Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 726
Heisann

Jobber med et remix-prosjekt av en låt som heter Solid Inc - What i Found.
Fremdeles veldig uferdig, og er mye som skal gjøres på den enda, men vil gjerne høre hva dere syns så langt.

Solid Inc - What i Found (tierra remix)

Det som mangler er bedre mastring, bedre flyt i låten og i takeoffet, litt bedre trøkk, perkusjon og hihats, og flere småting, skal også implementere en synth til.

Men, har dere noe å tilføye av ris/ros få det ut
You did it again, wow.
Du har en personlig stil anngående mestring av rytme mange ikke har, veldig imponerende.
Dog, for å få en topp score trengs det som du selv sier, noe mer trykk i sangen, kanskje en liten variasjon på starten som får introen til å virke mer interessant. Ellers veldig bra arbeid, som fort kan bli en veldig kul låt hvis du får smellt på noe mer til tider. Ellers, keep up

Gleder meg til sluttresultatet.
Sist endret av Restyle; 15. juli 2008 kl. 20:06.
Trådstarter
Skal få oppdatert mer i morgen tenker jeg, introen skal bli litt mer spennende ja, den er litt kjedelig der
Trådstarter
Har ikke hatt tid til å få gjort så mye dramatisk, men har finpusset litt nå. Takeoffet er erstattet til noe som passer låten litt bedre. Samme link som over.

Blir mer oppdatering på den etterhvert, bl.a jobbes det med litt mer variasjon i introen og i slutten.
Jeg synes du er dyktig. Jeg har ingen negativ kritikk å gi deg på det du har gjort, men låten er kanskje litt for treg og kjedelig etter min mening. Men hey, det er bare min mening.

Du trenger helt klart en synth til, men det sier du jo selv. Om no mer "trøkk" vil gjøre denne låten fetere vet jeg ikke. Det er en "slappeav" låt etter min mening og jeg tror litt mer trøkk ikke vil gjøre denne låta særlig bedre. Låten er veldig ensformig så etter litt mer trening kanskje du bør gå over til å remixe/lage låter der det er flere drummlines, synths, mer variasjon, skikkelig taceoff og en røffere tone generelt sett.

http://www.youtube.com/watch?v=WZJZR...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_nvd2Y-QHbM
Litt av hva jeg kan høre på. Jeg synes ennå du er ennå langt fra det nivået disse dj'ene er på, men øving gjør mester ikkesant? Og du er godt på vei.

Du mestrer det utstyret du bruker helt greit (kanskje du kan fortelle hva du bruker?)
Btw, la oss høre låten når den er ferdig også!
Sist endret av Deci; 16. juli 2008 kl. 17:23.
Trådstarter
Heisann, takker for tilbakemelding!

Dette er en rolig trancelåt med fokus på varme og sommerlige lyder. Laget rent uoffisielt i forhold til noen utgivelser jeg har fra tidligere, ene og alene fordi jeg hadde lyst på en melodiøs koselig sommerlåt til sommeren

Jeg har gjort noen endringer på låten sålangt, trøkk har jeg faktisk redusert litt på, fjernet et midlertidig takeoff som jeg implementerte kun for å prøve, men jeg endte opp med å ta bort takeoffet da det ble litt i overkant for resten av låten. Dette flyter mye bedre nå

FOR OPPDATERT VERSJON, BRUK SAMME LINK SOM I TOPPEN!

Det er en "slappe-av" låt som du kaller det, og det vil det forbli, og være. Når det er sagt er ikke dette min eneste låt, jeg har endel andre låter som er raskere og med mer trøkk i, så jeg forstår ikke hva du mener med at jeg bør "gå over til" når jeg allerede har gjort det? Kjenner du til produksjonene mine?

Om youtube-linkene dine er lagt til for å trekke en paralell eller om det bare er for å vise hva du hører på syns jeg sammenligningene er litt dårlige da låtene er ganske forskjellige. Det er ingen akustiske instrumenter i de låtene, jeg har selv hørt mye på Andy Moor og har endel av releasene hans på vinyl. Veldig solide produksjoner, men flere består av enkle løsninger produsentmessig.

Om man produserer musikk hører man det veldig fort fremfor hva en som bare lytter på musikk vil gjøre. Gabriel & Dresden er giganter på bruk av akustiske instrumenter i trance, så de tror jeg nok blir hakket nærmere hva jeg prøver å gjøre

Jeg har valgt å bruke de synthene som er i låten fra før av og videreutviklet dem smått, da gitarsamplene stjeler mye av lydbildet, og det fort kan bli for tett og grøtete.

Den Luminary - Believe låten er langt påvei for kommersiell for min smak, den blir nesten ene og alene ledet av en dame som synger, jeg savner en produsent som bruker instrumentene alene og for hva de er verdt i slike låter

Jeg benytter både software og hardware i mine produksjoner, listen begynner å bli skremmende lang
Sist endret av Tierra; 18. juli 2008 kl. 18:24.