Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 6070
er på leting etter noen gode skrekkfilmer , skal ha skrekkfilm maraton med noen venner men aner ikke hvilke jeg skal laste ned .
her sett:
-The Amityville horror
-The Eye
-The shining
-stephen kings IT
-The strangers
kommer ikke på fler i farta. .
kom med forslag!
the decent. fitte skummel
sett den :P om det er den der de jentene drar ned i hula ?
Sitat av bragilicious Vis innlegg
sett den :P om det er den der de jentene drar ned i hula ?
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer ganske bra det.
Første gangen jeg så den filmen, må jeg ærlig innrømme det var litt creepy...

- The Mist
- Dawn of the Dead
- The Orphanage
- The Hills Have Eyes
Sist endret av s1gh; 6. februar 2009 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er spøkelser du er ute etter? Er lettere å komme med forslag om du sier hvilke filmer du liker spesielt godt.

Ellers er jo The Ring og Grudge å anbefale.

Og romvesener! The Thing, Alien, Aliens og Signs (?).

Men skrekkfilmen over alle: The Exorcist
- The exorcism of Emily Rose
- Blair Witch Project 1+2

Litt splatter er jo gøy innimellom:
- Bad Taste
- Braindead (Dead Alive)
- Shutter
- The grudge
- Saw

.....
Audition

Den er drøy..
jeg synes villmark er sykt bra, den blir bare bedre å bedre for hver gang jeg ser den
helst filmer som er basert på sanne historier som f.eks the amityville horor , the exorsism of emily rose osv :P
takker for forslag ^^
keep goin ppl : D
googlet "true story horror movies" og her har du link til artikkelen jeg fikk opp
http://www.bloody-disgusting.com/news/12519

Selv om noen av filmene på den listen allerede er nevnt så kanskje du får noen flere idèer
Sist endret av Rick; 7. februar 2009 kl. 12:05.
Noen som veit om noen bra ala Hostel 1/2??
har sett en del.

Anbefaler Btw Frontier(S),Er fransk. men makan til bra splatter film skal du lete lenge etter!

Sist endret av mizfitnilz; 9. februar 2009 kl. 21:37.
Sitat av mizfitnilz Vis innlegg
Noen som veit om noen bra ala Hostel 1/2??
har sett en del.
Vis hele sitatet...
Anbefaler da Live Feed http://www.imdb.com/title/tt0481280/
Sist endret av Jefferson2k; 9. februar 2009 kl. 22:37.
Texas chaiwsaw massacre er gode filmer alle sammen
hannibal, ikke direkte skrekk med gode filmer
Hvis du har lyst til å utsette vennene dine for noe virkelig forstyrrende, kan du jo gå for Eraserhead.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Hvis du har lyst til å utsette vennene dine for noe virkelig forstyrrende, kan du jo gå for Eraserhead.
Vis hele sitatet...
Litt krøll i linken din, men ja Eraserhead
The strangers er rimelig skummel!
Mirrors er ganske så creepy. Ikke videre fristende og se i speilet etterpå.
mirrors! eller the grudge 3
Det finnes sånn ca. 1000 tråder om dette før, SØK.

Men jeg skal være snill, her har jeg sakset hva jeg har svart i en tidligere post:

Sitat av Junkpal
Jeg har aldri sett en skummel skrekk film.

Jeg har blant annet sett:
-Texas Chainsaw Massacre
-The Exorcist
-Exorcist: The Beginning (sovna)
-The Grudge (kinesisk versjon)
-Ghost Ship
-The Hills Have Eyes
-Dawn of the Dead
-28 Weeks Later
-The Blair Witch Project
-Cloverfield
-The Sixth Sense
-Signs

Fritt Vilt 1 og 2 er jo familie film da, ikke noe skrekk der gitt.

Det er noen av de jeg kommer på jeg har sett, og jeg har ikke syntes noen av de er skumle.

