Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 399
Hei!

Jeg fikk min nye Dell pc i går. Nettet fungerte fint i går kveld...

Til morgen i dag, satt jeg inn lydkabelen bak på maskinen. Jeg satt den inn rett over nettverkskortet, hvor det var inngang til det. Etter det har nettverket vært dårlig, den ligger på rundt 11 Mbps. Vanligvis ligger den på rundt 54 Mbps. Kan jeg ha ødelagt kortet? Eller finnes det en løsning på det?
Sist endret av macgyver1958; 28. februar 2009 kl. 11:52.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Regner med at det er snakk om wlan her? 54mbit er kun en teoretisk hastighet, og ingenting du vil oppnå i realiteten.

Har du kjørt en hastighetstest ved feks å kopiere noe over nettverket for å sjekke hvor fort det faktisk går?
Ja, det gjorde jeg i stad. Resultatet var 67 kb/s.

Sitat av macgyver1958 Vis innlegg
Ja, det gjorde jeg i stad. Resultatet var 67 kb/s.
Vis hele sitatet...
Er eneste utvei nytt nettverkskort?
Sist endret av macgyver1958; 28. februar 2009 kl. 13:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Nei, en lydkabel ødelegger ikke noe signal fra Wlan.
2. Nei du trenger ikke kjøpe nytt nettverkskort, du trenger å flytte deg til et bedre egnet sendested.
3. Eventuelt trenger du en bedre router, eller så er du koblet til et helt annet aksesspunkt enn det du tror også er det aksesspunktet basert på 11b standarden.
4. Nytt nettverkskort etter en dag ? Komån, isåfall har du fine garantiregler hos både dell og andre, men det er ikke ditt problem her.
Det som er så rart da, er jo at jeg hadde kjempe bra nett i går, på akkurat samme sted. Hvis jeg bruker bærbare pc'en til broren min, fungerer det.

Kan det ha noe å gjøre med at jeg plugget i lydkabel når både surround og data var slått på?(tenkte meg ikke om når jeg plugget den inn)

Sitat av macgyver1958 Vis innlegg
Det som er så rart da, er jo at jeg hadde kjempe bra nett i går, på akkurat samme sted. Hvis jeg bruker bærbare pc'en til broren min, fungerer det.

Kan det ha noe å gjøre med at jeg plugget i lydkabel når både surround og data var slått på?(tenkte meg ikke om når jeg plugget den inn)
Vis hele sitatet...

Jeg fant ut av det, flytte pc'en en halv meter bort.
Sist endret av macgyver1958; 28. februar 2009 kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.