Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 683
pcen min, acer aspire 3690 (yuk), har rett og slett daua.
har lagt ut en del tråder om den før, men det er først nå de skikkelige problemene har oppstått. en ting er at det "fysiske" med den ikke fungerer, men nå blir jeg rimelig hissig siden ingenting annet eller har valgt å virke.

jeg skal ta systemgjenoppretting på den, forhåpentligvis ganske kjapt, men det er jo enklere sagt enn gjort når mine over 50gb med bilder, musikk og annet stasj ligger på den fordi pcen ikke har programvare til å "installere" ekst. harddisk. jeg får heller ikke til å installere drivere, fordi programvaren er fraværende her også. klarer ikke komme inn på min bruker på pcen, kommer bare opp bakgrunn, men ingen oppgavelinje, programmer eller noe. eneste som funker er oppgavebehandling.

hva skal jeg gjøre? skal jeg bare drite i bildene og kjøre systemgjenoppretting, selv om jeg aldri kommer til å få noen bilder tilbake?

ps: cd/dvd-spiller funker heller ikke. ingen av usb-portene heller, eneste er at mp3en min kan lades, men mappen inni kan ikke åpnes.
Ta ut harddisken og sett den inn i en stasjonær pc, så boot opp med en linux live cd.
Burde funke ganske greit for å få ut bildene
hvordan gjør man det, og hvor befinner harddisken seg? jeg har heller ingen "linux live cd".
Sist endret av flashback; 5. mai 2009 kl. 19:15.
Sitat av flashback Vis innlegg
hvordan gjør man det, og hvor befinner harddisken seg? jeg har heller ingen "linux live cd".
Vis hele sitatet...
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Last ned, brenn på en CD, velg at den skal boote fra CD'en, hent ut bildene.
Sitat av flashback Vis innlegg
hvordan gjør man det, og hvor befinner harddisken seg? .
Vis hele sitatet...

Står i manualen eller google om du orker å lete

Men til svaret. Det skal være en luke under pcn som er festet med 2 skruer som oftest.
Den burde være på størrelse med en sata disk.
Dårlig eksempel men tror du forstår poenget : http://www.insidemylaptop.com/images...hard-drive.jpg
Sist endret av Holmen; 5. mai 2009 kl. 20:53.
Sitat av Holmen Vis innlegg
Ta ut harddisken og sett den inn i en stasjonær pc,
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke bare bare å få en 2,5" HDD inn i en stasjoner, så om trådstarter ikke har full peiling kan dette bli vanskelig.

Men om du bestemmer deg for å prøve å redde bildene kjøper du bare et eksternt hdd kabinett. 2,5" sata, 2,5" ide.

Tar du ut hard-disken din, putter den inn i kabinettet og plugger USB-kabelen inn i en annen maskin. Da kan du bare ta backup av det du vil ha og putte hard disken tilbake i laptopen.
Sitat av plohg Vis innlegg
Nå er det ikke bare bare å få en 2,5" HDD inn i en stasjoner, så om trådstarter ikke har full peiling kan dette bli vanskelig.

Men om du bestemmer deg for å prøve å redde bildene kjøper du bare et eksternt hdd kabinett. 2,5" sata, 2,5" ide.

Tar du ut hard-disken din, putter den inn i kabinettet og plugger USB-kabelen inn i en annen maskin. Da kan du bare ta backup av det du vil ha og putte hard disken tilbake i laptopen.
Vis hele sitatet...
Kan være litt vanskelig om en ikke har så god peiling, men tenkte han ville gjøre det så billig som mulig.
Men når han først har fått ut harddisken av bærbaren, så er det jo ganske enkelt å koble til en disk i stasjoner pc'n
Sitat av Holmen Vis innlegg
Men når han først har fått ut harddisken av bærbaren, så er det jo ganske enkelt å koble til en disk i stasjoner pc'n
Vis hele sitatet...
Han må uansett kjøpe et adapter fra 2,5" til 3,5" (og kanskje fra IDE -> SATA eller omvendt) om han skal ha den som intern i en stajsonær.
Sist endret av plohg; 5. mai 2009 kl. 21:08.