Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 658
God morgen.

Jeg trenger et tips angående kabinetter. Jeg søker personlige erfaringer når det gjelder kabinetter.

Hvordan er ditt kabinett? Jeg vil gjerne ha link, egne erfaringer med kabinettet, pris og gjerne et bilde.
Hvis det er spesialbygd kabinett, så kan du også gjerne poste det, men da vil jeg gjerne at du skal skrive hvordan du har bygd det, evt hvor/hvordan du har fått bygd det.

Jeg er personlig ute etter et litt spesielt kabinett, noe ala dette, bare ikke så feminint, men jeg vil ha noe som skiller seg ut, og helst ikke lysende jalla-blått som blinker i takt med forferdelig trance. Jeg er ute etter et kabinett som er ganske nøytralt, stilrent, men også gjerne litt smådetaljer, (slik som det kabinettet jeg linket til).

Jeg er ikke spesielt fan av listetråder, men jeg syns det kan være morro å se hvordan pc dere har, og kanskje få noen tips til hvordan kabinett jeg skal anskaffe meg? Denne tråden har potensiale til å bli en listetråd, og hvis det blir det, så benytter jeg sjansen til å få meg noen tips til nye kabinetter.

Husk:
- Gjerne et bilde
- Link
- Personlige erfaringer (Hvordan kjøler det? Passer det til dine behov? Tåler det mye?
Noe annet minus/pluss etc)
- Annet du vil tilføye?
http://www.coolermaster-europe.com/uploads/product/products_highlight/file1169873095156.jpg

Info.

Personlige erfaringer:
Kjølinga er grei nok, men kommer mye an på hvor mye hardware du skal ha inn. Er 2 120mm vifter montert i, med et lavt støynivå, og bra effekt utifra mine erfaringer. Er plass til ei til nederst i front for ekstra kjøling av disker.
Er også to blå dioder i sidene på fronten som lyser vel sterkt, jeg valgte å koble de ut.

Hvor mye det tåler vet jeg ikke, ettersom jeg ikke behandler det spesielt røft, men det har fått et par riper i lakken på toppen.

Eneste andre minuset jeg kan komme med er at det er litt dårlig plass til harddisker.

Hvorvidt dette kabinettet kan kalles 'spesielt' er opp til deg og dømme, men for meg fungerer det ypperlig.
Antec P182

http://images.gfx.no/371/371979/1.jpg

link

Ser bra ut, har fåt tonnevis med positive kommentarer på hardware.no.
Har dog ingen personlig erfaring.
Det er vel kanskje ikke så spesielt, men det ser iallefall stilrent ut.
Sist endret av maggis0; 14. august 2008 kl. 11:31.
Sitat av maggis0
Antec P182

http://images.gfx.no/371/371979/1.jpg

link

Ser bra ut, har fåt tonnevis med positive kommentarer på hardware.no.
Har dog ingen personlig erfaring.
Det er vel kanskje ikke så spesielt, men det ser iallefall stilrent ut.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg fra før av. Det er ekstremt bra, det skal det ha, men jeg har behandla det litt for dårlig, så det er litt ødelagt. Vurderer å kjøpe inn p182 da, nesten det samme, bare med metallic svart.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Chieftech big tower (y).
Vil abre støtte Sture Dingo sitt forslag da jeg mener dette er et veldig stilfult men nokså enkelt kabinett. God i pris, de blå lysdiodene valgte jeg også selv å koble ut, men ellers et ypperlig kabinett.

Kan legge til som Sture sa at kabinettet kan fort få riper om det behandles litt ført ,men har ellers fungert fint for meg. Som han sa er det heller ikke sykt god plass til harddisker, eller noe annet vil jeg si. Altså er ikke et kabinett du kan forvente å ha god plass i om du i senere tid vil erstatte kabler etc.

Ville bare legge til at det er det hittil mest praktiske kabinettet jeg noen gang har hatt. Grunnen er enkel: Alt er clipon. For å forkalre det bedre: Du trenger ikke skruer til bl.a. harddisk, grafikkort etc. alt behandles med tilbehør som klikkes inn på sidene for så å festes.

Dårlig ordbruk da jeg ikke er ved mitt fulle fem pga alkohol, men mener jeg har fått frem det viktigste.