Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 7645
Alltid fått igjen rett etter skattemelding i tidligere år. Eneste forskjellen i år er at jeg opprettet noen aksje kontoer for første gang etter nyttår.

Kanskje uheldig eller tatt ut i kontroll i år
Sist endret av letrolltwo; 26. juli 2021 kl. 02:00.
Hvert år blir det vel delt opp i 2 puljer hvor noen får før sommeren og noen får senere?
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Hvert år blir det vel delt opp i 2 puljer hvor noen får før sommeren og noen får senere?
Vis hele sitatet...
Forklarer hvorfor jeg konsekvent har fått ferdigstilt skatteoppgjøret senest mulig hvert eneste år siden jeg var 18 hvis det faktisk er sånn de opererer.
Jeg har ikke fått ennå, og jeg pleier å få det tidlig.
Alltid fått oppgjøret tidlig, men ikke fått noe hittil dette året. Jeg sendte den inn etter 1. april så det er nok derfor.
Mange faktorer som spiller inn her og dette finnes det informasjon om på skatteetaten sine sider.

Skal du vite nøysktig hva som gjelder i ditt tilfelle må du nok kontakte de.
Sist endret av Dough; 26. juli 2021 kl. 10:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har heller ikke fått dem enda, pleid å få tidlig, men ikke i år.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå er det 20. august og jeg har fortsatt ikke fått noe
De starter vel opp til mandagen igjen, mente jeg så den datoen ett eller annet sted da jeg prøve og finne ut hvorfor jeg ikke hadde fått.
Dersom man ikke fikk i juni så er første neste dato 19 august. Fortsatt ikke fått noe her heller
Sitat av Artic Vis innlegg
Dersom man ikke fikk i juni så er første neste dato 19 august. Fortsatt ikke fått noe her heller
Vis hele sitatet...
Samme her, ikke kommet noe enda. Håper de kommer snart.
Heller ikke fått! Faen ass
Det gjør meg i hvert fall litt lettere til sinns at det er flere som ikke har fått pengene ennå. Satser på at de kommer neste uke.
Ikke fått noe her heller, hadde helt glemt disse pengene�� Takk for påminnelsen ����
Samboeren har fortsatt ikke fått igjen noe heller, mens jeg fikk allerde i slutten av april.

Har også et familiemedlem som venter på sin avdøde mor sine skattepenger også... Moren døde i 3.kvartal i fjor.
Ikke her heller, men covid har vel skylden der også
Ikke noe denne uka heller. Frykter at jeg må vente helt til 25 november som er den siste puljen . Noen som har fått denne uka?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har fortsatt ikke fått inn pengene... Noen andre som har fått i det siste?
Sitat av Buzzin Vis innlegg
Har fortsatt ikke fått inn pengene...
Vis hele sitatet...
Dumt spørsmål kanskje, men du har ikke noe krav fra kemneren eller noe?
For de grabber til seg skattepenger til de har fått sitt.
Ikke hørt noe mer etter at de varlsa en baksmell her.

Kanskje skatteuvesnet har gått konk under Solbergregjeringa. For lite penger inn til å dekke utgiftene.
Sitat av Buzzin Vis innlegg
Har fortsatt ikke fått inn pengene... Noen andre som har fått i det siste?
Vis hele sitatet...
Nope, fortsatt ikke. Ikke fått beskjed om noe annet heller (det har aldri skjedd før, så jeg vet ikke om man får beskjed).
Jeg hadde baksmell og har enda ikke hørt noe. Jeg gjorde endringer på skattemeldingen etter den ble lagt frem. Vet ikke om kanskje det er en fellesnevner her?
Sist endret av Source; 5. september 2021 kl. 21:27.
Sitat av Source Vis innlegg
Jeg hadde baksmell og har enda ikke hørt noe. Jeg gjorde endringer på skattemeldingen etter den ble lagt frem. Vet ikke om kanskje det er en fellesnevner her?
Vis hele sitatet...
Tviler på det, jeg har ikke gjort noen endringer og jeg har ikke hørt noen ting. Kommer vel i oktober tenker jeg.
Nei venter enda på de forpulte pengene, men de kommer nokk snart, pleier å få de i juni. Men det er jo corona.
Sist endret av Svagg; 6. september 2021 kl. 03:09. Grunn: Fordi eg ville det
Jeg prøver meg her, selvom ståa er litt annerledes her. Jeg fikk omtrent 15k i restskatt. Sånn jeg har forstått det så skulle halvparten komme på faktura nå 30. august, mens resterende utestående kommer på en faktura 2 uker etter. Jeg har ikke hørt noe enda fra første faktura?

Hvis det er statens innkrevningssentral så kommer dette vanligvis direkte inn som eFaktura. Skal jeg fortsette å bare vente?
Selv ventet jeg i månedsvis da jeg skulle få igjen 13.000. disse har gått rett til Statens Innkrevingssentral, noe jeg fant ut først når jeg sjekket opp i det
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg prøver meg her, selvom ståa er litt annerledes her. Jeg fikk omtrent 15k i restskatt. Sånn jeg har forstått det så skulle halvparten komme på faktura nå 30. august, mens resterende utestående kommer på en faktura 2 uker etter. Jeg har ikke hørt noe enda fra første faktura?

Hvis det er statens innkrevningssentral så kommer dette vanligvis direkte inn som eFaktura. Skal jeg fortsette å bare vente?
Vis hele sitatet...
Du får vel ikke faktura før du har mottatt endelig skatteoppgjør? Eller tar jeg feil?
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Selv ventet jeg i månedsvis da jeg skulle få igjen 13.000. disse har gått rett til Statens Innkrevingssentral, noe jeg fant ut først når jeg sjekket opp i det
Vis hele sitatet...
Alle pengene jeg får til gode går også dit. sånn er det når man prinsipielt nekter å betale bøter for hasj! Men jeg tror det står ganske tydelig i skattemeldingen hvor pengene blir av.
@Superspurv er ikke helt med. Venter du på efaktura eller skattepenger? Hvis du har ubetalte krav hos staten så er d bare til og gå på skattetaten sine sider og se.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Endelig. Da var gryna på plass! Fest hos meg i kveld, folkens. Kom kom!
Sitat av Salazar Vis innlegg
Endelig. Da var gryna på plass! Fest hos meg i kveld, folkens. Kom kom!
Vis hele sitatet...
Fikk endelig beskjed om at gryn er på vei i denne gården også. Hvor lang tid tok det for deg fra beskjed til penger var på konto?
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Fikk endelig beskjed om at gryn er på vei i denne gården også. Hvor lang tid tok det for deg fra beskjed til penger var på konto?
Vis hele sitatet...
Anmodningen sendes til kemneren i din kommune med en gang du får brevet, så er det opp til kemneren i den valgte kommune å betale ut pengene. Siden dem fleste har fått igjen skattepengene så er det neppe noe kø nå og burde ta maks 1-3 dager
Sitat av Moneyking Vis innlegg
Anmodningen sendes til kemneren i din kommune med en gang du får brevet, så er det opp til kemneren i den valgte kommune å betale ut pengene. Siden dem fleste har fått igjen skattepengene så er det neppe noe kø nå og burde ta maks 1-3 dager
Vis hele sitatet...
Konge! Takk for et godt svar!