Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 44225
Hei jeg lurte på om det fins flere måter en kaffe for å holdeseg våken?
Vet at vis man tigger på khat eller tar ecxatsy så blir man våken men jeg tenkte på som er lovlig og lett få taki det.

Takk for svarene
Energidrikker. Drikk det regelmessig(ikke mange på en gang) men slik at du ikke blir trøtt(blir du trøtt har du gått for lenge uten å drikke en). + å ha noe å gjøre hele tiden. Da kan du holde på i ganske lang tid.
Sist endret av Dice; 20. september 2008 kl. 16:17.
Sitat av Dice
Energidrikker. Drikk det regelmessig(ikke mange på en gang) men slik at du ikke blir trøtt(blir du trøtt har du gått for lenge uten å drikke en). + å ha noe å gjøre hele tiden. Da kan du holde på i ganske lang tid.
Vis hele sitatet...
Da syns jeg kaffe hjelper mere på meg, men takk for tipset=)
Sitat av Playboy_killer
Da syns jeg kaffe hjelper mere på meg, men takk for tipset=)
Vis hele sitatet...
Vel ja, whatever fits you, bare det er koffein i bunn og grunn, og at du drikker det regelmessig og ikke bare heller ned på 16 kopper og tror du kan holde i 10 timer, men heller deler de 16 koppene ut over de 10 timene!
Å sove er en ganske god metode.

I morgentimene skjer det ikke mye, som oftest.
Det aller beste er å være i aktivitet. Før pleide jeg å peise på med 2 kanner kaffe og loking på nFF. Jeg fant fort ut at det faktisk fungerer ganske dårlig. I de senere uker opplevde jeg det at hvis jeg gjorde noe, brukte kroppen min uten å bare sitte å skrive/lese på diverse sider, så merket jeg ikke så mye til at jeg var trøtt.

Konklusjon: Det beste for å holde deg våken er comboen; kaffe og fysisk aktivitet.
Morgentimene er de beste (på LAN) ;D
pulverkaffe og lunket vann blandet 50/50. Lag små shotter av det. Funker faktisk ganske så bra for min del hvertfall

Og som noen før meg har nevnt; Å holde seg i bevegelse, regulert inntak av energidrikker osv.
Sist endret av Faggot; 20. september 2008 kl. 17:04.
om du har tilgang på cola er det et stort +, prøv og "bonge" masse cola på en gang så blir du litt pigg.
kan også hjelpe og springe seg en tur men da blir du litt sliten og mere trøtt!
Sitat av christian.!.!
kan også hjelpe og springe seg en tur men da blir du litt sliten og mere trøtt!
Vis hele sitatet...
Når poenget er å holde seg våken, hvordan kan det da hjelpe? Les hva du skrev, å se hvor det skurrer
Sist endret av Butchern; 20. september 2008 kl. 17:09.
Har hørt at koffein piller hjelper men selges ikke det i sverige bare?
Sitat av Butcher'n
Når poenget er å holde seg våken, hvordan kan det da hjelpe? Les hva du skrev, å se hvor det skurrer
Vis hele sitatet...
Tror han mener at om man springer så sovner man ikke (gjør du det, søk hjelp... Eller vent...?) ^^
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Playboy_killer
Har hørt at koffein piller hjelper men selges ikke det i sverige bare?
Vis hele sitatet...
Det kan jo skaffes over internett
Sitat av Defqon
Tror han mener at om man springer så sovner man ikke (gjør du det, søk hjelp... Eller vent...?) ^^
Vis hele sitatet...

Ja men jeg finner det en smule upraktisk hvis man skal holde seg oppe i noen timer. Med mindre man har kondisjon langt forbi min viten
Sist endret av Butchern; 20. september 2008 kl. 18:08.
Man kan alltids bare holde seg ute da, gå rundt i et par timer ^^
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Litt mer informasjon om i hvilken sammenheng du skal holde deg våken, hadde nok hjulpet, trådstarter
Sist endret av Cheroxx; 20. september 2008 kl. 18:14. Grunn: Endra over til om
Det beste og mest naturlige tipset må være å stå oppreist.
Enkelt og greit og ikke vansklig å få tak i = Ritalin, uten tvil!
Powernaps, selv om det teknisk sett ikke er A holde seg vAken. Vent til du er dausliten og ta deg en powernap pA et par minutter.
Kjøpt deg en stor pose sukker og spis det regelmessig ^^ bare hell det i det fra posen... Tenna dine vil nok ikke bli no fine men du holder deg våken!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Lycurgus
Kjøpt deg en stor pose sukker og spis det regelmessig ^^ bare hell det i det fra posen... Tenna dine vil nok ikke bli no fine men du holder deg våken!
Vis hele sitatet...
Det høres ut som en jævlig dårlig idé.
Sist endret av Cheroxx; 20. september 2008 kl. 18:40. Grunn: la til quote
Beste tipsene oppsummert etter hva jeg mener er best:

