Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3838
Hei!

Vi har mistet nøkkelen til kjellerdøra, og lurer på om noen her har noen gode råd?

Ser ut som en vanlig innerdør, så finn en 3-4 innerdørnøkler. Rart om ingen av de fungerer. Eventuelt en saks/skrujern eller lignende.
Har stor suksess med øks....

Som han over postet så er det bare å prøve seg frem med andre nøkler så passer det nok, er vel en fire fem standard nøkler til slike dører.
Når jeg var liten brukte jeg konsekvent et flattjern som lå på vaskerommet for å låse meg inn en slik dør som skillet vaskerommet fra gangen når jeg kom hjem fra skolen, fordi jeg var for lat til å ta husnøkkelen ut av sekken og låse meg inn ytterdøren lol.
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Når jeg var liten brukte jeg konsekvent et flattjern som lå på vaskerommet for å låse meg inn en slik dør som skillet vaskerommet fra gangen når jeg kom hjem fra skolen, fordi jeg var for lat til å ta husnøkkelen ut av sekken og låse meg inn ytterdøren lol.
Vis hele sitatet...
Kom meg i forkjøpet. Flattjern, saks, kniv, ståltråd er svaret her.
Skrujern som folk nevner her er en klassiker, men har også brukt blyant på slike gamle dører da jeg var liten
Sånne som dette

lar seg lett erstatte av f.eks. en flat skrutrekker

Men på eldre dører (som det ser ut til å være)
Kan nøkkelen se slik ut

Sikkert ikke så vanskelig å åpne den heller, men ikke like lett som den første.
Har åpnet lignende dører veldig enkelt med skaftet på en teskjed eller et flatt skrujern i rett størrelse. Låsen på døra til badet mitt ser nesten likens ut som døra di, har ikke nøkkel til den. Det står et skrujern i låsen som jeg bruker for å låse, funker utmerket.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Låsesmeden hadde et stort nøkkelknippe so jeg fikk låne med hjem. Landet ganske snart på en "nr 8"