Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2829
Hei, har gjort mange forsøk på å lage min egene personlige logo. Blir så og si aldri fornøyd, og prøver hele tiden andre metoder/typer. I dag satt jeg meg ned, tok fram penn og papir og bare rabla ned alt som kom inn. Dette ble sluttresultatet så langt, men vet ikke om jeg her helt fornøyd enda, så trenger deres syn på saken!
Det skal forresten forestille en d og f... For de som ikke skjønte det :P

Dersom jeg (og dere) blir fornøyd med det endelige resultatet, vil jeg nok bruke denne framover, på eventuelle kort/hjemmeside/bilder osv..
http://i41.tinypic.com/xnuog1.png
Synes den grønne på hvit var veldig fin.
Ordet "art" er kansje ikke helt riktig posisjonert. Skulle vert på linje med teksten (enten oppe eller nede). Ellers kjempefin logo. Kp til deg.
Må si meg enig med Dani, den grønne passet best til din type arbeid, har sett det du har gjort tidligere og hvitt og red passer ikke helt med din stil. Ellers flotte logoer, nevner også at art er hakket for langt nede. Kansje du ville at den skulle være midtplassert, men forestiller meg at den ser bedre ut oppe.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Grønn på svart bakgrunn var den beste syntes da jeg
Synes den grønne var best, men fargen var litt "tam".. Litt friskere farge kanskje?
For eksempel:
http://bilete.no//7088.jpg
Sist endret av drittunge; 22. januar 2009 kl. 21:30.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Synes den grønne var best, men fargen var litt "tam".. Litt friskere farge kanskje?
Vis hele sitatet...
Synes den u-friske fargen var best. Ser mer seriøs ut.
Du ødla den drittunge
personlig synes jeg rød på svart var penest.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Synes den grønne var best, men fargen var litt "tam".. Litt friskere farge kanskje?
For eksempel:
http://bilete.no//7088.jpg
Vis hele sitatet...
No offence, men dette brant i øynene. Hold deg til originalen du
Jeg ville gått for den røde versionen, siden den spygrønne fargen er veldig mye brukt. Alle versionene så veldig flotte å professionelle ut, syntes jeg.
Grønn på hvit var snasen.
Fet logo! En ting som irriterte meg var at hele greiene var littegranne blurry? Akkurat som om den ikke var helt skarp i kantene. Ville også skrevet "art" på linje med den andre teksten, gjerne med samme font, bare en annen farge.
Sitat av Elemental Vis innlegg
No offence, men dette brant i øynene. Hold deg til originalen du
Vis hele sitatet...
Er enig med deg, men personlig ville jeg nok heller prøvd å finne en mellomting. Noe friskere, men ikke helt overkill.
Logoen er ikke unik, men etter masse googling fant jeg ingen som bruker tilsvarende logo.
Jeg fant kun dette: http://www.dasdenkfabrik.at/2008/alles-logo/

Uansett en fin logo
Jeg ville skrevet teksten med liten skrift ("duckfish", ikke DUCKFISH). Hvis d-en og f-en ligna mer på logoen, ville folk forstå lettere at det er "df" det står der.
Jeg likte den røde med hvit bakgrunn best, ser stilig ut. Er en veldig fin rødfarge!
http://www.ballade.no/nmi.nsf/pic/header%20kopi/$file/header%20kopi.jpg

Blir litt like syns jeg : /
Sist endret av binkabi; 23. januar 2009 kl. 23:27.
kun så like som øynene dine gjør dem, binkabi...

like nei, WTF?

KP til trådstarter, bra logo, stilren
Lag din egen. Slutt å pagier fedora.
Dropp diskusjonen om det er ripp off eller ikke, den har likhetstrekk men er ikke identisk.

