Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 497
original reprint
xaff's Avatar
Skulle du også ønske at du kunne bruke en PSP til å spille av musikk fra PC'en din?

Vel, jeg har etter litt fikling klart å finne noe som funker relativt greit for dette. Dette krever ikke homebrew firmware, men funker på firmware 3.80 og høyere. Dette er vistnok både homebrew og original, selv har jeg kun testet på original versjon 3.95.

Det jeg har gjort er å kombinere et web-grensesnitt for WinAmp med en modifisert radiospiller for PSP som funker på original firmware. Jeg tar på ingen måte æren for å ha utviklet hverken WAWI eller FreeRadio, alt jeg har gjort er å strippe ned FreeRadio og slå den sammen med WAWI.

Så, la oss sette i gang og spise kake. I praksis er det snakk om å sette opp WAWI og din egen Shoutcast-server som normalt, tilpasse filene jeg har lagt ved og du er i boks. Grunnen til at WAWI blir brukt er for å gjøre det mulig å styre stream'en fra PSP'en. En liten bonus det medfører, er at du nå også kan bruke PSP'en som fjernkontroll for WinAmp.

Hva du trenger:
1. En PC tilkoblet et nettverk PSP'en kan koble på. (Altså må det være en form for trådløst nettverk - Access point på nettverket, WLAN router, etc)
2. En PSP, firmware 3.80->
3. WinAmp
4. WinAmp ShoutCast DSP plug-in
5. ShoutCast Server
6. WinAmp Web Interface
7. PersonalRadio
8. 30 minutter.

Oppsettsinstrukser:
1. Last ned og installer WAWI. Husk å sette opp brukere, filtyper og standardstier for musikk ved å konfigurere plug-in'en. Du finner mer dokumentasjon om dette på hjemmesiden.

2. Last ned og installer ShoutCast Radio DSP plugin & Server. Du finner mange guider for vanlige oppsett ved å søke på Google, og det er ingenting spesielt som kreves for at PSP'en skal klare å spille av filene. Husk å starte serveren og koble til med WinAmp plug-in'en.

3. Last ned PersonalRadio.zip og pakk ut filene et sted på din datamaskin, gjerne i sin egen mappe for ordens skyld.

4. Åpne filen "player.html" i mappen "radio" og rediger adressen til ShoutCast-serveren. Erstatt "http://127.0.0.1:8000/listen.pls" med adressen til shoutcast-servern du har satt opp.

5. Åpne filen "index.html" i mappen "radio" og rediger adressene til WAWI. Husk å ikke overskrive "/top" og "/main" delene av adressen, da det er disse som peker til de forskjellige delene av grenesnittet.

6. Kopier nå de modifiserte filene inn på din PSP. Mappestruktur er inkludert i den nedpakkede filen, og kan dermed bare kopieres inn på PSP'ens rot-nivå. Dette vil si at mappen "radio" skal ligge på bunnen av filstrukturen der, for eksempel "x:\radio".

7. Du har nå fullført oppsettet!

Bruksinstrukser:
1. Åpne "Internet Radio" fra "Network"-menyen på din PSP, du vil nå se en ny radiostasjon der i tillegg til den Sony inkluderer i firmware-oppdateringen, "iFreeRadio 1.8".

2. Åpne "iFreeRadio 1.8", la den koble til nettverk og velg "ja" når du får spørsmål om å kjøre plug-in'en på siden.

3. Klikk på WinAmp-ikonet øverst til venstre på siden for å starte stream'en. Bruk navigasjonsknappene under for å starte neste spor, redigere spillelisten, etc.

Det er verdt å bemerke at det, hos meg i alle fall, tar cirka ti sekunder fra du sender "neste spor" kommandoen til låten faktisk begynner å spille. Dette kan sikkert utbedres, men jeg har ikke tatt meg bryet da jeg ikke synes det er et nevneverdig skår i gleden.

Håper noen av dere får glede av dette her, jeg koser meg i alle fall med full tilgang til musikk i senga.. (-:

Takk til:
WinAmp Web Interface
FreeRadio 1.8
WinAmp
ShoutCast
Tusen takk for dette!
Roter enda litt, men har nesten fått det til nå !