Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4588
Hei,
kan man kjøpe et kontantkort uten og måtte registrere noe navn til det?
Og isåfall hvor?
Nei, det er påkrevd å registrere kontantkort for å kunne bruke det.
De selger fortsatt såkallte "startpakker" der du får et nytt simkort med nytt nummer på noen dagligvarebutikker. Da kan du velge selv om du vil registrere eller ikke. Koser 150 (inkl 100kr på kortet).
plohg: Jaha? Fra hvilken leverandør da?
Netcom feks.

Kjøp en NetCom Kontant Startpakke i kiosk, dagligvare eller bensinstasjon. Du kan begynne å ringe med det samme og vil ikke motta noen mobilregning fra oss. En startpakke koster kr 99,- og inkluderer kr 50,- å ringe for og 50 SMS.
Vis hele sitatet...
Sitat av plohg Vis innlegg
Netcom feks.
Vis hele sitatet...
Jah, og når du forsøker å ringe kommer du til netcom kundesenter som krever at du registerer deg. Ellers får du ikke ringt noen andre nummer..

Godt forsøk, men prøv igjen...
Ble vell pålagt å registrere seg for noen år siden nå
Hvis du tenker å bruke telefonen til litt dirty business, kan du bare bruke chess kontant, du må registrere deg, men det skal iallefall være lite stress. Kan si hvemsomhelst sitt personnummer bare. Iallefall et par som jeg vet av som har gjort det.
som tidligere nevnt, registrering er blitt pålagt disse kontant-startpakkene som selges på kiosker o.l.

og vær så snill, kan ikke folk holde slike tråder som dette unna underforumet elektronikk?
Sitat av forumindex
Elektronikk:
Printkort, kretser, koblinger og karameller. Et underforum for de som liker å mekke elektroniske dippedutter.
Vis hele sitatet...
Sitat av ellef Vis innlegg
Hvis du tenker å bruke telefonen til litt dirty business, kan du bare bruke chess kontant, du må registrere deg, men det skal iallefall være lite stress. Kan si hvemsomhelst sitt personnummer bare. Iallefall et par som jeg vet av som har gjort det.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke si personnummeret heller. Skaffer du deg et chess-kort så sender du "REG fornavn etternavn personnummer" til 1960, så ordner det seg i løpet av få minutter. Bare å bruke noen andres personalia her. Bare husk å gå inn på chess.no i løpet av noen dager og få fjernet deg fra telefonkatalogen og slikt.
Yep. Du har rett Nichotin.
du trenger ikke person nr men du må gi navn.
kjenner du noen som jobber på en eklektrobutikk er dette veldig lett å ordne da
Sitat av åjavelja Vis innlegg
du trenger ikke person nr men du må gi navn.
kjenner du noen som jobber på en eklektrobutikk er dette veldig lett å ordne da
Vis hele sitatet...
Jeg jobber med dette. Jeg ville aldri hjulpet noen av mine venner med dette. Det er en smal sak og finne ut hvem som gjorde bestillingen igjennom butikkens system mot aktuell leverandør. Og blir man tatt for slikt er det sparken med en gang.
ja jeg vet det, men går ann å gjøre "feil", men kanskje loitt vanskelig hvis du kjenner personen
Ville heller satset på Nichotin sin løsning. Jeg ville ikke faket et abo.\kontantkort til meg selv engang. I disse systemene må man søke på personer med fult navn og fødselsdato. Skal godt gjøres og skrive så mye feil

Men det skal sies, det er ikke grenser for mye folk i telebransjen tror de kan komme unna med. Har vært flere som har drevet å "fisket" etter gullnummer og solgt de på finn.no. Tilogmed under sitt ordentlige navn og telefonnummer :P

Trenger vel ikke si at de fikk fyken ganske kjapt :P
Sitat av flexes Vis innlegg
Hei,
kan man kjøpe et kontantkort uten og måtte registrere noe navn til det?
Og isåfall hvor?
Vis hele sitatet...
En kompis av meg sa at de selger simkort i sverige hvor du ikke trenger å registrere deg, 100kr på dem elns. ring og kast.

Ellers kan du alltids bli kompis med en som jobber på en videosjappe og be han gi deg noen navn og personernummer.

Be om 12 stk, så bruker du et navn+personnummer 1 måned bare.
Så har du akkurat for 1 år.