Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 648
Jeg har en liten grublare, og det dreier seg om javascript, noe som er totalt utenfor mitt område. En forklaring vil nok dessverre ikke gjøre nytten, siden jeg virkelig ikke kan *et døyt* av js.

Det er en lightbox-variant som heter Lightbox plus som har en ganske snerten zoom-funksjonalitet, der bildet i utgangspunktet blir skalert ned så det passer til browseren, men brukeren også kan trykke på en knapp øverst i venstre hjørne, så det blir vist i full størrelse om man vil, og man kan bytte fram og tilbake mellom disse to tilstandene.

Av diverse grunner har jeg derimot mer lyst til å bruke en lightbox-versjon som heter lightwindow istedet, men skulle veldig gjerne hatt den zoom-funksjonen, og såvidt jeg skjønner er det ikke lagt inn noen standard løsning for dette i lightwindow :/

Er det noen som kunne være så utrolig greie å hacke sammen dette for meg, så ville jeg være veldig takknemlig, nærmere bestemt 500kr takknemlig
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hacka saman noko slikt til imma.gr, og om du har lyst på utfordringa står du fritt til å kopiere det. Den er rimelig lettfattelig - eg kan heller ikkje JS
▼ ... noen uker senere ... ▼
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg regner med at dette har ordnet seg for deg? Om ikke skulle dette være rimelig greit å sette sammen, så det er bare å rope ut.
Digitalhore
atomet's Avatar
Trådstarter
Nei, javascript og slikt er gresk for meg, så tilbudet står
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg har satt sammen noe her nå. Etter alt for mange timer med knoting, fant jeg ut at det enkleste vil være å droppe å bruke de eksisterende vinduselementene, som jeg tenkte i utgangspunktet. Så jeg lagde en enkel visning for bildet i orginalstørrelse i hele browser-vinduet.

Om bildet er resizet, kan man få opp en lenke ved å flytte musepekeren øverst i venstre hjørnet av bildet, eller ved å trykke 'z'. Samme fremgamgsmåte for å komme tilbake igjen, man kan også bruke 'esc' for å gå helt ut av bildevisningen.

http://prosjektet.net/js/lw/ - Se 'image' og 'image galllery' under 'images'.





Jeg har foreløpig kun testet den i opera og firefox, så jeg vet det er en del småfeil jeg skal rette opp i fortløpende om dette ser greit ut.
Sist endret av z0p; 6. juni 2009 kl. 02:27.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Siden det sikkert er ti år siden jeg har laget en animert gif benyttet jeg sjansen til å prøve meg med noen her nå