Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7165
Heisann, jeg har vært gjennom en del rekke ulike rusmiddler gjennom ca 1 år. Har blandt annet røyke en del[slutta], snorta litt makka og knipsa litt "E".. Som sagt så har jeg slutta med alt dritt, for jeg endret livsstilen min til sund fornuft..Men nå i etter kant har fått sånne små støt i hjernen på en måte. Først kom det noen ganger, men når kan jeg få det omtrent 10 ganger om dagen...hehe, hakke noe noia eller noe, men det er bare jævelig ekkelt noen ganger... Er dette farlig, er det flashbacks eller?
Har hørt at dette kan komme fra ecstacy, om det er som små "lyn" ellernoe?
Leste at senvirkningene av ecstasy er mange og at de bare har funnet noen konkrete "skader" det medfører, så det kan jo være ditt tidligere misbruk:/
freaker911 kan mer tror jeg.
Det høres veldig ut som ettervirkninger av ecstasybruk ja. Det går nok over. Hvor lenge har du opplevd disse støtene?
Trådstarter
37 3
Jeg har opplevd disse siden Torsdag eller noe. Har lest om folk som har hatt noe ala det samme som meg, men det har gått over... Sikkert et typisk særpreg etter folk som har spist "E" For bare ta det med et smil, og leve livet videre.... Det er ikke noe sånn at jeg blir helt satt ut, men jævelig irriterende...
Jeg opplevde dette selv den tiden jeg eksperimenterte med ecstasy, og opplever det fortsatt under innflytelse av sopp/LSD når jeg kommer inn på ekstremt interessante tankespor.

Det kalles brain zaps eller brain shivers (google it), og er et resultat av at hjernen prøver å gjenopprette nivåene sine etter en kjemisk ubalanse.

Det er spesielt et vanlig fenomen ved avslutning eller nedtrapping av antidepressiva, men er også normalt å oppleve som følge av ecstasybruk og andre stimulanter/hallusinogener. Som regel går dette over etter en relativt kort periode og er helt ufarlig.

Står litt om det på wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brain_z..._sensations.22
Sist endret av mentalmelt; 30. juli 2008 kl. 01:12. Grunn: link
Trådstarter
37 3
Haha, mann! Hjertelig takk for svar mentamelt... Når tror jeg har funnet konklusjonen på hvorfor jeg opplever disse støtende. Jeg gikk på et antidepressiva medikament som het Zoloft over 2 månders tid, og til slutt så ble jeg bare dårligere av dette medikamente. Grunnen til at jeg starta på det var pga litt sossial angst som jeg klarte å mestre ved å bare komme meg ut igjen... Men til saken, jeg slutta brått på medikamentene og droppa rett og slett nedtrappning. Stikker på apoteket i morgen, og starter på nedtrappninga med en gang, så jeg slipper disse plagene...
altid lurt på hvorfor jeg har dette også.. er nok pga zoloft her også, slutta brått med det på grunn av sinnsyke svingninger. Har merka mindre til det nå som jeg started på lamictal
Trådstarter
37 3
Ja, fy faen skal love det er jævelig noen ganger ass:P Kjenner at det bare stråler fra huet og utover i kroppen...
Freak Trooper
Joey's Avatar
Har lest setningen "nFF ER IKKE KVALIFISERT HELSEPERSONELL" et par ganger her på forumet, men ettervirkninger av bruk av narkotika er nFF mer en nok kvalifiserte til.


Hø hø


(beklager Off Topic)
Vi svarer ikke på spørsmål som omhandler potensielt alvorlige og uidentifiserte medisinske problemer, rett og slett fordi vi ikke er kvalifisert helsepersonell som du sier. Dette derimot, er en ettereffekt som er velkjent for mange av oss og enkel å identifisere.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Jaja, skjønner jo den. Var ikke noe vondt ment med det jeg sa og var ment som en spøk. Synes bare det var en artig sammenligning =)

