Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3589
For dere som ikke aner hva "BioShock" er, så har dere gått glipp av det peneste skytespillet i 2007.

For dere som har spilt spillet, eller som ivertfall veit hva BioShock er, har dere noe å glede dere til...
Bioshock skal nemlig overført til en helaftens spillefilm, og vil mest sannsynlig være ferdig i 2010, om ikke senere...

http://i39.tinypic.com/2ry222v.jpg

På imdb sin nettside står "Gore Verbinski" , mannen bak "Pirates of the Carribean" filmene oppført som regissør, inntil videre...

"The bottom line is it has to shoot out of the States for budget reasons and my schedule may be prohibitive," he explained. "There's a great script and a really interesting cast. It really comes down to the financial model now. Big movies are just not being shot in the States. I'm weighing whether I can physically go the UK or Australia or one of those other places with a tax rebate for a year-and-a-half."
Vis hele sitatet...
Det har kommet flere rykter om at "Wentworth Miller , best kjent fra TV-serien "Prison break" skal spille rollen som "Jack".

De som har spilt spillet vet at historien bak spillet er meget bra skrevet, og med de rette skuespillerne vil "BioShock the movie" kunne bli en senasjonell film av dimensjoner om bare noen tør å starte en stor produksjon...

Selv håper jeg at de som lager denne filmen ikke setter alt fokuset på "blod og gørr" som i mine øyne bare spiller en liten del av BioShock.
BioShock tar for seg flere ting; politikk, kunsterisk frihet, den mennesklige natur og en ideologi som vi ikke finner i et samfunn i dag...

Hva tror dere vil bli utfallet av en BioShock film?
Kalkun eller blockbuster?

En annen sak som er interessant, er "Ryan's Rapture" som er et uavhengig prosjekt for å lage en dataanimert serie som forteller historien før Rapture gikk til helvette...
De har laget et par trailere:

Ryan's Rapture: The Official Trailer
Ryan's Rapture: Teaser Trailer #2
Ryan's Rapture: Teaser Trailer
Ikke spillt spillet noe særlig, men håper det ikke gjør at filmen blir dårlig.
Har trua, så absolutt, så lenge den er "syk" nok , og ikke noe vanlig samlebåndsmøl fra hællævådd.
De fleste såkalte "lisensbaserte" filmer og spill, som er en direkte oversettelse av f.eks en film til et spill eller motsatt, har blitt kalkuner blant slike prosjekt, men som med Halo så har jeg litt troen på Bioshock. Halo har det riktignok vært stille rundt, men har da håp fordi.

Bioshock kan lykkes på grunn av sin omfattende histore samt nyskapenhet. Det er en god del og utvikle karakterer etc utifra, hvis man ikke vil lage en direkte kopi av spillet i filmformat. Ingenting som hadde vært så kult som en actionthriller som var en prolog til spillene.
Sist endret av Dumpventil; 9. juni 2009 kl. 08:07. Grunn: Feil
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Oh lawd, så lenge vi slipper scener ala det som var i slutten av Doomfilmen...

Men storywise ligger det mye til grunn for at filmen kan bli bra, og en av de største spillene jeg har spilt noen gang i min 21årige spillkarriere.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Bioshock er garantert blant de beste spillene eg har spilt og kan lett bli en fulltreffer som film.
Fyfaen dette kan bli fett, personlig syns jeg stemninga rundt selve spillet var så EKSTREMT creepy så jeg klarte faktisk ikke å spille særlig lenge før jeg la spillet på hylla. Kanskje på tide å starte det opp igjen? Anyways, dette har jeg troa på. Hvis noen klarer å ødelegge en så vakker historie med gore, eller at de fjerner den creepye stemninga så blir jeg sur.
Litt av problemet et at spillplottet stort sett går ut på å leke med konvensjoner for førstepersons skytespill: (SPOILER) Du blir tross alt hele tiden "styrt" hit og dit av ting utenfor din kontroll, noe man som erfaren spiller aksepterer med en gang siden det er standarden, og når dette avsløres blir det en interessant vri.

