Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 463
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
har netopp fått online adsl fra telenor... når jeg laster ned filer fra kaza får jeg bare kommet opp i ca 150-200kb\ps downstream... adsl skal liksom klare 712kp\ps ... en kompis sa at jeg måtte se hvem jeg lasta ned fra på kazaa og sjekke om han har dsl bredbånd etc... hvordan sjekker jeg dette? ok hva betyr banwidth

plz hjelp mg!
Når du laster ned noe fra kazaa laster du ned noe fra en annen bruker, som f.eks deg. Du kan ikke laste ned noe raskere enn de klarer å sende med deres linjer, enkelt og greit.

Bandwidth = Båndbredde.

Et tips kan være å se på hvor mange som har filen du vil laste ned, og på hvor god båndbredde de har.
Sist endret av Zpeef; 18. oktober 2002 kl. 17:56.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
712kilo byte per sekund du snakker om? Da må du minst ha en 5.5mbit's linje.
Hvis du feks har en 2mbit linje skal du klare maksimum 256kB/sec i teorien. Og pluss litt tap så havner du vel i overkant av 200kB/sec.

Cluet her er forskjellen på kbps og kBps. Kilobit og kilobyte.
Det er åtte bit i en byte.

Så når du har 2048kbps linje, så betyr det at du får hastigheten 256kBps
Altså, der har du så sannelig rett ond_sofa.

Men sjekk alltid bandwidth på hvem du skal laste ned fra, og hvor mange som har skiva eller videoen du skal ha. Trykk ofte på "Search for more resources", hvis du har en dårlig hastighet.

PS.
KaZaA duger nesten ikke til annet enn musikk og musikkvideoer. Skal du ha en film eller spill e.l. så vil jeg heller anbefale en god ftp, det er mye tryggere med tanke på virus og sånt.
Som Ond^sofa sier. Og bruk speed-up saken som følger med de nyeste kazaa versjonene(eller er det bare kazaa lite?) Sett cycle time på 30 eller mindre så du finner nye kilder hele tiden