Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 424
Heisann,

Jeg har en openvpn løsning mellom her jeg sitter og en annen server,

Løsningen ser slik ut :

Server A -->switch --> router /m openvpn server <------- inet ------> router/m client ->switch -> Server B

Jeg har hatt diverse hastighets problemer fra server A til server B.
Kjører jeg en direkte ftpkobling mellom A og B (med portforwarding) hvor jeg bruker eksterne addresser, oppnår jeg en hastighet på rundt 600kb`s.

Derimot, bruker jeg tunnellen, ender jeg opp på 90 kb`s fast.

Det er en veldig standard konfigurasjon på openvpn serveren m Udp som transportprotokoll, 1500 i MTU, og lzo-kompresjon. Krypteringen på tunnellen er aes-128-cbc, har prøvt forskjellige krypteringsstørrelser, men uten noen særlig forskjell.

Jeg er klar over at det skal være en liten overhead på vpn, men nærmere 80% er vel mye.

Vil også legge til at det har ingenting med mediumet imellom maskinene. Skjønt det eneste jeg kan komme på er muligens at tunnelen velger en annen rute en det en direkte oppkobling gjør.
Noen som har noen tips?
Sist endret av bussaw_align; 3. september 2009 kl. 16:36.