Før man blir entusiastisk: Husk på at det ikke finnes en eneste god filmatisering av et dataspill. Ingen.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Før man blir entusiastisk: Husk på at det ikke finnes en eneste god filmatisering av et dataspill. Ingen.
Vis hele sitatet...
En gang må være den første vettu! Vær litt optimistisk
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Før man blir entusiastisk: Husk på at det ikke finnes en eneste god filmatisering av et dataspill. Ingen.
Vis hele sitatet...
Men grunnen kan være Uwe Boll. Han tok seg av de fleste filmene
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Før man blir entusiastisk: Husk på at det ikke finnes en eneste god filmatisering av et dataspill. Ingen.
Vis hele sitatet...
Beg to differ, Super Mario Brothers synes jeg faktisk selv den dag i dag er en høyst underholdende og godt gjennomført film, som holder seg passelig unna den orginale historien.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Når historien er så bra som den er i bioshock, så kan ikke filmen bli noe anna enn bra
Sitat av Fredrikb Vis innlegg
Når historien er så bra som den er i bioshock, så kan ikke filmen bli noe anna enn bra
Vis hele sitatet...
Du skal ikke se bort i fra at du tar alvorlig feil. Er mange bra spill som har blitt film og floppet noe utrolig. Eksempel: Hitman.
Hva med resident evil, de er da basert på spill? Jeg syntes da det er helt kurante filmer, faktisk sett dem alle 3-4 ganger.
Sist endret av MikeHunt; 6. november 2009 kl. 10:25.
Herregud, jeg håper ikke de har tatt seg vann over hodet~

Å lage film av spill går sjeldent fint, jeg kan bare håpe på at Bioshock blir et unntak! Hvis det blir bra skal jeg se den

(Men kanskje jeg burde skaffe meg spillene først)

Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Hva med resident evil, de er da basert på spill? Jeg syntes da det er helt kurante filmer, faktisk sett dem alle 3-4 ganger.
Vis hele sitatet...
Resident Evil filmene er da ikke basert på spillene, de har da forskjellige storyer?
Sitat av sky_king Vis innlegg
Herregud, jeg håper ikke de har tatt seg vann over hodet~

Å lage film av spill går sjeldent fint, jeg kan bare håpe på at Bioshock blir et unntak! Hvis det blir bra skal jeg se den

(Men kanskje jeg burde skaffe meg spillene først)



Resident Evil filmene er da ikke basert på spillene, de har da forskjellige storyer?
Vis hele sitatet...
base're v2 (av fr baser, besl med *base, *basis)
1 bygge på, ha til grunnlag driften er basert på private gaver / refl: hva b-r De Deres uttalelse på? / de måtte b- seg på offentlig støtte.
Vis hele sitatet...
Når en film er basert på ett spill betyr det ikke at det har samme historie.
Sist endret av BigFigWasp; 6. november 2009 kl. 10:33.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Når en film er basert på ett spill betyr det ikke at det har samme historie.
Vis hele sitatet...
Har de ikke bare brukt navnet da? Av de få spillene jeg har spillt ser jeg ikke sammenhengen til historien om Alice, men dette ble off-topic :}
Sitat av sky_king Vis innlegg
Har de ikke bare brukt navnet da? Av de få spillene jeg har spillt ser jeg ikke sammenhengen til historien om Alice, men dette ble off-topic :}
Vis hele sitatet...
Jeg bare sier at det nødvendigvis ikke må være en eksakt kopi av spillet. Såvidt jeg vet så følger jo heller ikke Tomb Raider-filmene noen av historiene i spillet, men jeg tror jeg skjønner hva du mener. Tomb Raider er vel mye nærmere spillet enn hva Resident Evil er. (Kan ikke være 100% på dette da jeg ikke har spilt RE siden PS1.)
Sitat av MartinB Vis innlegg
Jeg bare sier at det nødvendigvis ikke må være en eksakt kopi av spillet. Såvidt jeg vet så følger jo heller ikke Tomb Raider-filmene noen av historiene i spillet, men jeg tror jeg skjønner hva du mener. Tomb Raider er vel mye nærmere spillet enn hva Resident Evil er. (Kan ikke være 100% på dette da jeg ikke har spilt RE siden PS1.)
Vis hele sitatet...
Nei, og da kan man vel heller ikke si at det er et spill som er blitt en film. Heller en film med merkevarenavnet til spillet.

Btw, film 3 : degeneration er en animasjonsfilm basert på spillfigurene.
▼ ... over et år senere ... ▼
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Om de lager en Bioshock film kommer det til å bli 11 års aldersgrense. Dette fordi de vil ha flest mulig til å se filmen aka mer penger i kassa.