Skal gi meg nå, mods.
Jeg har også tatt mye knips opp gjennom tida. Og hver dag når jeg går ut av dusjen (varm dusj) ser jeg små blåe lysglimt som flyter rundt i rommet. dette skjedde aldri før, og jeg ser også disse "stjernene" fra tid til annen helt uten videre.
etter en weekend i amsterdam med litt av hvert i større mengder så fikk eg de samme "lynene/støtene" i huet..gikk bort etter en ukes tid.
Har opplevd Zoloftlyna jeg au, utrolig ubehagelige greier
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Sitat av mentalmelt
Vi svarer ikke på spørsmål som omhandler potensielt alvorlige og uidentifiserte medisinske problemer, rett og slett fordi vi ikke er kvalifisert helsepersonell som du sier. Dette derimot, er en ettereffekt som er velkjent for mange av oss og enkel å identifisere.
Vis hele sitatet...
Fair enough, men helt ærlig tror jeg veteranene som mentalment ++ kan svare på ting som dette(ettervirkninger/bivirkninger av dopbruk etc), noe jeg tviler sterkt på at fastlegen min kan.
Trådstarter
37 3
Må bare stemple til at mentamelt har gitt meg mange strålende og utfyllende svar i motsettning til fastlegen min som DildoJames sier.
Det er jo hyggelig å høre
Men la det være sagt at jeg ikke på langt nær er gammel nok til å kvalifisere som en veteran, og selv om jeg kan litt om planter, biokjemi osv. så kan jeg naturligvis ikke stille gyldige diagnoser på folk over internett.

All informasjon som tilegnes gjennom forumer som dette bør tas imot med en sunn, kritisk mentalitet, og gjerne dobbeltsjekkes opp mot andre kilder. Dette gjelder spesielt hvis man skal bruke informasjonen i helserelaterte situasjoner, som doseringer på potensielt farlige stoffer osv.

Vi stengte en tråd senest i går fordi den var utenfor både vår og de øvrige brukernes kompetansefelt. nFF kan brukes til så mangt, men ikke til alt, og når det kommer til medisinske spørsmål så må vi forståelig nok være litt ekstra forsiktige.
Sist endret av mentalmelt; 31. juli 2008 kl. 05:46. Grunn: liten omformulering
Jeg og en god venn satt over et par netter å spiste utallige ecstacy med diverse logoer og farger. Den siste kvelden satt kompisen min og klagde over disse lynene som farte gjennom hodet hans.

Ingen av oss visste hva det var, men det gikk over samme dag så regner med at slikt går over fort på de fleste.

Mener jeg har fått noe lignende på slutten av en amfuke for non år siden.
Jeg beklager at dette innlegget blir litt på kanten i forhold til spørsmålet til trådstarter, men jeg vil gjerne fortelle at jeg selv opplevde å ha slike "støt" i hjernen i en veldig ung alder, helt fra jeg var fem til jeg var tolv-tretten muligens. Noen ganger kunne det være med et par ukers mellomrom, mens av og til så var det hver dag.

Jeg brukte ikke på den tiden noen rusmidler (hehe), og har heller aldri brukt antidepressiva.
Har aldri egentlig sjekket hvorfor dette skjedde, siden det avtok og etter hvert forsvant helt, men er litt nysgjerrig på om noen har noen idèer.
Dette har jeg opplevd ved både bråslutt og nedtrapping etter bruk av flere typer antidepressiva. Ufattelig ubehagelig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg fikk dette etter en heidundrane tur på byn med store mengder cipralex(??) og alkohol. Også fått det etter store mengder E.

Det går over
Sitat av Pablo_P
Jeg har også tatt mye knips opp gjennom tida. Og hver dag når jeg går ut av dusjen (varm dusj) ser jeg små blåe lysglimt som flyter rundt i rommet. dette skjedde aldri før, og jeg ser også disse "stjernene" fra tid til annen helt uten videre.
Vis hele sitatet...

Disse har jeg også, vanligvis starter de ytterst og samler seg i midten av øynene.. Jeg har bare spist flein en gang for 3-4 år sia.. ellers går det nok bare i alkotin :P
har de støtene dere prater om etter mdma som varte i 2 uker. ble fremposert av aktiv/intressert tankegang og. samt fikk det etter for mye 5htp. det er serotoninnivåene som er i ubalanse. men det er viktig og ikke ta noe som øker serotoninnivåene i den perioden som ssri, man kan risikere og få serotoninsyndrom. man kan kanskje rette dett opp med svake doser 5htp, men hadde ikke tatt sjansen. jeg kan få det av alle stoffer som øker serotonin som macca og. Trur ikke det var lurte og droppe 1 gram mdma krystaller den kvelden...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skriver meg inn på lista over de som har opplevd serotoninsyndrom. Zoloft gjør seg best i peisen for å si d sånn..
fikk sånne støt da jeg sluttet på efexor(antidepressiva) hadde det i mange måneder etter at jeg sluttet..var heilt for jævlig..fikk beskjed av mamma at jeg så ut som en heroinist på avrusing. var ikke helt god nei..
Sist endret av Dodecha; 26. januar 2009 kl. 15:25.
hmm