Men kanskje du syntes at noen av de er skumle Du får sjekkke ut trailere til filmene og se om de virker "horrifying"...
Vis hele sitatet...
Jeg har også sett Pulse og The Ring.. Kan ikke si de var skumle heller...
Jeg vil anbefale de gode gamle slasherfilmene fra 80- tallet.

Friday the 13th
Halloween
Nightmare on Elm street
The Texas chainsaw massacre.

Har sett alle og koser meg hver gang jeg ser dem. Anbefaler spessielt Halloween serien og første film i Nightmare on Elm street.

Også kommer det ny Friday the 13th film på fredag den 13 om 2 dager.
From producer MICHAEL BAY and the director of THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE.

Jeg gleder meg skikkelig og er utrolig spent. Håper den blir bra og at den tar etter slutten på The Texas chainsaw massacre som kom for noen få år siden.
Sist endret av sixfeetunder; 11. februar 2009 kl. 09:21.
Ville anbefalt house of wax! Ikke mange filmer som er så skumle men den filmen må jeg si var noe for seg selv.
Likte fimene "nightmare on elm street" og "friday the 13" er ikke akkurat skumle da, men morsomme
Nei, de er kanskje ikke så skummle, men de er veldig gode. Spessielt 3. filmen i Halloween. Den syntes jeg var utrolig bra.
Vel er ikke "skrekk film", men er en utrolig morsom zombie film som du kan putte midt i maratonet, Shaun of the dead
Anbefaler Dead Silence.

Jeg har aldri blitt mer skremt av en film noensinne, forferdelig uhyggelig.
(Rec) er den skrekkfilmen jeg har blitt mest skremt av http://www.imdb.com/title/tt1038988/
Anbefaler John Carpenter's The Thing http://www.imdb.com/title/tt0084787/ og 28 Days Later http://www.imdb.com/title/tt0289043/.

Og som nevnt ovenfor, filmen [Rec].
Sist endret av Sykes; 16. februar 2009 kl. 01:56.
August Underground Mordum

Ikke akkurat skrekkfilm, men mest "disturbing" tingen jeg har sett, ekstra pott om du spiller denne til slutt og påstår den er ekte for dine venner. Vet at en av mine kompiser endte opp på dassen og ble der til filmen var ferdig.
The Orphanage er dritskummel. Det er barn med ekle masker og greier.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Hvis du har lyst til å utsette vennene dine for noe virkelig forstyrrende, kan du jo gå for Eraserhead.
Vis hele sitatet...
Hva er så forstyrrende ved denne? Har lest litt omtaler og sånn og sett noen random clip, den virker rar med en spesiell stemning, men er den skremmende, som i skremmende og grafiske scener?
Sitat av Izidorx Vis innlegg
Hva er så forstyrrende ved denne? Har lest litt omtaler og sånn og sett noen random clip, den virker rar med en spesiell stemning, men er den skremmende, som i skremmende og grafiske scener?
Vis hele sitatet...
Det er få grafiske scener hvis du tenker på blod og drap og slikt, men det er da ikke det som gjør ting skummelt. Eraserhead har en grunnleggende ekkel stemning i hele filmen, som gjorde at jeg satt med høyere puls fra start til slutt, men jeg har full forståelse for at enkelte synes det bare er dumt. Jeg synes samtidig synd i sånne folk.

Når det er sagt er Inland Empire av David Lynch den skumleste og jævligste filmen jeg har sett noensinne. Det er helt utrolig hvordan den mannen klarer å sette stemninga.
Netopp sett ferdig Eraserhead, og jeg må si det var en fantastisk film! For en stemning! Vanskelig å sette ord på det, men jeg ble urolig inni meg som gjorde at jeg av av og til fikk en slags "panikkfølelse", uten at jeg var noe særlig redd. Satt også med høy puls, nesten hele filmen. Veldig spesielt. Og den jevne oppbygginga, lo litt i begynnelsen, var munter til å bli mer og mer forskrudd og dyster, utrolig bra. Jeg tenkte og funderte også over mulige frampek, men bommet på alt, hehe. Skjønner ikke helt innholdet, men. Var ikke akkurat skummel/skrekk i den forstand, men stemningen/atmosfæren var top notch og tiden har aldri gått så fort som i noen annen film jeg har sett!
Sist endret av Izidorx; 25. februar 2009 kl. 03:13.
Thir13en Ghosts er en av de bedre filmene som jeg har sett, såg den for noen år siden i en kjeller på PC med volum på max. holdt på og daue av den filmen inntil at slutten kom som var for kjedelig amerikansk. Nesten full pott film.