Jeg ville ha foretrukket en mørk/dyster bioshock film med mye blod/gørr, men samtidig ikke for mye. Og kanskje med en smule skremmescener.
Sist endret av Kognito; 4. desember 2011 kl. 17:16.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kognito Vis innlegg
Om de lager en Bioshock film kommer det til å bli 11 års aldersgrense. Dette fordi de vil ha flest mulig til å se filmen aka mer penger i kassa.

Jeg ville ha foretrukket en mørk/dyster bioshock film med mye blod/gørr, men samtidig ikke for mye. Og kanskje med en smule skremmescener.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at det kommer til å skje.
Dersom de lager en barnefilm av et spill som har aldersgrense 18 år, blir det å spytte hovedmålgruppen av spillet i fjeset.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg tviler på at det kommer til å skje.
Dersom de lager en barnefilm av et spill som har aldersgrense 18 år, blir det å spytte hovedmålgruppen av spillet i fjeset.
Vis hele sitatet...
Det handler om å tjene penger. Så om de får et stort budsjett er sjansen stor for at det blir en PG-13 film, som for eksempel Harry Potter. :/

Ikke det at jeg ønsker dette, men jeg er realist.
Sist endret av Kognito; 4. desember 2011 kl. 17:28.
Mitt eneste store ønske er å se Jim Carrey spille Sander Cohen. Hvis det ikke skjer, blir jeg veldig trist.
Sitat av Kognito Vis innlegg
Det handler om å tjene penger. Så om de får et stort budsjett er sjansen stor for at det blir en PG-13 film, som for eksempel Harry Potter. :/

Ikke det at jeg ønsker dette, men jeg er realist.
Vis hele sitatet...
Ja, kunne fort blitt noe adventure-opplegg eller noe sånt. Eventyrlig og magisk liksom, tviler på at det skjer though.
Man fikk jo såvidt vite en dritt om hovedpersonen i spillet!
Spoiler; Man ser han aldri, vet aldri noe om han. Han bare kræsjer tilfeldigvis i havet utenfor en by oms har utviklet seg på sin måte utifra eksperimenter.

Det eneste man ser av han er kjetting-tattooen hans og at han heter Jack eller noe..

Syntes spillet var kjempegøy, men historien kunne vært bedre med en hovedperson med mer karakter.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Man fikk jo såvidt vite en dritt om hovedpersonen i spillet!
Spoiler; Man ser han aldri, vet aldri noe om han. Han bare kræsjer tilfeldigvis i havet utenfor en by oms har utviklet seg på sin måte utifra eksperimenter.

Det eneste man ser av han er kjetting-tattooen hans og at han heter Jack eller noe..

Syntes spillet var kjempegøy, men historien kunne vært bedre med en hovedperson med mer karakter.
Vis hele sitatet...
Men så har ikke historien i spillet noenting å gjøre med Jack, men alt å gjøre med Rapture, galne vitenskapsmenn, Big Daddyene, Little Sisters, Big Sisters og de galne adamtørste folkene som kler seg ut som kaniner med mer.

Jack er bare i spillet for at du skal kunne oppleve Rapture igjennom en person som er like ukjent der som deg selv

Selv håper jeg BioShock filmene blir en trilogi der de begynner med 2'en av spillet, så tar for seg spill nr 1 for så å filmatisere Bioshock Infinite. Der du har 3 forskjellige historier.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Man fikk jo såvidt vite en dritt om hovedpersonen i spillet!
Spoiler; Man ser han aldri, vet aldri noe om han. Han bare kræsjer tilfeldigvis i havet utenfor en by oms har utviklet seg på sin måte utifra eksperimenter.
Vis hele sitatet...
Jo, man vet at han er en genetisk sønn/klon av Ryan Adam (hvis jeg husker riktig) laget av Tenenbaum. Det er derfor han kan bruke maskineriet som er genetisk låst til Ryan.

Det eneste man ser av han er kjetting-tattooen hans og at han heter Jack eller noe..