jeg vet ikke om dette kansje blir litt off- topic men er kansje noe lignende jeg har opplevd...

men jeg tok DOC på 1. å 5. januar i år.

å jeg er lys våken å bare går å tenker på ting åsså plutselig går det opp for meg at jeg har drømt noe lignende til det jeg tenker på/der jeg er når det skjer.

men jeg får en helt sinnsykt ekkel følelse i meg. hvis "anfallene" hadde vært kraftigere en det de er så hadde jeg fått angst anfall av de... så er ikke noen fete greier. men kan dette være det samme?

takker for svar for dette er jeg utrloig keen på å vite når de gir seg.
glemte å si at jeg får de nesten hver dag...
Sitat av Xylofil Vis innlegg
Haha, mann! Hjertelig takk for svar mentamelt... Når tror jeg har funnet konklusjonen på hvorfor jeg opplever disse støtende. Jeg gikk på et antidepressiva medikament som het Zoloft over 2 månders tid, og til slutt så ble jeg bare dårligere av dette medikamente. Grunnen til at jeg starta på det var pga litt sossial angst som jeg klarte å mestre ved å bare komme meg ut igjen... Men til saken, jeg slutta brått på medikamentene og droppa rett og slett nedtrappning. Stikker på apoteket i morgen, og starter på nedtrappninga med en gang, så jeg slipper disse plagene...
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, men jeg så nettopp et program på tv-norge om at ungdommer som har tatt Zoloft har tatt selvmord, antageligvis på grunn av dette stoffet
Saatan så provoserende at lege-standen skriver ut disse medikamentene uten skrupler! Sannsynligvis pga at de ikke er regnet som sentral-stimulerende eller avhengihets-skapende medikamenter. Toppen av kranse-kaka er at du får beskjed om at du må ta disse pillene i min. 1-2 mnd før du kan oppleve noe bedring ang. diagnosen. Relativitets-teorien lever iallefall i beste velgående innen lege-middel industrien sin jakt på mer profitt..

Xylofil skriver at han fikk SSRI pga LITT sosial angst! OMG

Hadde dette vært min lege, så hadde jeg spurt han om det ikke er vanskelig å plukke opp sine egne tenner med knekte armer..
Hei du

Det er nok ikke konkret fra knips men fra rusmisbruk gennerellt. Du har prøvd forskjllige ting i omtrent 1år også snakker du om
Som sagt så har jeg slutta med alt dritt, for jeg endret livsstilen min til sund fornuft.
Vis hele sitatet...
Det er jo noe som er veldig bra, det syns jeg. Men sett i mitt perspektiv så er ikke det lenge....håper virkelig du ser gleden i livet nå uten rusmidler
Sist endret av mentalmelt; 27. januar 2009 kl. 02:11. Grunn: fiksa quoten
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av nutti
Hei du

Det er nok ikke konkret fra knips men fra rusmisbruk gennerellt. Du har prøvd forskjllige ting i omtrent 1år også snakker du om
Som sagt så har jeg slutta med alt dritt, for jeg endret livsstilen min til sund fornuft.
Vis hele sitatet...
Det er jo noe som er veldig bra, det syns jeg. Men sett i mitt perspektiv så er ikke det lenge....håper virkelig du ser gleden i livet nå uten rusmidler
Vis hele sitatet...
med mindre du har noe konkrete fakta å begrunne dette utsagnet med vil jeg anbefale deg å ikke si noe, no offense.
når du slenger på den siste setninga der høres du ut som en standard moral-rytter og utsagnet ditt mister ihvertfall mye av troverdigheten.
Sist endret av somnium; 27. januar 2009 kl. 02:06.