- Ritalin
- NoDoz 200mg/Nano koffein piller, ta 2 stk av dem hver 4 time.
- Mineralvann/kaffe/Vann.
- Kald dusj


Sist endret av BaJa; 21. september 2008 kl. 02:01.
Sitat av Butcher'n
Når poenget er å holde seg våken, hvordan kan det da hjelpe? Les hva du skrev, å se hvor det skurrer
Vis hele sitatet...

så du skjønte ikke den helt ?

se for deg at du sitter på lan og klokken runder ca. 5 på morgenen.
du går ut av lanet og jogger deg en liten tur på 10 minutter eller noe i kald, duggete luft.
våkner litt av det, eller jeg gjør det da
ting man kan gjøre/spise/drikke:

-generell brus
-Cola (får et eget pungt pga. at dette virker)
-gå en tur(helst om natten pga. kulden)
-energi drikk. (OBS! dette gir deg energi en lite stund og så blir du mer trøtt etter på. ikke så lurt å starte med dette.)
-fremkalle nysing.(kan hjelpe å nappe nesehår eller å kile seg i nesen med en lite papirit eller lignende)(se opp omt et lys, f.eks. lampe/sol, når du nesten nesten nyser. da er du sikker på at du ikke mister et nys wink.gif )

-om det er mer enn en pers. så kan det hjelpe å "tirre" hverandre litt.
-fryseelement mot sentrum av ryggen, nakken eller skrittet.(uprøvd, men definnitivt oppfriskende)
-spille spill med høyt tempo. (cs unreal turanmen o.l.)
-Et par shotter vodka/sambuca
-dusje i lunkent/kalt vann..
-hamstre redbull. (tror en slik tilsvarer 16-24 kopper kaffe...)(det er lov å overdrive)
-et strikk rundt armen. (dra i strikket for å kvikne till litt.)(her hjelper det sikkert å være 2 pers. da får man ledd litt også.)
-kofein tabletter.
osv.
Red Bull har mindre/like mye koffein enn kaffe.

http://www.erowid.org/chemicals/caff...ne_info1.shtml
Mitt tips er å ikke sitte komfortabelt, sette på musikk, spise litt av og til (Ikke ta med mat til pcen. La det stå på kjøkkenet. Ta heller ikke med pcen på kjøkkenet:P), Spiss litt snop sånn at du får i deg litt sukker.

Det hjelper også å gå ut på badet, skylle ansiktet og pusse tennene ca en gang i timen.

Hvin ingen av mine tip hjelper, så hjelper det siste: LEGG DEG!
man får kjøpt fenazon koffein på apoteket, koster en 30-40 kr tror jeg.

edit: gnom med link
Sist endret av scavanger; 21. september 2008 kl. 03:34.
"Trenger" ikke drikke kaffe hele natta for å holde deg våken hvis du vil holde det lovlig.
Men tru det eller ei, musikk er noe av det beste for å holde seg våken syns nå jeg
Bare ikke ta en glovarm dusj!
PS: Høy musikk
Sitat av christian.!.!
så du skjønte ikke den helt ?

se for deg at du sitter på lan og klokken runder ca. 5 på morgenen.
du går ut av lanet og jogger deg en liten tur på 10 minutter eller noe i kald, duggete luft.
våkner litt av det, eller jeg gjør det da
Vis hele sitatet...
Ja men det var bare at du skrev et eller annet med at man ble som regel sliten og mye mer trøtt etter det Men glem det, skjønner tankegangen din.
Hmm... virker som alle her prøver å endre på symptomene, men hva med å prøve å påvirke selve kilden til at man blir trøtt?

Alle disse drikkene dere nevner påvirker stort sett kun det fysiske ..

Uansett, det som funker som gull for meg er Neuro Programmer 2 og seansen som heter ; "Caffine replacement".

Denne hender jeg at jeg hører på før jeg går på jobb om morgen, etter at jeg har spilt data hele natten og er dødstrøtt.

Programmet koster litt hvis du vil få litt frie tøyler til å f.eks lage dine egne sessions, men det er vel verdt det .. Ellers finnes det en gratisversjon / prøveversjon...

Prøv det, er ikke alle det funker på , men de fleste ..