Syntes spillet var kjempegøy, men historien kunne vært bedre med en hovedperson med mer karakter.
Vis hele sitatet...
Kjettingen handler jo om fri vilje; Om personen er bundet eller fri til å handle. Det interessant er et at hovedpersonen er en klassisk stum spiller som brukes for å få spilleren til å føle seg koblet til avataren sin. Dette er sentralt for temaet, fordi hovedpersonen kun adlyder instruksjonene han får angitt ved "would you kindly" på samme måte som spilleren kun følger mulige veier definert av spillmakeren. Dette er svært bevisst tematikk, som blir ekstra tydelig i scenen når man møter Ryan.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg tviler på at det kommer til å skje.
Dersom de lager en barnefilm av et spill som har aldersgrense 18 år, blir det å spytte hovedmålgruppen av spillet i fjeset.
Vis hele sitatet...
Originale regissøren ville ha 18 års grense, men studioet ville ha PG-13 så han trakk seg.
Sist endret av Carne; 5. desember 2011 kl. 08:30.
Sitat av Carne Vis innlegg
Originale regissøren ville ha 18 års grense, men studioet ville ha PG-13 så han trakk seg.
Vis hele sitatet...
Klok mann. Som nevnt tidligere ville det vært å spytte hovedmålgruppa i trynet å lage en PG-13 film ut av spillet.
Bioshock Movie Finally Sunk

Og takk gud for det, dette prosjektet har stinka kalkun fra det ble annonsert.
Sitat av Kognito Vis innlegg
Om de lager en Bioshock film kommer det til å bli 11 års aldersgrense. Dette fordi de vil ha flest mulig til å se filmen aka mer penger i kassa.

Jeg ville ha foretrukket en mørk/dyster bioshock film med mye blod/gørr, men samtidig ikke for mye. Og kanskje med en smule skremmescener.
Vis hele sitatet...
Hvordan i helvete vet du at det blir 11 års aldersgrense? Jobber du for PEGI og har allerede nå fått se filmen 2 år før release?

Ikke selg pelsen før bjørnen er skutt sier jeg bare
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Anyways, jeg lurer på hvor mye av traileren jeg nevnte tidligere som er henta fra andre filmer... Så om noen her kunne hjelpe meg å identifisere ut ifra disse skjermdumpene fra traileren, hvor de eventuelt kommer fra, så kan vi se om de faktisk har en fan-film i produksjon!

Tror et par av scenene er rappa fra The Prestige, men er ikke helt sikker....







Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Hvordan i helvete vet du at det blir 11 års aldersgrense? Jobber du for PEGI og har allerede nå fått se filmen 2 år før release?

Ikke selg pelsen før bjørnen er skutt sier jeg bare
Vis hele sitatet...
De vil tjene mest mulig cash, og etter som spill til film ofte er risikabelt vil de gi den en lav aldersgrense for å tjene mest mulig.

Prince of Persia er et eksempel.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Anyways, jeg lurer på hvor mye av traileren jeg nevnte tidligere som er henta fra andre filmer... Så om noen her kunne hjelpe meg å identifisere ut ifra disse skjermdumpene fra traileren, hvor de eventuelt kommer fra, så kan vi se om de faktisk har en fan-film i produksjon!

Tror et par av scenene er rappa fra The Prestige, men er ikke helt sikker....







Vis hele sitatet...
Bare ca. 5 av 7 bildene.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Hvordan i helvete vet du at det blir 11 års aldersgrense? Jobber du for PEGI og har allerede nå fått se filmen 2 år før release?

Ikke selg pelsen før bjørnen er skutt sier jeg bare
Vis hele sitatet...
Glemte å gi kilde, beklager
http://screenrant.com/bioshock-movie-budget-rob-101274/

Last summer, Gore Verbinski updated us on the status of the BioShock film adaptation. At the time, they were trying to figure out a way to cut down costs of production, but still allow for the film to carry the aesthetic and scope of the popular video game it is based on.

The trouble, as we all know, is that the goal is to make the BioShock film with a well-deserved R-Rating which restricts the size of the theater-going audience and therefore, the willingness to invest from the studio side of the equation. As fans of the game know however, no film should be made based on the game unless it does have that R-Rating.

Back in July of 2010, here’s what Verbinski had to say on the matter:

“We’re working trying to make it. The problem with BioShock was: R-rated movie, underwater, horror. It’s a really expensive R-rated movie… So we’re trying to figure out a way working with [director] Juan Carlos [Fresnadillo] to get the budget down and still keep so it’s true to the core audience, you know? The thing is it has to be R, a hard R.”
Vis hele sitatet...
Fast forward over half a year and the BioShock film still isn’t going anywhere. Verbinski is dedicated to the story of the game and will only make it the right way. Unfortunately for budgetary purposes, that involves the adult rating and no studio is willing to put that much faith in the project.

