Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1104
Master debater
Dekilaz's Avatar
Hei!

Nå har jeg skaffet meg S-video kabel og greier, og jeg har allerede koblet svideoen fra dataen til tven (med en scart-adapter eller no).

Så er da spørsmålet: Hvordan får jeg så overført skjermbildet fra dataen over på TVen?

Har dere evt. noen flere tips (programmer osv.)?
du kan bruke et program som heter TVtool.

eller så kan du velge høyreklikke på skrivebordet, velge egenskaper, ta instillinger og avansert og noen steder der rundt driver instillingene burde du finne valget å velge mellom tv og monitor
Hvis du har et Nvidia kort, så går du bare inn på egenskaper -> instillinger -> avansert -> nview -> kloning
Master debater
Dekilaz's Avatar
Trådstarter
Takker for hjelp!

Ok, har Nvidiakort, og har fått bildet opp på tven. Problemet er at det er svart-hvitt. Hva gjør jeg? Bildet dekker heller ikke hele TV-skjermen...
Er du sikker på at du er på rett "kanal"? Jeg hadde samme problem helt til jeg fant ut at s-video var en egen "kanal" selvom man benytter scart-adapter. På min tv (JVC) står det av, av2, s-vhs.
Mulig ikke tv'en din støtter s-vhs?
På min TV (som støtter s-vhs), har jeg to scart-utganger. Men scart nummer to fungerer som s-vhs og vanlig scart. Velger jeg av2 på fjernkontrollen, blir alt svart/hvitt. Men trykker jeg en gang til på fjernkontrollen, kommer s-vhs opp i farger. av2 og s-vhs er samme scart-utgang, men man må velge om man skal ha s-vhs eller ikke.

Edit: Ups. Så ikke det qazar sa over
Master debater
Dekilaz's Avatar
Trådstarter
Dette er en eldgammel Bang og Olufsen tv, så det kan ha noe med saken å gjøre. Prøver meg litt frem!
Da tviler jeg på at den har støtte for s-vhs..
stemmer d d34dGh0Zt sier.
Min tv er litt små gammel og har bare en scart utgang og den støtter ikke s-video (det blir svart/hvitt) så jeg blir nødt å bruke sucki composite kabel. Kvaliteten på bilde blir bra mye dårligere men det duger fint til å se film.

hooray min 200e post!!!
Hmmm... Høyreklikk på skrivebord -> egenskaper -> innstillinger
-> avansert -> device selection
Select the output device on which to display windows: TV
Format: PAL-G Norway
Video output format: Composite video-out ( / svideo out )
Slik står det hos meg hvertfall... tror det var "format" jeg skifta på for å få i gang fargene... logoen før windows starter er fremdeles svart/hvitt, men windows og alle programmer som kjøres i windows er farger.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Trådstarter
Hey, det funka! Takk skal du ha Bjornix. Fargene ble stygge, men det er det vel bare å justere på! Hey!
Master debater
Dekilaz's Avatar
Trådstarter
Men bildet er ganske uklart, og dekker ikke hele skjermen. Noen tips?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Jeg er litt redd for at det samme skal skje hos meg, nå når jeg har bestilt meg et nytt skjermkort. Jeg har en 2 år gammel Samsung TV.
Better than thou.
Dekilaz; bytt til TvTool, derfra kan du justere farger, skarphet og oppløsning/strekke bildet. :]
Du får ikke helt klart bilde da TV'er ikke er laget for å vise stillbilder.

Fyr opp en film så ser du fordelen med å koble TV til pc'en

Vi gikk nettopp til anskaffelse av en Widescreen 100Hz med S-VHS inngang, da fikk jeg sjokko ver hvor klart det ble og hvor lite flimring det var
Master debater
Dekilaz's Avatar
Trådstarter
Prøvde så vidt med TVTool, men må visst sette meg litt inn i det. Går det greit med demoen eller? Hva er fordelen(e) med å registrere?
Skal du registrere noe, bør du søke etter serials eller cracker på www.cracks.am masse cracker og serials!

Bildet ditt vil vel aldri dekke hele skjermen! (Tar jeg feil?)
Better than thou.
Demoen slutter etter 5 eller 15 minutter og du kan ikke registrere den. Hit me on irc and we will see what we can do. ;]
Crack til TVTool 6.8

Edit:
Feil i link, fikset
finnes det ikke noe tv tool til Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan får jeg tatt opp ting fra tv'en? Har akkurat fått meg tv ut og inn kort så nå vil jeg ta opp litt fra tv'en!
Bruk softwaren som følger med!
Men jeg vet ikke hvordan det fungerer.

Og btw: Når man tar opp fra TV'en, blir de filene jævli store?