Ellers er det ingen filmer som jeg vil annbefale, ikke min sjanger i det heletatt, sett mange men kun denne filmen som jeg nesten kunne elske.
Event Horizon er den beste skrekkfilmen jeg har sett. Skuespillervalget ser kanskje litt rart ut, men det funker veldig bra. Orginalt konsept, tidvis direkte creepy og virkelig fengende.
Sist endret av Patkomplat; 1. mars 2009 kl. 15:38.
Sitat av Patkomplat Vis innlegg
Event Horizon er den beste skrekkfilmen jeg har sett. Skuespillervalget ser kanskje litt rart ut, men det funker veldig bra. Orginalt konsept, tidvis direkte creepy og virkelig fengende.
Vis hele sitatet...


Den er Creepy... det er en av de bedre jeg har sett.. noen steder hopper hjertet virkelig over et "bank" der
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Som en sterk nummer 1: Rec
Det er en veldig bra spansk skrekkfilm, selv holdt jeg på å dø av redsel når jeg så den. den handler om brannmenn, film-folk som befinner seg i en boligblokk som senere blir tatt i karantene. Så bynner skummle ting å skje, og alt blir sett i kamra-perspektiv som gjør alt mer livaktig og ekte.. en ren 6'er!
Nummer 2: The Stranger
Filmtittelen sier nesten seg selv, en bra film hvor den holder deg konstant paranoid, det beste med filmen er at den er basert på en sann historie og den er ganske realistisk med tanke på at det kan skje med hvem som helst. GOD 5'er!

noen andre horror filmer som er verdt å nevne:
- The Descent
- Texas Chainsaw Massacre
- Quarantine -den amerikanske versionen av "Rec"
- Carver - skikkelig grusom film
The Poughkeepsie Tapes
The Hills Run Red
wrong turn 1-3
jennifers body
Offspring
Laid to rest
Den orginale motorsagmassakren
Skjult
Villmark
Fredag den trettende
Elm street filmene

THE EXORSIST
children of the corn
helvete tur, retur
the shining
silent hill

ser lite skrekk, men disse kom jeg på akkurat nå.
Jacobs Ladder - http://www.imdb.com/title/tt0099871/ - Utrolig bra psykologisk thriller / horror
Alle som er ute etter en skikkelig skummel film:

Paranormal Activity!

Litt samme ide som Blair witch...
Myyye bedre, skumleste filmen jeg har sett.
Følte meg ganske "rystet" etter å ha sett denne ass :S
Etter selv å ha sett det som er , og en hel skokk av skrekkfilmer; vil jeg påstå at Eksorsisten, og motorsags massakren er blant de som har virkelig satt et støkk i meg. Eksorsisten, fordi den er inspirert av en sann historie om Anneliese Michel, tysk jente som ble besatt av demoner.(-En annen film, The excorsism of emily rose er basert fullt og helt på denne hendelsen, men filmen suger.) Link til diverse lyd opptak med bilder av personen: http://www.youtube.com/watch?v=PZfg5...eature=related

Ellers vil jeg anbefale Sam Raimis Drag me to hell.................
Session 9
Haute tension
Vacancy
Desidert verste jeg har sett er Martyrs, fy f. Kvalmeste jeg har sett. Æsj.
Hva er folkets mening om 'Paranormal Activity' ?
Ikke noe spess syns jeg. Noen småskumle scener, ganske godt skuespill, men sååå skummel er den da ikke.