Coming Soon had the opportunity to speak with Verbinski about his upcoming projects and had him open up on why the BioShock movie isn’t moving forward. As it turns out, it’s not happening because they cannot acquiring the studio support to make the movie the right way.

“I couldn’t really get past anybody that would spend the money that it would take to do it and keep an R rating. Alternately, I wasn’t really interested in pursuing a PG-13 version. Because the R rating is inherent. Little Sisters and injections and the whole thing. I just wanted to really, really make it a movie where, four days later, you’re still shivering and going, “Jesus Christ!”… It’s a movie that has to be really, really scary, but you also have to create a whole underwater world, so the pricetag is high. We just didn’t have any takers on an R-rated movie with that pricetag.”

If they can’t make the movie right, don’t make the movie at all. We’ve seen far too many video game franchises get awful film adaptations (Max Payne, Doom) which tarnish the brand. Over the last year or so however, some game publishers and studios have realized the negative impact of this and we’ve seen projects come to a stand still, and even some developers not letting their properties get adapted (see: Metal Gear Solid or anything developed by Valve).

Maybe if Gore would just make the movie worse, screw up the characters and story a little bit, making it family-friendly, then he’ll get all the money he needs to make a Prince of Persia 2 BioShock movie.

Do you think an R-Rated BioShock movie warrants a blockbuster budget? One way to offer a higher return on investment is to make the movie in 3D, something Verbinski thinks would work well for BioShock.
Vis hele sitatet...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Det er lenge siden vi har hørt noe om den kommende BioShock-filmen. Fem år har gått siden prosjektet ble annonsert, og filmen har allerede skiftet regissør én gang. Nå ser det ut til at nok et regissørskifte er på trappene.

Aldersgrensetrøbbel
I et intervju med IndieWire forteller Juan Carlos Fresnadillo at han ikke lenger jobber med prosjektet og at hele prosjektet foreløpig er lagt på is.


Lillesøstre er skumle.
– Akkurat nå er det pause. Filmstudioet og spillutgiveren må bli enige om budsjett og målgruppe før de kan fortsette.

Opprinnelig skulle filmen regisseres av Pirates of the Caribbean-regissør Gore Verbinski. Senere gikk Verbinski over til produsentrollen, mens nettopp Fresnadillo tok plass i registolen.

I 2009 fikk Verbinski beskjed om å kutte i filmatiseringens 160 millioner dollars-budsjett. Deretter ble det stille fra den kanten, frem til det i 2011 oppsto uenigheter rundt hvilken aldergrense filmen skulle få.

Slik planene for filmen så ut på det tidspunktet, ville den nemlig fått en såkalt «R»-aldersgrense, og det var det ingen investorer som var interessert i. Filmer med en R-aldersgrense kan ses av de som er 17 og eldre, samt yngre filmgåere i følge med foreldrene sine.

Det være skummelt
Verbinski uttalte i fjor at han ikke var villig til å temme sin «veldig, veldig skremmende» visjon for filmen for å gjøre den mer appetittlig for investorene, skriver Eurogamer.

– En PG-13-versjon ville ikke vært interessant, fordi R-aldersgrensen er nærmest selvsagt med Little Sisters, injeksjoner og hele greia. Jeg ville lage en film hvor du, fire dager senere, fremdeles skalv av skrekk, sa produsenten den gang.

Samtidig som at Verbinski ønsket at filmen skulle bli eksepsjonelt skummel, ville alle undervannsscenene føre til at prosjektet ble veldig dyrt å gjennomføre.

Men nå er prosjektet altså regissørløst og midlertidig lagt på is.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.gamer.no/artikler/107810/...lmen-utsettes/

Jeg håpet virkelig de skulle få til en R-rated film av Gore Verbinski. Jaja, er nå bedre at de ikke lager noe film så lenge de ikke har godt nok budsjett og en god regissør.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Jeg støtter Verbinski i å droppe en Bioshock-film, dersom aldersgrensen ikke blir 17+.
Å lage en barnefilm av et dataspill som hadde 18-årsgrense blir å spytte fansen i trynet.

Kanskje... en kickstarter?
Sist endret av Turbolego; 26. mars 2012 kl. 14:54.