Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 790
Hei!

For en stund siden, brukte jeg å koble TV til PC for å se film etc., men i det siste har ikke dette fungert. Har en Acer Aspire 9300 med Nvidia Geforce Go 7300, og jeg kobler til TV med S-video fra PC til en slags konvertør som gjør den om til en sånn gul scart-ledning (kan også bruke en scartboks jeg kobler den gule video-ledninga til og setter i SCART-port). Jeg har prøvd alt; I nvidias kontrollpanel har jeg en sånn TV-PC-option som jeg har prøvd, og jeg fant også en video som ba meg gå i windows' skjerminstillinger og så høyreklikke på skjerm 2, for så å trykke "attach". Ingen ting har fungert sålangt, og jeg kom over en tråd på google om en med samme problem på en annen acer, men han fikk ingen hjelp, han heller...

Noen som vet?;=)

Edit: PCen merker at jeg kobler til TV, forresten! Fordi når jeg tar den ut, forsvinner alt av TV-instillinger i nvidia control panel og slikt! Og dette er samme TV jeg brukte sist.
Sist endret av cromoglic; 17. februar 2009 kl. 19:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kople til skjermen, slå den på, restart maskinen, høyreklikk på skrivebordet, velg innstillinger, ta screenshot, post her.
skal prøve; må jeg ha på rett ext (scart)-kanal?

neeh, neppe

http://img252.imageshack.us/my.php?i...ettingssx0.jpg
Sist endret av cromoglic; 17. februar 2009 kl. 20:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ok. Det ser ut til å funke. Klikk på den skjermen i bildet der det står "2". Klikk så på checkboxen "Extend my windows desktop to this monitor" og dra skjermen slik at bildet representerer den fysiske posisjonen til skjermene (om f. eks tv-en står til venstre for pc-skjermen må den gjørde det her også).

Da har du to skjermer tilgjengelige. De aller aller fleste fullskjermprogrammer som spill og video vil bare funke på primærskjermen og disabler den andre mens man holder på. For å sette TV-en til primærskjerm, huk av boksen "use this device as the primary monitor". Om noen programmer ikke funker som du ønsker da heller, kan du selecte skjerm 1 igjen og ta vekk haken på "extend my windows[...]"
Pantheon: Men PCen og Tven kan jo ikke vite hvor på gulvet/bordet pcen står...?:P

Det som er med min PC (slik som den var før), var at jeg faktisk fikk film på begge skjermene (irriterende nok). Med andre pcer jeg har brukt, har det vært slik at bildet har forsvunnet på laptop og kun blitt vist på tv, men ikke på min. Skal prøve det du sa, så gir jeg respons

Edit: Hmm, dette har jeg prøvd før, når jeg ser på det... Og uten resultat! Det som er litt merkelig, er at før, så kom dett opp et vindu med valg av "Klon skjerm" og slikt når jeg satte i s-video... det gjør det ikke lenger! Noen flere tips? Legger ved en link til screenshot av skjermoppsett og alt

http://img19.imageshack.us/img19/9749/setting2wl8.jpg
Sist endret av cromoglic; 18. februar 2009 kl. 19:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anbefaler at du leser litt dokumentasjon. Det jeg viste deg BURDE gi bilde på den andre skjermen uansett. Om ikke det funker funker ikke clone heller. Og clone er noe dritt med tanke på at skjermene garantert ikke har samme native oppløsning.

For å kunne klone må du gå tilbake til windows sin setting ting og bare enable én skjerm, tror jeg, for så å gå tilbake til driversettings. Men som sagt: Få bilde på tv-en først.
Jojo, det er jo det jeg driver med; sa bare at det har funka før, og at det kom opp et vindu med valg for oppsett av TV-skjerm, der bl.a. klon var ett av dem Leste noe om aspect ratios og slik overføring, kan dette ha noe å si? Jeg skjønner uansett ikke hva som er galt, i og med at det funka på samme tv, med samme pc og med samme kabel for noen måneder siden...