NB: LES før du prøver. Dette er ikke et leketøy.. Du kan seriøst fucke opp shit om du bruker den feil .. Eks: Ikke sitt med "Sleep session" i 1 time , før du switcher til "Caffine replacement" i 30 min :P
Når jeg er sånn passe trøtt går jeg ut og tar en røyk.

Det fungerer.
Modafinil (Modiodal) fjerner søvnbehovet slik at du kan være aktiv døgnet rundt (uten bivirkninger!).
Sitat av Balsfjordingen
Modafinil (Modiodal) fjerner søvnbehovet slik at du kan være aktiv døgnet rundt (uten bivirkninger!).
Vis hele sitatet...
Hvor for man kjøpt det?
Sitat av xenimus86
Hmm... virker som alle her prøver å endre på symptomene, men hva med å prøve å påvirke selve kilden til at man blir trøtt?

Alle disse drikkene dere nevner påvirker stort sett kun det fysiske ..

Uansett, det som funker som gull for meg er Neuro Programmer 2 og seansen som heter ; "Caffine replacement".

Denne hender jeg at jeg hører på før jeg går på jobb om morgen, etter at jeg har spilt data hele natten og er dødstrøtt.

Programmet koster litt hvis du vil få litt frie tøyler til å f.eks lage dine egne sessions, men det er vel verdt det .. Ellers finnes det en gratisversjon / prøveversjon...

Prøv det, er ikke alle det funker på , men de fleste ..

NB: LES før du prøver. Dette er ikke et leketøy.. Du kan seriøst fucke opp shit om du bruker den feil .. Eks: Ikke sitt med "Sleep session" i 1 time , før du switcher til "Caffine replacement" i 30 min :P
Vis hele sitatet...

Virker skummelt på en måte... Skjønner meg ikke helt på sånne ting:P

OT: For en stund siden så hørte jeg at man kunne "ruse" seg ved og høre på en spessiel "sang" som hadde noe frekvenser eller no :P lol - virtuell narkotika..
Sitat av locked65
Virker skummelt på en måte... Skjønner meg ikke helt på sånne ting:P

OT: For en stund siden så hørte jeg at man kunne "ruse" seg ved og høre på en spessiel "sang" som hadde noe frekvenser eller no :P lol - virtuell narkotika..
Vis hele sitatet...
Ja, det er det nye gatedopet. Dealerne har satt opp jukeboxer i gaten slik at brukere kan putte på penger og ruse seg ved hjelp av lydbølger.

Mer seriøst: ja, man kan oppleve effekter på kroppen av musikk. Dette er ingenting nytt, det vet alle som har hørt en sang eller to i løpet av livet. At folk gidder å høre på plagsomme lyder i flere minutter i strekk forstår jeg ikke, menmen. Hver sin smak.
enkle måte å holde seg våken på er jo redsel og paranioa :P men kommer helt an på hva du skal bruke det til da.

synes det er deilig å sove jeg da :P men merker at jeg oftere og oftere vimser rundt på nettene. handler alltid litt småtteri på ebay (great way to stay awake :P) siden alt er "så billig" bare ved å søke på gadgets kan holde deg våken en stund :P


- T
Sitat av Balsfjordingen
Modafinil (Modiodal) fjerner søvnbehovet slik at du kan være aktiv døgnet rundt (uten bivirkninger!).
Vis hele sitatet...
legemiddelsiden er heller uenig i at det ikke har bivirkninger. Der står det bl.a. at det ikke er uvanlig med kvalme, hodepine, angst, nervøsitet ol. og at det kan påvirke fordøyelse, hjerte, lever osv.

Søvnmangel i seg selv er farlig, selv om det ikke er direkte skadelig å "døgne" en natt. Folk har dødd av søvnmangel, både direkte og indirekte.
Alt kommer jo litt ann på hvorfor man skal holde seg våken også da. Hvis man liksom bare skal komme seg gjennom en film f.eks. så kan man ikke akkurat ta med seg laptopen å gå rundt.. ihvertfall ikke hvis planen er å nyte filmen.

Men skal man bare holde seg våken... for å holde seg våken antar jeg.? (personlig ser jeg ikke noe point) Så er det jo masse tips fra alle de andre brukernes innlegg.

Hvis man skal være våken til et visst tidspunkt (for å spille online eller hva som helst) tar jeg heller og legger meg og setter ringeklokken på en god stund før det jeg skal gjøre begynner. Så har jeg cola/kaffe/energidrikk klar for å våkne til ordentlig å holde seg sånn til det man skulle gjøre er ferdig.
Sitat av bobbo
legemiddelsiden er heller uenig i at det ikke har bivirkninger. Der står det bl.a. at det ikke er uvanlig med kvalme, hodepine, angst, nervøsitet ol. og at det kan påvirke fordøyelse, hjerte, lever osv.

