Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2097
En kamerat har klart å låse en safe som ikke kan åpnes. (Kodelåsen er av og ingen nøkkel er tilgjengelig) Derfor trenger jeg noen tips: hvordan åpne safen. Uten å skade innholdet. Inne ligger for det meste papirer o.l.

Det er snakk om en liten hjemmesafe, av slik type en kanskje finner i ferieboliger eller utleie leiligheter i syden. Kodepanel og et håndtak.

Vi har tilgang til vinkelslipere, slegger, driller, ... osv.

Takker for svar.

PS. Det er helt greit for oss å totalskade safen, så lenge innholdet er intakt.
Så begynn og sag?

Hva slags merke er safen? Har du noe modellnummer?
Hvor bor du?
Har du bilder av safen? Alle sidene i HQ.
Hva er den lagd av? Hvor mange liter rommer den?
Hvor mye veier den?

Husk; alt kan repareres
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Drill et hull i den fra baksiden, fyll den med vann..Stapp deretter inn en fenghette. BANG! Safen er åpen..Så er det bare å tørke innholdet.

Eller du kan legge den på "magen" Slå ut bak/bunn plate.. Burde ikke være noe stort problem med en liten safe.

Evt: Olsenbanden har åpnet mange safer, hør gjerne med de.
Kix
Trådstarter
Safen er av merket Sentry. Har den ikke akkurat her. Men den rommer nok ganske lite. 30 liter kan jeg nok tenkte meg. Noen år har den nok også blitt, 10 år minst.

Siden jeg ikke har dne tilgjengelig før senere har jeg heller ikke bilder.
Få deg en lås smed. De kan nok åpne den uten store skader på selve safen.
Skaff deg bevis for at det er din safe også stikker du til et mek. verksted å får dem til å åpne det. Skulle gått greit.

Hvor i landet bor du?
Hvor mye veier skapet? Ca
Haster det?
Kix
Trådstarter
Bor nog ikke lengre i Norge eller omegn lengre.

Men skal prøve å sage over hengslene/knuse bånn. Om ikke får jeg vel ta den med ned på et verksted eller noe. Skal ikke se bort ifra at jeg tester thermite når den er åpen. Må da ha litt gøy med den og...

Takk for svar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Enklaste punktet på sånne safer er stortsett å ta utgangspunkt i bakplate og vinkelsliper. Med litt skills unngår du svimerker på innholder, og det burde vere gjort på få minutt om du har en litt voksen vinkelsliper tilgjengelig.
Kix
Trådstarter
Flaks for meg har jeg både trening med og en rimelig grei vinkelsliper. Skal prøves.
Bruk dugelig me thermite
Hva? Papir? Åh... Bare glem det...
Kix
Trådstarter
Safen er åpnet.

Slo safen ut av veggen (den var murt fast), skjerte ut bånn med en vinkelsliper med minimum skade på dokumenter. Takk for alle innlegg.