Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3502
Jeg satt og spilte wow, og plutselig skrudde webcam seg på... Jeg var ikke inne på msn eller lignende. Webcam programmer hvor jeg stiller inn ex. lysstyrke, osv, funker ikke.

Er det noen som spionerer på meg? Noen som har klart å lure en trojan inn i min hellige PC? Kan jeg spore dette? Jeg går vel ut ifra at det er noen jeg kjenner som gidder å glo på meg i over 30 min...
Er virusprogrammer slått på? gjør det.
Kan virke som trojaner ja. Kjør virus søk
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Carrera Vis innlegg
Kan virke som trojaner ja. Kjør virus søk
Vis hele sitatet...
Men har lyst til å finne ut hvem det er... Hvis det er mulig da.
last ned og steng alle programer som kontakter inet. kjør så den her :
http://ranvik.net/privat/x/cports.rar

da vil du se alle ip'er pc'en din har kontakt med.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av ranvik Vis innlegg
last ned og steng alle programer som kontakter inet. kjør så den her :
http://ranvik.net/privat/x/cports.rar

da vil du se alle ip'er pc'en din har kontakt med.
Vis hele sitatet...
Takk, men webcamen slo seg akkurat av nå
Sniff all outgoing trafikk fra din maskin, om noen streamer deg vil du se det der.
etter du har kjørt Erik sitt program kan du bruke http://www.trackip.com/ til å finne ut ca. hvilken BY personen bor i. Vil du vite noe mer må du anmelde forholdet og få politet til å hente ut informasjon fra Telenor, Tele2 eller hvem det er som internettleverandør for ip-adressens eier. Å spore ip-adressen ned til en person er straffbart.

Jeg har lest at man kan bruke et program som heter Iprefresh til å finne ut hvilke porter som er åpne hos eieren av en ip-adresse. Da kan du jo sende han en trojaner som Prorat, da kan du snike i pc-en hans. Kødde med han, skru pc-en av, se webkameraet hans mm.

Er ikke sikker på at dette er mulig. Noen andre som kan bekrefte/avkrefte?
prorat er gammle greier som nesten alle antivirus fanger
Sitat av ranvik Vis innlegg
last ned og steng alle programer som kontakter inet. kjør så den her :
http://ranvik.net/privat/x/cports.rar

da vil du se alle ip'er pc'en din har kontakt med.
Vis hele sitatet...
Jeg lasta det ned og så fikk 3 forskjellige IP

192.168.1.2
127.0.0.1
0.0.0.0

Det er normalt?
Part time ninja
locked65's Avatar
192.168.1.2 - Det er din IP fra routeren.

127.0.0.1 - Er lokal IP.

0.0.0.0 - ?? er ingenting

Så ganske normalt ja.
Sitat av starmos11 Vis innlegg
prorat er gammle greier som nesten alle antivirus fanger
Vis hele sitatet...
Sitat av Carrera11 Vis innlegg
Da kan du jo sende han en trojaner som Prorat
Vis hele sitatet...
(Jeg tok meg friheten å understreke og utheve)
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Nå skjer det igjen! Jeg har slått på brannmur og AVG anti virus, men alikevel... Og programmet Ranvik la ut fant ingen mistenkelige IP adresser tilkoblet til min PC...
Skjer også ofte med meg, har resultert i at jeg snur cam'en. Dette skjedde til tross for at pc'n var splitter ny, så virus og trojaner var det ikke.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Skjer også ofte med meg, har resultert i at jeg snur cam'en. Dette skjedde til tross for at pc'n var splitter ny, så virus og trojaner var det ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg har en papir bit teipet fast foran camen :P
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg har en papir bit teipet fast foran camen :P
Vis hele sitatet...
enkleste løsningen det ja, eller koble det ut hvis man har stasjonær

127.0.0.1 kalles også localhost, fordi alle forespørsler mot denne adressen blir sendt tilbake til deg.

mye brukt i diverse n00b-pranks, noe om at hvis du hacker deg inn på den adressen, så får du CIA, FBI osv på nakken. det sies at det er hovedadressen til internett.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
mye brukt i diverse n00b-pranks, noe om at hvis du hacker deg inn på den adressen, så får du CIA, FBI osv på nakken. det sies at det er hovedadressen til internett.
Vis hele sitatet...
Skjønte jeg ingenting av...

Forresten AVG klarte å finne trojaneren og jeg fant ut hvilke IP adresser osv... De tilhørte noen i USA, så jeg bryr meg ikke mer om den saken.

Men jeg skjønner ikke hvem som gidder å spionere på en fremmed 17 åring som sitter og spiller world of warcraft -_-
Sist endret av Mexxy; 29. desember 2008 kl. 14:46.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Skjønte jeg ingenting av...

Forresten AVG klarte å finne trojaneren og jeg fant ut hvilke IP adresser osv... De tilhørte noen i USA, så jeg bryr meg ikke mer om den saken.

Men jeg skjønner ikke hvem som gidder å spionere på en fremmed 17 åring som sitter og spiller world of warcraft -_-
Vis hele sitatet...
Mest antagelig sitter de ikke å direkte spionerer. Tipper de tar kontroll over det som er sårbart i systemet ditt. Tror ikke de ville gjort det 2 ganger om det ikke var ei hot babe de fant men en svett wow gamer
Paranoid much? :P

Men du stiller det rette spørsmålet, hvorfor skal de gidde spionere på deg. Kansje de har muligheten, men det er sikkert 100000 andre som har samme trojaner. Med andre ord, de vet ikke nødvendigvis selv at du har den =)
Har hørt om ei hacker gruppe i USA som spesialiserer seg på å hacke webcams til svette nerder som raider i world of warcraft. De bruker det til å ta bilder av deg mens du raider og når du endelig får din epic så har de et nice bilde av trynet ditt. Dette blir så lagt ut på http://wow.facebook.com/
Sitat av Clr Vis innlegg
Har hørt om ei hacker gruppe i USA som spesialiserer seg på å hacke webcams til svette nerder som raider i world of warcraft. De bruker det til å ta bilder av deg mens du raider og når du endelig får din epic så har de et nice bilde av trynet ditt. Dette blir så lagt ut på http://wow.facebook.com/
Vis hele sitatet...
Haha noe så bra! (Er vel ikke en spøk, lol)
Sist endret av mranders0n; 29. desember 2008 kl. 18:43.
Det falt deg aldri inn at det kan være driverproblemer som gjør at webcammet slo seg på? I og med at du ikke fikk kontakt med programmet som styrer webcammet? Makan til paranoide jævler.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Prøv cam'et på annen PC. Se om det oppfører seg rart da også.
hehe, tror noen har laget en trojaner ja

finnes jo fullt av guider til slikt, her på forumet også, har laget det selv også:P