Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 13064
hei vet noen om noen internettsider som sender cubensis sporer til norge
og ca 10 syltetøyglass til sammen ca å mye blir det ?
www.sporebank.com

De sender wold wide, aldri bestilt herifra selv, men flere som har gode erfaringer med de.

Vet ikke om denne tråden er lovlig, da sporer ikke inneholder aktivevirkestoffer, dog i grenseland.
www.shayanashop.com

Edit: Sporebank er en svindelside. Ble personlig svindlet for 800 kroner av dem, og det er mangfoldige fler som har lidd samme skjebne som meg. Desverre er undrug.org databasen nede for tiden, men den inneholdt endeløse historier om folk som har blitt lurt fra seg penger. Dersom min hukommelse ikke bedrar meg så er det en notorisk svindlergjeng på jamaica som driver sporebank.com og mange lignende søstersider.

http://www.shroomery.org/forums/show...55/an/0/page/6
Sist endret av Slaktern; 13. februar 2008 kl. 00:12.
Uansett hvilken side du bestiller fra så sender de nok til Norge så lenge du betaler for deg først. Det er ihvertfal ingen lover som står i veien for det. Beste er nok å finne en europeisk side.

Free Spore Ring Europe sender jo gratis sporer så lenge du betaler frakt. De sliter gjerne litt med å ha mange strains på lager til enhver tid, men det er verdt å sjekke ut.

http://www.fsre.nl/

Akkurat hvor mye sopp du får på 10 glass er veldig vanskelig å si. Det kommer helt ann på hvor gode forhold du skaper for mycelet, (temperatur, fuktighet etc.) hva slags næring du bruker, hvordan du caser osv. Jeg tipper du kan få rundt 50 gram tørket sopp, men du kan også få langt mer, eller langt mindre..
Sist endret av mentalmelt; 12. februar 2008 kl. 23:42.
Halvveis OT:

Denne videoen er kjekk for soppgrowere:
http://video.google.com/videoplay?do...86859329905674
så sporer er lovlig å importere og oppbevare mentalmelt?
Jepp, thats right
Atså det er lov å importere et grow-kit men ikke å dyrke det ?
Det er ikke lov å importere grow-kits, siden disse allerede er inokulert med sporer, og myceliet(sp?) har begynt å dannes (sporer er lov å importere siden de ikke inneholder noe virkestoff, i motsetning til myceliet i grow kits). Dersom det er et grow kit som ikke er inokulert, altså kun næring i et glass, så er det selvfølgelig lov å importere.
om man kan få sprreprints av noen så er det jo greit å lage sin egen sporesprøyte også ^^
I følge Wikipedia er myceliet ulovlig ettersom det kan inneholde virkestoffer. Hvorfor det skulle være ulovlig om det ikke gjør det, ser ikke jeg en grunn til, men dere får tolke det som står der selv.
Som Slaktern allerede har sagt, mycelet til psilocybinsopp er ulovlig fordi det inneholder psilocin og psilocybin. Sporer derimot er det ingen lov mot siden det hverken inneholder noe ulovlig, eller går under lovgivningen som omhandler frø.
▼ ... over en uke senere ... ▼
metalmelt: Før jeg velger å bestille meg en sprøyte med sporer vil jeg være 100%sikker på at dette ikke vil føre til noe herk, da jeg allerede har dom, og venter på en ny narkotika dom.
Er du 100% sikker, på at sporer er lovlige og skal ikke føre til problemer ved import? Og har du noen kilder til en lov eller noe som sier det IKKE er ulovlig? jaja, få lover som sier at noe IKKE er ulovlig, men du forstår kanskje hva jeg mener
Jeg har ingen offisielle kilder på det for hånden, og om det finnes noen så er du sikkert like flink til å google det fram som det jeg er. Men ja, jeg er sikker, hva enn det er verdt =) Og hvis du sjekker ut andre norske rusrelaterte fora som norcan eller norshroom så vil du få samme svar. Det at norshroom har en eget underforum dedikert til sporeutveksling er jo også et hint i riktig retning..
Vet noen av en bra side å bestille sporer på?
Sist endret av Dodecha; 2. mars 2008 kl. 13:49. Grunn: Redigert av mod: ikke ta ting i PM, la resten se også
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei.

Jeg har god erfaring med det canadiske selskapet Earthstongue.com
Jeg har kjøpt både spore-syringes og sterilisert subsrat. De er veldig greie og hjelper deg med alt du trenger.

Det var litt vanskelig å finne cubensisene på siden men her er en link: http://www.earthstongue.com/site/388422/page/56762/

Ellers kan du kjøpe billige mycobags på ebay.com hvis du ikke kan/vil lage dette selv. De er steriliserte, så det er bare å innokulere så er du igang.

Vet dette er en gammel tråd, men det kunne hende at dette hjelper noen.
Forøvrig er jeg ganske sikker på at psilocybe sporer er ulovlig i norge, men dette kan de umlig sjekke, da du må være ekspert innen mycologi for å i det hele tatt ha sjans til å identifisere arten. Spore-print kommer jo i konvolutt anyways, så jeg tror ikke det blir stoppet i tollen akkurat. Jeg har ihvertfall fått alt jeg har besstilt igjennom.

