Sitat av
EmanOn
Jeg synes den ser bra ut. Likte spesielt hvordan navnet/statementet var stilt opp under hverandre.
Men har et par ting jeg vil pirke på:
-Burde ikke der den øverste grønnfargen buer seg vært på høyresiden? Mener den da ville passe bedre hvis den var på samme side som buene på logoen.
Poenget mitt med dette "bildet" er ikke outlayen rundt logoen, men selve konseptet og hvordan jeg har utført konseptet (der logoen er (df) og teksten under..
-Hvorfor er målet på "bilbanen" øverst? Jeg begynte ihvertfall å følge banen fra toppen slik at den gikk fra mål til start.
Under en grafisk design prosess starter man "på bunn" altså man har ingenting, man jobber seg oppover og nærmer seg et produkt (målet) og når man har nådd toppen har man et ferdig produkt og er i mål med prosessen.. Dette er tanken bak, og hvorfor jeg har satt det opp som jeg har gjort.
-Er det på grunn av at du nevner the finish line at du har valgt å bruke en bilbane? Det er en god ide, men kommer litt uklart frem.
Som sagt over, konseptet og tanken bak er at jeg kan hjelpe kunden til å komme fram til et ferdig og egnet produkt. Altså, komme i mål, etter et "løp" der "løpet" er prosessen som må til for å få det ferdige produktet.
-Bakgrunnen deler seg opp i rutenett siden det er litt for tydelig at man har kopiert en liten del flere ganger. Hvis du gjør den om slik at man får noen deler som spenner over flere ruter. En av de enkleste metoden er hvis man skriver "duck" helt på høyresiden og "fish" helt på venstresiden slik at det er kun når man setter to felter ved siden av hverandre man får hele ordet.
Som sagt, har ikke lagt arbeid i det rundt "logoen", kun for å framstille logoen litt bedre og hindre "kopiering". Ang. "duckfish" er det navnet jeg bruker på nettet, om jeg deler det blir det det samme som om jeg skulle dele f.eks. "olav" til "ol" *et eller annet mystefistisk rart* "av"... see?
-Lurer også på om du kunne kunne kutte litt i bredden siden man får mye tomrom på begge sider.
Samme som over..
Takk for kommentarer!