var mesteparten av deltakerne, da jeg fra tidligere videoer var overbevist at TG var det herlige arrangementet det var tidligere (les stormens post).

Før kunne man glatt diskutere hvilke trackere man likte best, vise av noe du hadde knotet med i 3d studio max eller krangle over hvilken demogruppe som kom til å eie konkurransen dette året med sidemannen. Nå er "sidemannen" en 12 åring som konstant spiller CS og mens han kauker ut om både headshots og visse gyllne hår i baken på motspillere.
Sist endret av Dodecha; 19. september 2009 kl. 18:58.
Har aldri vært på Tg, men om jeg noen gang drar dit, blir det for opplevelsen sin skyld, har ikke tenkt å sitte og game 24/7. Syns cs er tatt over av småungene. Alle hater 1.6. går bare i css
Sitat av Stormen Vis innlegg
Ah, dere smågutter...!

Jeg skal fortelle dere om TG jeg... Men det er ikke TG som dere tenker på; det er TG i 1996. Da var det hardcore TG, ikke noe sånn tull som finnes i dag. TG96, da var hele hallen fyllt opp av de mest ekstreme nerdene som fantes - og det var ingen som gamet på treffet. Vi kalte de "gamere" og "quakere", og det var et skjellsord som ingen ville være seg bekjent.

TG96 handlet om å delta i demo-konkurranser, intro-compoer og å treffe andre designere, musikere og kodere. Det samme gjorde til dels TG97 og TG98 - men så begynte hele festivalen å bli oversvømmet av gamere og vanlige folk, primært i takt med at datamaskiner ble mer mainstream.

Dere utakknemlige drittunger husker ikke hvordan det var å bli ertet, bare for å EIE en datamaskin - men sånn var det før... Det er oss 90-talls nerdene som banet veien og normaliserte PC-bruk, og som gjør at dere kan sitte på rommene deres og spille WOW hele dagen, uten at noen peker finger og roper "NERD!"
Vis hele sitatet...
Nå kan ikke jeg si at jeg var på TG da, men det er egentlig et sånt TG jeg helst ville vært på! Hadde desverre ikke muligheten i '96 (jeg var 8 år gammel ), men driver jo primært med koding. Syntes nesten det var en skam å dra på TG i 06 da 99% av kameratene mine ikke logget ut av WoW på 5 dager. Skulle gjerne hatt ett nostalgi TG der folk tar fram godsakene igjen.. Da skal jeg gladelig ta med Sinclair ZX'en og storkose meg
Sitat av Stormen Vis innlegg
Ah, dere smågutter...!

Jeg skal fortelle dere om TG jeg... Men det er ikke TG som dere tenker på; det er TG i 1996. Da var det hardcore TG, ikke noe sånn tull som finnes i dag. TG96, da var hele hallen fyllt opp av de mest ekstreme nerdene som fantes - og det var ingen som gamet på treffet. Vi kalte de "gamere" og "quakere", og det var et skjellsord som ingen ville være seg bekjent.

TG96 handlet om å delta i demo-konkurranser, intro-compoer og å treffe andre designere, musikere og kodere. Det samme gjorde til dels TG97 og TG98 - men så begynte hele festivalen å bli oversvømmet av gamere og vanlige folk, primært i takt med at datamaskiner ble mer mainstream.

Dere utakknemlige drittunger husker ikke hvordan det var å bli ertet, bare for å EIE en datamaskin - men sånn var det før... Det er oss 90-talls nerdene som banet veien og normaliserte PC-bruk, og som gjør at dere kan sitte på rommene deres og spille WOW hele dagen, uten at noen peker finger og roper "NERD!"
Vis hele sitatet...
Smågutt, skal fortelle deg om TG 1994 jeg. Neida, men joda, jeg kjenner meg igjen i alt du skriver her. Og hva skjer med kidsa a? SOVE på TG? Da jeg var ung gikk alle på cola eller koffeinpiller, og hvis man wimpet ut (max én gang i løpet av treffet) gjorde man det over tastaturet, under bordet eller i dusjen. Ungdommen nå til dags...
Sist endret av xtapolapocetl; 19. september 2009 kl. 20:43.
Kanskje en smule off-topic, men lurte bare på. Med alle datamaskinene og utstyret som ligger strødd over alt, må jo TG være himmel for småkriminelle tards som bare drar dit for å stjele.

Har aldri vært på TG men tror jeg skal det denne gang, lurte bare på om det blir registrert mye ting som blir stjelt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av RandoMa Vis innlegg
Kanskje en smule off-topic, men lurte bare på. Med alle datamaskinene og utstyret som ligger strødd over alt, må jo TG være himmel for småkriminelle tards som bare drar dit for å stjele.

Har aldri vært på TG men tror jeg skal det denne gang, lurte bare på om det blir registrert mye ting som blir stjelt.
Vis hele sitatet...
Not quite: Vakter ved alle inngangene, du kan ikke bare dra med deg noe utstyr uten å bli merket.
Jeg dro med bare laptop sist jeg var der og måtte konstant åpne den, og logge meg på for å bevise at den var min når jeg forlot og entret salen.

Men klart, noe tyveri skjer, plusset er å dra som ei gruppe og la en sitte igjen å passe på saker og ting om man må forlate plassen sin.
Sist endret av Dodecha; 20. september 2009 kl. 15:18.
Så lenge ingen av dine naboer stjeler, så er man som oftest trygg
Sitter det noen igjen, så vil de som oftest si ifra om noen prøver å rote der du sitter...

Ellers så har man kensington låser, som sikrer pc utstyr
Takk for svar.
Det at de sjekker for passord virker jo ganske greit, men jeg kommer nok ikke til å forlate tingene mine så ofte uten at en kompis passer på e.l
Var 15 år, kjempe morro.
▼ ... over en måned senere ... ▼
En stund siden jeg laget denne tråden, men siden det har gått nesten to måneder, så husker jeg ikke om jeg stilte dette spørsmålet.. Men, til saken..

Kan man liksom dra dit bare for å spille med de man drar med, eller må en koble seg opp på et giga nettverk, og spille mot andre på bestemte spill. Jeg for min del, er svært nostalgisk, og holder meg til Age of Empires 2, og American Conquest. Mitt spørsmål blir da: Siden du får Internett, så kan jeg da spille online med de jeg reiser med?