Jeg tror du må flytte art litt opp, da ser det bedre ut. Som under...

http://bilete.no//7093.jpg
vet ikke helt jeg, men tror jeg synes at du burde ha en annen font på art. gjerne en som ligner men som ikke er like "høy" og gjerne litt bredere samt litt mindre. synes også du burde ha duckfish i små bokstaver
Sitat av NyMaskin Vis innlegg
Lag din egen. Slutt å pagier fedora.
Vis hele sitatet...

hvis du skal si at noen plagierer, bør du lære deg å skrive det riktig ihvertfall

BTW: det likner jo faen ikke på FEDORA?
Sist endret av VivaLatrina; 24. januar 2009 kl. 13:21.
@vivalatrina: ...det var noen lenger opp som skrev det først, så da måtte han vel bare skrive det han også... (oooh, the irony...)
Med devotio sitt lille inngrep ble den logoen mer eller mindre perfekt i mine øyne.
Devotio sin var tuppmodellen logo vet jeg!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for kommentarer, ang. det at den er "lik" andre logoer vil jeg bare si at... care... Uansett hva man lager vil man alltid finne noe som er likt, så har kinda gitt opp å lage noe heeeelt nytt!

Anyways, har lagd en aldri så liten twist på den nå, for å få fram et "budskap"

http://fc42.deviantart.com/fs41/f/2009/037/c/4/Personal_logo_2009_finish_line_by_DucKfiX.png

Syns dere om ideen/utførelsen?
Den siste logoen var fet :P
Kult med den derre finish line tingen
Sist endret av poppolo; 6. februar 2009 kl. 21:50.
Nice logo!

Du bør gå for en av de med hvit bakgrunn. Som mange har nevnt her er "art" litt feil plassert. Kan jo eventuelt prøve med "duckfish" med liten skrift og "art" med stor?
Jeg synes den ser bra ut. Likte spesielt hvordan navnet/statementet var stilt opp under hverandre.

Men har et par ting jeg vil pirke på:
-Burde ikke der den øverste grønnfargen buer seg vært på høyresiden? Mener den da ville passe bedre hvis den var på samme side som buene på logoen.
-Hvorfor er målet på "bilbanen" øverst? Jeg begynte ihvertfall å følge banen fra toppen slik at den gikk fra mål til start.
-Er det på grunn av at du nevner the finish line at du har valgt å bruke en bilbane? Det er en god ide, men kommer litt uklart frem.
-Bakgrunnen deler seg opp i rutenett siden det er litt for tydelig at man har kopiert en liten del flere ganger. Hvis du gjør den om slik at man får noen deler som spenner over flere ruter. En av de enkleste metoden er hvis man skriver "duck" helt på høyresiden og "fish" helt på venstresiden slik at det er kun når man setter to felter ved siden av hverandre man får hele ordet.
-Lurer også på om du kunne kunne kutte litt i bredden siden man får mye tomrom på begge sider.
Sitat av EmanOn Vis innlegg
Jeg synes den ser bra ut. Likte spesielt hvordan navnet/statementet var stilt opp under hverandre.

Men har et par ting jeg vil pirke på:
-Burde ikke der den øverste grønnfargen buer seg vært på høyresiden? Mener den da ville passe bedre hvis den var på samme side som buene på logoen.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt med dette "bildet" er ikke outlayen rundt logoen, men selve konseptet og hvordan jeg har utført konseptet (der logoen er (df) og teksten under..
-Hvorfor er målet på "bilbanen" øverst? Jeg begynte ihvertfall å følge banen fra toppen slik at den gikk fra mål til start.
Vis hele sitatet...
Under en grafisk design prosess starter man "på bunn" altså man har ingenting, man jobber seg oppover og nærmer seg et produkt (målet) og når man har nådd toppen har man et ferdig produkt og er i mål med prosessen.. Dette er tanken bak, og hvorfor jeg har satt det opp som jeg har gjort.

-Er det på grunn av at du nevner the finish line at du har valgt å bruke en bilbane? Det er en god ide, men kommer litt uklart frem.
Vis hele sitatet...
Som sagt over, konseptet og tanken bak er at jeg kan hjelpe kunden til å komme fram til et ferdig og egnet produkt. Altså, komme i mål, etter et "løp" der "løpet" er prosessen som må til for å få det ferdige produktet.

-Bakgrunnen deler seg opp i rutenett siden det er litt for tydelig at man har kopiert en liten del flere ganger. Hvis du gjør den om slik at man får noen deler som spenner over flere ruter. En av de enkleste metoden er hvis man skriver "duck" helt på høyresiden og "fish" helt på venstresiden slik at det er kun når man setter to felter ved siden av hverandre man får hele ordet.
Vis hele sitatet...
Som sagt, har ikke lagt arbeid i det rundt "logoen", kun for å framstille logoen litt bedre og hindre "kopiering". Ang. "duckfish" er det navnet jeg bruker på nettet, om jeg deler det blir det det samme som om jeg skulle dele f.eks. "olav" til "ol" *et eller annet mystefistisk rart* "av"... see?

