Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1937
Greetings!

Jess, spørsmålet er egentlig ganske enkelt: Er byggetegningene på offentlige bygg (som f.eks. skoler) tilgjengelige for allmennheten? Og i så fall, hvordan skal jeg gå frem og hvem skal jeg kontakte for å få tak i disse? Formålet er egentlig ikke det viktige her, dette er av ren nysgjerrighet.

På forhånd takk for svar

-Bjølg
Jeg ville kontaktet servicekontoret i kommunen din eller plan og bygningsetaten...
God of Fire
Hedges's Avatar
Trådstarter
Takk for raskt svar! Skal gjøre det first thing i morgen.
Si fra hvis du finner ut noe da, hørtes litt interessant ut
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mulig å få tak i dette uten å legge fra seg info?? altså en nettside eller no, sånn at de ikke har registert navnet ditt?
Litt kjipt om du skal rane en skole og purken kommer på døra di dagen etter og lurer på hvorfor du skulle ha plantegningene til skolen...
Sitat av Meteor Freak
Mulig å få tak i dette uten å legge fra seg info?? altså en nettside eller no, sånn at de ikke har registert navnet ditt?
Litt kjipt om du skal rane en skole og purken kommer på døra di dagen etter og lurer på hvorfor du skulle ha plantegningene til skolen...
Vis hele sitatet...

Si du skulle kopiere bygning og lage det som et kart i et dataspill f.eks Counter strike!

Så spør dem hvorfor du skulle det?

Pga du planlegger en større terroraksjon for og ta mest mulig sivile mennesker med deg!

OT: Nei, er vanskelig å få tak i slike tegning. DOG! Så ligger det tegninger online på en del "kjente" bygg, men du finner ikke til ungdomskolen din fra 1970 tallet liksom.