Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 582
Hi

Sitter her med en filmsamling på noe mellom 200 - 300 filmer, formatet er stort sett iso, img og rene DVD filmer, uten noen som helst komprimering .

Greia er at jeg snart ikke har mer diskplass, og fant ut at det beste ville være å konvertere hele samlingen til AVI .

Har prøvd ut DVDx , men det tar så fantastisk lang tid og det gjør vondt i øynene å se på det .

Hva jeg er ute etter er et program (For Linux / Windows spiller ingen rolle), som kan konvertere filene rimelig kjapt og som har mulighet for å kjøre flere instanser av seg selv, slik at jeg kan ta flere filmer i en gang.

At programmet har grafisk grensesnitt er ikke et must .

Har dere anbefalninger til programmer jeg kan bruke ?

- lsrr
Handbrake fungerer i hvertfall for meg

http://handbrake.fr/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det beste til slikt er ffmpeg. http://www.google.com/search?q=ffmpeg+dvd+to+h264

Du kan kjøre så mange instanser av den som du har cpukjerner. Meir enn det vil bare føre til unødig kontekst switching, og ting vil gå tregare.

Filmenkoding er tregt, og å konvertere 2-300 filmer vil ta lenger tid enn å bestille en større disk og vente på at den kommer.
VirtualDub er litt vrient, men gir gode resultater og støtter også batchkonvertering. Tror ikke det støtter konvertering direkte fra iso, men bare fra vob. AutoGK er enklere og er også verdt et forsøk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bruk DVD Decrypter for og rippe dvd'en til pc, og autoGK for og konvertere til AVI. Tar litt tid, men blir liten størrelse og max kvalitet! Spør hvis det er noe du lurer på!
lsrr's Avatar
Trådstarter
Takk for svar, men etter å ha konvertet 16 filmer på 3 dager gadd jeg rett og slett ikke mer .
- Formaterte diskene og sitter nå med ~400 filmer (hvorav jeg ikke har sett 10% engang) klare til å bli lastet ned .