-Lurer også på om du kunne kunne kutte litt i bredden siden man får mye tomrom på begge sider.
Vis hele sitatet...
Samme som over..



Takk for kommentarer!
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Jeg ville i alle fall hatt "helps you get to the finish line" litt lengre ned. Slik det er nå så er det enkelte bokstaver som går helt inn i teksten ovenfor.
Sitat av duckfish Vis innlegg
Poenget mitt med dette "bildet" er ikke outlayen rundt logoen, men selve konseptet og hvordan jeg har utført konseptet (der logoen er (df) og teksten under..
Vis hele sitatet...
Ok, jeg oppfattet det som et bilde siden det var tilført flere elementer enn hos de andre bildene du har lagt ut med kun logoen.
Som sagt, har ikke lagt arbeid i det rundt "logoen", kun for å framstille logoen litt bedre og hindre "kopiering". Ang. "duckfish" er det navnet jeg bruker på nettet, om jeg deler det blir det det samme som om jeg skulle dele f.eks. "olav" til "ol" *et eller annet mystefistisk rart* "av"... see?
Vis hele sitatet...
Det var ikke meningen at du skulle splitte nicknamet helt. Det som var poenget var om det var delt noen steder ville man kunne få bakgrunnen mer overlappende. Det jeg kommenterte var at bakgrunnen deler seg opp i et rutenett, og hvis man har deler (men ikke alt!) som starter i en rute og slutter i en annen blir det vanskeligere å se at man looper samme lille biten flere ganger. Håper dette eksemplet viser litt bedre hva jeg mener:

Kode

en rute       en annen rute (som er identisk med den første)

|fish    duck|fish     duck|
|   duckfish |   duckfish  |
|sh    duckfi|sh     duckfi|
Sitat av EmanOn Vis innlegg
Ok, jeg oppfattet det som et bilde siden det var tilført flere elementer enn hos de andre bildene du har lagt ut med kun logoen.
Vis hele sitatet...
Jepp, ble litt mye dilldall, skal innrømme det.

Det var ikke meningen at du skulle splitte nicknamet helt. Det som var poenget var om det var delt noen steder ville man kunne få bakgrunnen mer overlappende. Det jeg kommenterte var at bakgrunnen deler seg opp i et rutenett, og hvis man har deler (men ikke alt!) som starter i en rute og slutter i en annen blir det vanskeligere å se at man looper samme lille biten flere ganger. Håper dette eksemplet viser litt bedre hva jeg mener:

Kode

en rute       en annen rute (som er identisk med den første)

|fish    duck|fish     duck|
|   duckfish |   duckfish  |
|sh    duckfi|sh     duckfi|
Vis hele sitatet...
Aha, du mener så det blir et pattern? Og du tenker på "bakgrunnen"?
Sitat av duckfish Vis innlegg
Jepp, ble litt mye dilldall, skal innrømme det.
Aha, du mener så det blir et pattern? Og du tenker på "bakgrunnen"?
Vis hele sitatet...
Vel jeg synes "dilldallet" ble bra ihvertfall.
Jepp, pattern. Så isteden for "ol" *et eller annet mystefistisk rart* "av" får man "avOlavOlavOlavOl". Burde kanskje hatt det eksemplet i første posten min.
Med bakgrunnen mente jeg de skråstilte duckfish.net som repeterer seg.
Likte best den nederst til venstre.. Men der det står "ART" så tar du #ffffff (hvit)
blir mye bedre!
Den siste med racingbanen osv. ville jeg aldri brukt som logo, og håper ikke det er meningen. Det fungerer som en gimmick/promotering for deg selv, men ikke logo.
Godt jobba duckfish =)

Drit i de plagiat nag'rne.

Er som du sier; umulig å lage 1 logo helt ulik noen andres. Igår så jeg forresten et direkte plagiet av Half life logo'n. Husker ikke helt, men mener d var et stillas-firma elr no sånn..

Grønn + Oransje er 1 forslag, om du ønsker max blikk-fang.

Elrs så er d jo viktig å ha i bakhode at en logo vanligivis ikke dekker 500 000 piksler, og at den må "funke" i svart / hvitt..

Keep up the good work B)