Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 31864
Heisann

Skal snart ta tattoo på underarmen, og tenkte jeg skulle kline til med besøvelseskrem før jeg gjør dette for å dempe smerten litt ..

Spørsmålet mitt da er : Hjelper denne bedøvelseskremen på, og hvor lenge varer den?

Takk på forhånd
Du kan jo spørre etter en sånn de bruker hos tannlegen.

Eller så kan du bare være en mann og droppe bedøvelsen. Det gjør jo ærlig talt ikke så vondt...
Trådstarter
93 1
Ikke veit jeg, tenkte bare jeg skulle spørre for sikkerhetsskyld
Sitat av http://www.emla.com/hva.asp
Emla® brukes som et lokalbedøvende middel på huden, før f.eks.sprøytestikk, blodprøver og mindre hudoperasjoner. Emla® består av lidokain og prilokain og finnes både som en krem (som man selv dekker til) og som plaster (hvor kremen er inne i plasteret). Emla® forårsaker midlertidig følelsesløshet eller nummenhet i huden på eller i nærheten av påføringsområdet, men man vil fremdeles føle trykk og berøring. Etter påføring i 1 time, virker den smertestillende effekten ca 3 mm. ned i huden og etter 2 timer ca. 5 mm.1 Dette kan variere litt, avhengig av hvor på kroppen Emla® settes og avhengig av hudens tykkelse og blodstrøm.2,3
Vis hele sitatet...
Jeg ser at det er for sprøytestikk og sånn, men det funker sikkert uansett
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Etter selv å ha ca 80% av underarmen min tattovert kan jeg fortelle at det ikke er så ille som du tror.

Personlig har jeg relativt normal smerteterskel og det er kun de første 10 minuttene som er ille (min tok 5 timer ca), og senere er det såpass mye av kroppens hormoner ute å går at du synes det er dødsbehagelig, det eneste som er plagsomt er dersom du har veldig tynn hud \ fettlag som fører til at vibrasjonene setter seg ekstra godt i benet, mao tattovøren bortimot hamrer på bena inne i armen din.

Men som sagt, det er bare deilig etter 20min ca.
Dessuten så blir vel omerådet du skal tatovere vasket med ren sprit? Bedøver vel litegrann det også?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Eplekjekk
Dessuten så blir vel omerådet du skal tatovere vasket med ren sprit? Bedøver vel litegrann det også?
Vis hele sitatet...
Tja, vet ikke hvordan huden din er, men sprit på min hud gjør meg verken bedøvet eller beruset, derimot svir det endel siden de barberer før de smører sprit på.
Sitat av AtXbYeA
Etter selv å ha ca 80% av underarmen min tattovert kan jeg fortelle at det ikke er så ille som du tror.

Personlig har jeg relativt normal smerteterskel og det er kun de første 10 minuttene som er ille (min tok 5 timer ca), og senere er det såpass mye av kroppens hormoner ute å går at du synes det er dødsbehagelig, det eneste som er plagsomt er dersom du har veldig tynn hud \ fettlag som fører til at vibrasjonene setter seg ekstra godt i benet, mao tattovøren bortimot hamrer på bena inne i armen din.

Men som sagt, det er bare deilig etter 20min ca.
Vis hele sitatet...
Helt OT, men kan jeg spørre hvor mye den kosta?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Mr.Bango
Helt OT, men kan jeg spørre hvor mye den kosta?
Vis hele sitatet...
Helt enkel tribal som jeg bygget videre på (hadde en på 20cm som jeg utvidet til store deler av underarmen, havnet på 4000,- med to sittings.
Du kan prøve å skaffe en krem som heter Embla, den er resept belagt men funker gull. Fikk dette når jeg skulle ta ben prøve av kragebeinet.

Jeg ville uansett rådført meg med tattoo sjappa før du kliner på med Embla, mulig det gjør resultatet dårligere pga. blod gang osv, men dette aner jeg ikke så ring dem først du.
Dropp kremen! Hør heller på AtXbYeA - det er ikke spess vondt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå har deg seg jo slik at 99% av alle seriøse tattovører nekter å tattovere deg dersom du er påvirket av medisiner\narkotika\alkohol uansett, spesielt siden du ikke er helt klar i hodet når det kommer til smerte og kroppskontroll.

Tipper mye av det samme gjelder for slike kremer hvis de vet at du har gjort det.
Hei hei, jeg ville også ha dette når jeg tok min første tattis, også på underarmen. Men klarte meg HELT fint uten. Det er det stedet som gjør minst vondt av alle steder å ta =)
Hvis du virkelig vil ha denne tatoveringen, klarer du fint å gå gjennom det du må for å oppnå den. Dropp kremen..
Xylocainsalve? Sånn som småunger får på myggstikka sine? Tatoo's ekke for sissyboys lol
Jeg har tatovering av en ørn på det ene brystet mitt, er ekstrem tynn hud der. jeg syntes ikke det gjorde så veldig vondt, det verste var når jeg følte nålen var borti beina i brystet.
Om du skal ta tatovering, og ikke tror du takler smerten, la vær og ta den, smerten skal i utgangspunktet være verdt det, om det ikke er verdt det, la vær og ta.
Fint at du spør. tattoveringer kan være vonde, men det er da særskilt på bryst, ankel, fot og andre "hudtynne" plasser.

Spør tattovøren når du skal ta den om han/hun har noe sånt liggende og om det er å anbefale.

Lykke til!
▼ ... flere år senere ... ▼
Skal ta en tattovering på fingeren, hvor vondt vil det være?
Har en lav smerteterskel, men tattoveringen betyr mye.
Jeg angra MYE når han først begynte å tattovere fingrene fordi det gjorde så vondt, angret selvfølgelig ikke på selve tattoveringen men all den smerten. Jeg tok på det leddet som ligger nermest neglene, ikke knoklene. Har tatt en bak øret også som har like lite hud, og det kjente jeg ikke engang. Tattovering er ikke direkte vondt, men ubehagelig.
Underarmen din vil til slutt ikke føle smerte lenger. Alle litt usikre og førstegangs er inne å leser alt mulig rart på nett før selve tatoveringen. Bare dropp det, blir aldri som du tenkte det skulle bli uansett. Kanskje ubehagelig i starten så blir underarmen nummen og det går glatt. Jævligste jeg selv har gjort er å tatovere tett opp til albuen der jeg har en skade, det var ille. Hjemmemekka tatovering på låret i fylla av kompisen min som var enda fullere enn meg, også utrolig vondt. Profesjonelle tatovører gjør mye for at kunden skal ha det bra. Ta gjerne noen pauser hvis du føler for det. Del opp session i to deler, flere muligheter du har som kunde.

Lykke til!

heartslava
Drit i kremen. Den funker i 10-15 min ellernoe, så blir det verre enn det var i utgangspunktet, så må du smøre igjen, og da må du vente før han kan begynne å tatovere igjen, og da brenner den kremen som helvetesild i tattisen din. Så funker den i 10 min, så enda verre enn forrige gang... osv osv...
Det gjør hele greia verre og mer tidkrevende spør du meg. Det kan være kjekt om du har tatovert ribbeina i 5 timer og holder på å gå helt tom. Da kan den være en fin "avslutning".

Har rundt 100 timer under nåla. Mitt tips: dropp kremen om det ikke er helt krise og det er på slutten av en session.