Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2310
Da har skolen nettopp startet opp og jeg er med i årets russekull.
Som tradisjonen er skal vi "terrorisere" 1. klassingene gjennom dette året, dette innebærer bl a mating med en illesmakende miks av mat fra kjøleskapet, bortføring av klær mens 1. klassingene har gym osv.

Vi tenkte å lage noen stinkbomber som vi enten vil legge i klasserommet, eller sprayer rett på elevene. Har to alternativer her, det ene er hydrogensulfid (leste oppskriften din Katalysator), men tror vi vil foretrekke butansyre istedet pga toksisiteten til førstnevnte. Noen erfaringer her?

Har også tenkt på å bruke NI3 på dører og stoler, hadde forsøk med stoffet i fjor. Erfaringer?

Andre forslag til russeaksjoner? Bør ikke være for voldsomme, da er det ikke sikkert vi får holde på så mye lengere.


Håper tidligere pyroruss, eller kommende, kan komme med noen gode ideer!
Jeg liker ikke ideen med å "terrorisere" andre elever ved bruk av kjemi eller pyro. Spesielt ikke med WIP som forbilde.

Hva med å bare gjøre vanlig russeknuter?

Uansett, jeg skal ikke være helt nyttløs her. Dere kan ta plastfolie over dassene slik at folk pisser/driter rett i plastfolie.

Dere kan lage elephant toothpaste og ha det i dassen/e (http://www.youtube.com/watch?v=FcbB0p_iPXA).

Jeg anbefaler dog ikke å gjøre noen av dem.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Det hadde vært utrolig morsomt om dere hadde rigga elephant toothpaste slik at den "utløses" når noen åpner lokket eller pisser i dass.
NI3 høres også morsomt ut, men setter ikke det jodflekker?
Om noen av dere gidder kan dere jo lage en relativt stor "van de graf" generator og ha den i en skolesekk. Så prøver dere å lage den mobil slik at dere kan gå rundt og gi høyvolt til folk
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Mg pulver (ikke coatet) og edikk (30% funker bra) er alltids en slager. Stinker utrolig mye. Men er ikke sikker på hvor sunn den gassen er så vær forsiktig!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Lekte faktisk meg med NI3 her for noen dager siden (hadde også noen små klumper på 3x3mm som gikk av, av sin egen vekt etter den hadde tørket en stund også!)

Men NI3 legger igjen flekker ja:
http://bildr.no/thumb/242460.jpeg
Trykk for strørre bilde.
NI3 lager også røyk, som mulignes kan sette av røykvarslere! (røykvarslere på skoler er kan være veldig sensitive, som jeg har funnet ut etter erfaring)
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
NI3 lager også røyk, som mulignes kan sette av røykvarslere! (røykvarslere på skoler er kan være veldig sensitive, som jeg har funnet ut etter erfaring)
Vis hele sitatet...
Hmmm... Minnes en gang jeg ringte deg og kompisen din tok telefonen og dere evakuerte en bygning på grunn av røykalarm :P
Men skolen min sleit med og gå av. Vi fikk ikke til og starten alarmen uten og trykke knappen.
Trådstarter
56 2
Sitat av B0mb3rm4n Vis innlegg
Dere kan ta plastfolie over dassene slik at folk pisser/driter rett i plastfolie.
Dere kan lage elephant toothpaste og ha det i dassen/e (http://www.youtube.com/watch?v=FcbB0p_iPXA).
Vis hele sitatet...
Flotte ideer dette! Vet ikke om skolen har/vil gi oss NaI, men det går jo sikkert an å skaffe. På videoen ser jeg ikke at han tilsetter såpe, men jeg mener å ha sett kontrollerte forsøk på YouTube der man prøver uten såpe, noe som resulterer i bare gass som spruter opp. Men det er jo fort gjort å ha i litt såpe da...

Sitat av B0mb3rm4n Vis innlegg
Om noen av dere gidder kan dere jo lage en relativt stor "van de graf" generator og ha den i en skolesekk. Så prøver dere å lage den mobil slik at dere kan gå rundt og gi høyvolt til folk
Vis hele sitatet...
Hmm... tviler litt på at vi får til å lage det, men vi har en strømkilde som leverer flere tusen volt (brukes til å få gasser til å lyse), men det er vel kanskje noen ampere også, så det er vel ikke så lurt... På en annen side så skal det jo gå greit om man ikke kortslutter hjertet, men det er jo en sjanse å ta. Hadde gått an med en annretning der vi tar dem i hånda på "prestemåten" (med begge hendene) med strøm i begge hanskene.