Søvnmangel i seg selv er farlig, selv om det ikke er direkte skadelig å "døgne" en natt. Folk har dødd av søvnmangel, både direkte og indirekte.
Vis hele sitatet...
Mitt søskenbarn går flyskole for å bli f16-pilot (er i USA nå), og han sa at han fikk dette for å ikke sovne av. Og han sa at det overhode ikke skulle være noen bivirkninger.
Sitat av Balsfjordingen
Mitt søskenbarn går flyskole for å bli f16-pilot (er i USA nå), og han sa at han fikk dette for å ikke sovne av. Og han sa at det overhode ikke skulle være noen bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Men så vil jeg tro at han bare spiller på egne erfaringer, eller? Hvis det er faktum så står det jo faktisk bare at det ikke er uvanlig med disse bieffektene...
En liten joggetur/bare tur om morgenen er vel ikke å forakte. Ettersom mosjon øker inntak av luft, slik at du føler deg mere våken. Kan gjerne kombineres med koffeininnholdige drikker.
Jeg så et program på tv for et år tilbake. De skjekket koffeinholdige drikker oppimot hverandre. Energidrikk på det norske markedet har bare lov til å ha en viss menge koffein, derav er redbull ikke å finne i butikkhyllene her til lands.

Det jeg skal si er at på programmet skjekket de koffeininnholdet i brus vs. energidrikk. Cola og energidrikker som Battery var så og si like på koffein. Urge derimot var en klar vinner.
Sist endret av Deci; 23. september 2008 kl. 23:22.
http://www.thinkgeek.com/caffeine/ her finner du det meste med koffein. et av målene deres er å få tak i produkter som inneholder koffein.. shampoo med koffein, handsåpe osv osv.

Favorittene mine er koffein mint sukkerene. Har stående på kontoret til en hver tid, selv om jeg drikker kaffe i tillegg da
Sitt ukomfortabelt...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Koffein fungerer fint på kort sikt, men om du er helt forjævelig trøtt, så er ikke det noe vidunderstoff. Men uansett, du får kjøpt koffeinpiller i alle kosttilskuddsbutikker i Sverige, i hvertfall de som baserer seg på kroppsbygging.

Noe som er mye bedre etter mine erfaringer er efedrin. Du får lett tak i det i mange av butikkene jeg nevner over. Kjøp en Stacker (Efedrin, Koffein og Asprin), så får du hele pakka. Ca 60 mg efedrin om gangen holder, muligens mer første gangen for å komme i gang.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av froskenfredrik Vis innlegg
Det beste og mest naturlige tipset må være å stå oppreist.
Vis hele sitatet...
ja gjorde det en gang sovna og jeg våkne med et prisvinnene wtf tryne
Sist endret av lucifer92; 1. august 2009 kl. 04:55.
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
ja gjorde det en gang sovna og jeg våkne med et prisvinnene wtf tryne
Vis hele sitatet...
Har sitti våken hele natta nå, og er genialt overtrøtt. Den komentaren fikk meg til å le så tårene rant :P Kan se det for meg! hehehehehehe
Jeg har nettop sittet oppe hele natten takket være en god venn som holder meg med selskap.
Det er egentlig ikke så veldig vanskelig hvis man bare har noe å snakke om/noe å gjøre (spille spill e.l)
selvfølgelig hjelper det også med jevnt inntak av koffein over flere timer...
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Har sitti våken hele natta nå, og er genialt overtrøtt. Den komentaren fikk meg til å le så tårene rant :P Kan se det for meg! hehehehehehe
Vis hele sitatet...
tenkte hva er klokka ? hvorfor ligg æ på gulvet ? betong med et plastbelegg

Sitat av bolla3 Vis innlegg
Jeg har nettop sittet oppe hele natten takket være en god venn som holder meg med selskap.
Det er egentlig ikke så veldig vanskelig hvis man bare har noe å snakke om/noe å gjøre (spille spill e.l)
selvfølgelig hjelper det også med jevnt inntak av koffein over flere timer...
Vis hele sitatet...
hørte at startpistol skulle hjelpe
Sist endret av lucifer92; 1. august 2009 kl. 07:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
hørte at startpistol skulle hjelpe
Vis hele sitatet...
Tror RPG eller tilsvarende hadde gjort jobben enda bedre