Artikkel om ulovlig innføring av diverse: (inkl sporer)
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2775594.ece
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg måtte ned på tollen å hente pakka jeg bestilte, men ga faen, du vet ikke om det er rotte felle.
Sitat av Torshov Vis innlegg
Jeg måtte ned på tollen å hente pakka jeg bestilte, men ga faen, du vet ikke om det er rotte felle.
Vis hele sitatet...
Se innlegget til mentalmelt lengre opp. Sporer er lov, du har ingenting og bekymre deg over. Hvis du ikke vil dra dit kan du jo bare bestille flere. De bruker og være gratis.
▼ ... flere år senere ... ▼
Ser dere har skrevet her i 2008 om det er lovlig å innføre psilocybe sporer, er det fortsatt lov eller ville det blitt stoppet i tollen?
Fant dette https://freak.no/forum/showthread.php?t=282557 På den tråden sier en at det ble ulovlig for noen år siden. Hvordan er det om jeg bestiller uansett? Er det lett for tollen å finne sporer?
Sist endret av slappegodt; 24. august 2016 kl. 23:48.
Er ikke lov, men skal litt til for at de finner dem med mindre du bestiller fra Nederland
Det har blitt ulovlig å bestille, ja. Vet ikke hvordan det er å få igjennom tolla da. Det er jo veldig lite, så kan lett gjemmes i en konvolutt, men tolla er flink til å finne det meste for tida.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av slappegodt Vis innlegg
Ser dere har skrevet her i 2008 om det er lovlig å innføre psilocybe sporer, er det fortsatt lov eller ville det blitt stoppet i tollen?
Fant dette https://freak.no/forum/showthread.php?t=282557 På den tråden sier en at det ble ulovlig for noen år siden. Hvordan er det om jeg bestiller uansett? Er det lett for tollen å finne sporer?
Vis hele sitatet...
Ca 1000.
Nei, i og med at tollen jobber ut i fra erfaring og fornuft så er det ikke godt å si hva risikoen er for å bli oppdaget.

Soppsporer av psykedelisk sopp er nå definert i narkotikalisten, her.

De har vært aktive også, for ikke nok med å nevne 3 spesifikke sopparter så tar de men en "All psilocin og psilocybinholdig sopp" i tillegg.
Panaeolus cyanescens (Herunder bl.a. soppsporer og dyrkede, tørkede eller på annen måte bearbeidede sopper.)

Psilocybe cubensis (Herunder bl.a. soppsporer og dyrkede, tørkede eller på annen måte bearbeidede sopper.)

Psilocybe semilanceata (Herunder bl.a. soppsporer og dyrkede, tørkede eller på annen måte bearbeidede sopper.)

Sopper med innhold av psilocybin eller psilocin (Herunder bl.a. soppsporer og dyrkede, tørkede eller på annen måte bearbeidede sopper.)
Vis hele sitatet...
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ca 1000.
Nei, i og med at tollen jobber ut i fra erfaring og fornuft så er det ikke godt å si hva risikoen er for å bli oppdaget.

Soppsporer av psykedelisk sopp er nå definert i narkotikalisten, her.

De har vært aktive også, for ikke nok med å nevne 3 spesifikke sopparter så tar de men en "All psilocin og psilocybinholdig sopp" i tillegg.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha Dodecha! Får håpe mine sporer kommer gjennom posten om ikke så nekter jeg alt, er jo ingen bevis på at jeg har bestilt dem selv. Hvem som helst kunne sendt en slik pakke til mitt navn. En ting jeg også lurer på er om det blir en sak av det om jeg blir tatt så vil dem sikkert ta urinprøver av meg, og jeg som er ganske så godt innrøyket kunne bli tatt av den grunnen da, burde kanskje roe ned røykinga før jeg bestiller.. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjør dette, men det er viktig å ta noen forhåndsregler tenker jeg slik at jeg ikke kan bli tatt for noe som helst..
Jeg bestilte en gang noe Salvia divinorum over nettet, etter å med hell ha fått gjennom weed fra Canada et par ganger. Dette var kanskje tilbake i 2007. Pakken ble tatt i tollen, og jeg fikk et brev om at det var en pakke med meg med innhold som var resept pålagt fra lege, eller noe i den dur. Dret i hele pakken og forsøkte aldri å hente den en gang. Ble aldri noe konsekvenser av det.
Sist endret av Aerio; 26. august 2016 kl. 20:21.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Aerio Vis innlegg
Jeg bestilte en gang noe Salvia divinorum over nettet, etter å med hell ha fått gjennom weed fra Canada et par ganger. Dette var kanskje tilbake i 2007. Pakken ble tatt i tollen, og jeg fikk et brev om at det var en pakke med meg med innhold som var resept pålagt fra lege, eller noe i den dur. Dret i hele pakken og forsøkte aldri å hente den en gang. Ble aldri noe konsekvenser av det.
Vis hele sitatet...
Salvia Divinorum er bare regnet som reseptpliktig legemiddel av tollen, da det ikke er oppført noe sted men glir under vår brede legemiddeldefinisjon. Du vil bare få dette brevet der de ber om resept, har du ikke det destruerer de bare pakken.
Sopp (og sporene) regnes som Narkotika, straffereaksjonene er forskjellig.