Sitat av BomberMan Vis innlegg
NI3 høres også morsomt ut, men setter ikke det jodflekker?
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte ikke på det... Men det kan vel ordnes ved at man legger blank teip på det området man skal sette NI3?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av hallojs Vis innlegg
Ja, tenkte ikke på det... Men det kan vel ordnes ved at man legger blank teip på det området man skal sette NI3?
Vis hele sitatet...
Nah, husk at vi snakker om et HE her. Kan godt hende den sprenger tapen bort. I tillegg blir det en røyksky og skal ikke mye jod til for å sette flekker!
Smørsyre. Trygt, og lukter helvete.
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Smørsyre. Trygt, og lukter helvete.
Vis hele sitatet...
Det er virkelig et vakkert stoff, men det kan nok diskuteres hvor trygt det er.
Etter at jeg lekte meg med dette en gang på skolen for flere år siden måtte 3 elever gå hjem pga. hodepine.
Er usikker på om dette bare var fordi elevene hadde vondt i viljen eller om det virkelig var min skyld.
Men morsomt var det uansett.
Trådstarter
56 2
Er smørsyre standard kjemikalie på skoler? Evt noen tips om hvor man kan skaffe dette stoffet, apotek er vel en mulighet, men det er vel ikke akkurat billig...
Aldri prøvd, men noen sa de brukte poteter, så gjøres vel organisk på en eller annen måte
Trådstarter
56 2
Ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/Butyric_acid så dannes smørsyre ved gjæring av stivelse med en spesiell bakteriekultur. Så det du sier Katalysator stemmer nok, men den bakteriekulturen er vel ikke bare bare å skaffe. Dessuten ble det dannet aceton i samme slengen.
Hørt at man kan lage den av de fleste stivelser..
(Hva med å prøve smør?)

Tror kaustisk soda skal kunne klare å løse opp polysakkarider, så kan du prøve en eller annen syre.. Kanskje saltsyre? Tror de fleste syrene vil reagere her, men saltsyre er vel en av de syrene som kan passe best?

Ta litt kaustisk soda i vann, la det løse opp polysakkaridene, prøv å skill ut monosakkaridene(De flyter sikkert til toppen), og hell saltsyre på monosakkaridene...

Har ikke prøvd, men er en hypotese. Må jo nesten være mulig å lage av smør, ettersom det heter smørsyre.. Bare husk å bruke smør og ikke margarin da
Trådstarter
56 2
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Hørt at man kan lage den av de fleste stivelser..
(Hva med å prøve smør?)

Tror kaustisk soda skal kunne klare å løse opp polysakkarider, så kan du prøve en eller annen syre.. Kanskje saltsyre? Tror de fleste syrene vil reagere her, men saltsyre er vel en av de syrene som kan passe best?

Ta litt kaustisk soda i vann, la det løse opp polysakkaridene, prøv å skill ut monosakkaridene(De flyter sikkert til toppen), og hell saltsyre på monosakkaridene...

Har ikke prøvd, men er en hypotese. Må jo nesten være mulig å lage av smør, ettersom det heter smørsyre.. Bare husk å bruke smør og ikke margarin da
Vis hele sitatet...
Ehh... Så du tror man får butansyre ved å løse opp polysakkarider? Og at du skal klare det ved å blande polysakkarider (mel f eks) med natronlut og saltsyre, eller en annen syre som "passer"? Du tror også at monosakkaridene (fruktsukker f eks) vil flyte til toppen? Jeg kan bare fortelle deg at du er heeeeeeeeelt på jordet!

Navnet smørsyre kommer av at det er det stoffet vi kjenner når smør harskner, og nei, jeg har ikke tenkt å kline harskt smør på de stakkars førsteklassingene. Ei heller en fin blanding av saltsyre, lut og mel.
prøvde bare å komme med et forslag.. Kan teste selv og kom med sikre fakta, men jeg tror det kanskje hjelper?
Trådstarter
56 2
Ja du må for all del bare prøve! Hvis du vil ha er ordentli resultat bør du nok i framtiden basere forsøkene dine på kjemisk teori, slik at du på forhånd vet hvilke stoffer du får dannet og i hvilke mengder.
Sitat av hallojs Vis innlegg
Ja du må for all del bare prøve! Hvis du vil ha er ordentli resultat bør du nok i framtiden basere forsøkene dine på kjemisk teori, slik at du på forhånd vet hvilke stoffer du får dannet og i hvilke mengder.
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg ang. mengde og stoff.
Men enkleste måte å produsere buransyre på med vanlig utstyr og kjemikalier er å la smør harskne.