Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 23824
livestream fra fra Oslo, Trondheim og Hedmark.

jeg viste ikke at den lå ute, håper jeg ikke bler den "nooben" som ikke viste at den var der

http://www.kjeltring.com/content/view/40/68/
Ganske gammelt nytt, men vem bryr seg? Sikkert nytt for noen. Man kan jo ikke få med seg alt!
Fett, dette var nytt for meg ivertfall Takker
http://www.smartprodukter.com/radio-frekvenser.html
side som har de fleste frekvensene som du kan bruke på en scanner. noen virker ikke da..
noen som vet om politiradio over Tromsø?
Tråd om dette fra før av:
Politi radio, til de som lurer på

Politi radio

+ mange mange sider om det å kjøpe og bruke radio
kjeltring.com som er mest brukt/kjent for politiradio på nett.
Sikkert nytt for noen
Tusen takk, sitter og hører på "live Stream" fra Oslo nå spennende.

btw er det noen som vet om noen nett radioer for akershus?
Sist endret av iwannarock; 28. desember 2008 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Må vel legge til at den på nett er delayed med ca 10 min. Derfor ikke bruk den til noe annet enn fun fun
Sist endret av Rulator; 4. mars 2010 kl. 18:58.
Noen som har for Lillehammer ?
Nytt for meg Takk
Sitat av Rulator Vis innlegg
Må vel legge til at den på nett er delayed med ca 10 min. Derfor ikke bruk den til noe annet enn fun fun
Vis hele sitatet...
Hva F snakker du om ? 10min delay ,max er 10sek.

stream server har buffer på ca 2sek.
relay har ca 2sek buffer.
client på pc'en din har ca 2-6sek buffer.
alså toalt 10sek max.

kan hende du har en mobil tlf som har 20min lagg men det gjelder ikke alle andre, slutt og spre feil info.
Sitat av ranvik Vis innlegg
Hva F snakker du om ? 10min delay ,max er 10sek.

stream server har buffer på ca 2sek.
relay har ca 2sek buffer.
client på pc'en din har ca 2-6sek buffer.
alså toalt 10sek max.

kan hende du har en mobil tlf som har 20min lagg men det gjelder ikke alle andre, slutt og spre feil info.
Vis hele sitatet...
Det er forsinkelse på et par minutter. Har prøvd dette selv da jeg sammenlignet streaming mot en scanner.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Det er forsinkelse på et par minutter. Har prøvd dette selv da jeg sammenlignet streaming mot en scanner.
Vis hele sitatet...
ser ut som shoucast server har satt buffer til byttes og ikke til time.

There is a delay between broadcast and receiving data depending on bitrate. Broadcasting by 128kbit results in a delay of about 17 seconds, 64kbit -> 35 seconds, 32kbit -> 70 seconds...
Vis hele sitatet...
Noen som har noe for Kristiansand/Agder - området?
Sitat av Oddish Vis innlegg
Ser ut som moroa er over fra mandag av.
http://www.dagbladet.no/2010/03/11/n...nett/10811052/
Vis hele sitatet...
det er ikke sånn at fra mandag får alle plutselig nye radio og alt slutter, dem skal bruke tid og bytt over alle sammen, dem regner at inne 1/2år vil alle ha bytter og så innen 1år så er det helt slutt på analogt.
fra mandag skal dem bruker primært tetra net, og ikke det analoge. det vil si at dem skal slutte og bruke mobil tlf.

vil forsatt være noe trafikk på den gammle systemet siden forsatt ikke alle som har fått håndsett/opplæring osv..
Sitat av Doh! Vis innlegg
noen som vet om politiradio over Tromsø?
Vis hele sitatet...
vet ikke om den funker mer, men her er en link till live stream i tromsø.
http://morinett.homeip.net:3000/
Sitat av Masi Vis innlegg
vet ikke om den funker mer, men her er en link till live stream i tromsø.
http://morinett.homeip.net:3000/
Vis hele sitatet...
Testet med VLC 1.0.5 til mac OS x, funker perfekt.

KP!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hahah, jævla genialt å høre på purken nå i juletia , spess fra trondheim og oslo , er så jævla mange pøbler som er ute å styrer xD
er det ikke nytt samband nå som skulle være utligjengelig for private nå for ikke lenge siden?

( torsdag 18. mars 2010 ) -

Politiet i Oslo har tatt nytt nødnett i bruk som hovedsamband.
Det er besluttet at Oslo politidistrikt skal ta nødnettet i bruk som hovedsamband fra og med mandag 15. mars. Oslo er det tredje politidistriktet som går over til det digitale og avlyttingssikre sambandet. Erfaringene fra de to første, Østfold og Follo, er positive.

Sambandet er et av politiets viktigste arbeidsverktøy og en forutsetning for effektiv polititjeneste. Oslo politidistrikt har gjennomført tekniske dekningsmålinger og praktiske tester, og tilbakemeldinger og resultater viser at det nye sambandet fungerer godt.

Tryggere samband
Nødnett er et samband som ikke kan avlyttes, slik at taktiske disposisjoner og personopplysninger kan formidles over nettet. I dag svekkes politiets effektivitet ved at slike opplysninger må formidles på andre måter. I tillegg vil personvernet kunne ivaretas på en helt annen måte enn i dag. Nettet har også bedre tekniske egenskaper enn eksisterende nett.

- Det nye nødnettet gir politiet høyere dekningsgrad og bedre talekvalitet enn det gamle sambandet. Vi er trygge på at nødnettet ivaretar politiets sambandsbehov i den daglige tjenesten så vel som i større kriser og beredskapssituasjoner, sier ansvarlig for nødnett i politiet, avdelingsdirektør Tore Lorentzen i Politidirektoratet.

Videre framdrift
Romerike politidistrikt tar etter planen nødnett i bruk som hovedsamband i uke 12. Asker og Bærum og Søndre Buskerud politidistrikter følger på utover våren. Økokrim, PST, UP og PU skal også være på nødnett innen sommeren. Det nye nødnettet skal evalueres før Stortinget tar stilling til om det skal vedtas utbygging i resten av landet.
Jo, de fleste deler av Østlandet er over på Tetra, dette gjelder samtlige nødetater.
Dog er det noen steder de ikke har gått over ennå, samt noen steder de kjører utalarmering til brannvesen parallellt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som veit om det fortsatt er mulighet for lytting til politiradio? Spesielt her i Hedmark området.
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Noen som veit om det fortsatt er mulighet for lytting til politiradio? Spesielt her i Hedmark området.
Vis hele sitatet...
Hedmark har gått over til Tetra, så om du vil høre på den så må du klare å dekryptere det.