Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5163
Jeg kan ikke si hva det gjelder, men trenger hjelp til å finne ut alternativer på hvordan jeg kan hente en gjenstand anonymt

En person har f.eks. et brev som skal til meg. Trenger å finne en best mulig måte å motta dette brevet på, uten å møte vedkommende fysisk.
En idé er bare å finne et sted ute f.eks. og be personen legge det et spesielt sted, men vil unngå det for å være på den sikre siden. Kan ikke stole helt på denne personen - på den måten at han kan ha med folk og "voldta" meg.

Eneste jeg kan tenke på er et sted hvor jeg har mest mulig utsikt og kan se at han er alene og drar, samtidig som å ha en noia-exit. Kan ikke ta noen sjanser på akkurat dette, så vil virkelig finne en trygg løsning.

Tar gladelig i mot generelle tips, eller lokale metoder som kan bli brukt i Oslo.
Lei en postboks og be vedkommende om å poste brevet til denne er jo et alternativ. Med mindre innholdet er noe som absolutt ikke bør gå igjennom postens sentraler. (penger, narko o.s.v)
Har gjort en del slikt selv, og da kommuniserte jeg med E-post. Brukte TOR for å være sikker. Så ble vi enige om at han skulle legge det jeg skulle ha et bestemt sted, og jeg satt et stykke unna og fulgte med mens jeg latet som at jeg gjorde noe helt annet. Hadde også kniv i beltet, sånn i tilfelle. Jeg valgte offentlige steder med lite folk, men nok til at jeg kunne være der uten å avsløre meg selv. Fotballstadion på kveldstid midt i uka f.eks.
Bare ikke løp rett å hente det, vent heller et kvarters tid og følg med at ingen andre finner det og at du er sikker på at vedkomne som la det der er borte.
Viktigst er å ha et "alibi". At du har noe å gjøre der hvis han faktisk spørr deg. F.eks. at du ser på fotballkampen eller at du venter på en kompis som har trening.
Lykke til!
Trådstarter
10 0
Sitat av Eplejus Vis innlegg
Lei en postboks og be vedkommende om å poste brevet til denne er jo et alternativ. Med mindre innholdet er noe som absolutt ikke bør gå igjennom postens sentraler. (penger, narko o.s.v)
Vis hele sitatet...
Takker for svar
Vet ikke helt hvordan postboks funker, men regner man må være i kontakt med Posten og da står allerede ting svart på hvitt om noen skulle skje. Vil ikke stå i noe register eller være fanget opp på noe kamera-drit.

Går det ikke ann å leie noen lydige duer eller noe? Hadde kinda løst problemet

Valentino:
PC-delen er sikret

Mest sannsynlig stikker personen med en gang, men er han dum nok er snuten der og lusker.. da står man svakt om en først har det i lomma.. hm
Sist endret av ehhok; 15. juni 2014 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke hvordan det er der du bor men her jeg bor er det en del postkasser som tilhører "landpost" delen hvor huset gjerne er et godt stykke unna, om vedkommende legger tingen i den så kan du bare gå å hente den..Ihvertfall her er det slik at her er de postkassene gjerne ved veien så du har god oversikt om personen har forlatt igjen lykke til
Trådstarter
10 0
Hadde funket om brevet kunne blitt sendt dit via posten og boksen var uregistrert og jeg hadde fri tilgang.. ellers er det like greit å finne eget spot tilrettelagt.. men takker for svar mann

Bare forestiller meg en eller annen kul løsning som sikkert finnes. Som å kartlegge kloakken og finne et sted hvor han kan droppe uten å vite hvor det vil føre hen.. også plukke det opp liksom, bare ikke den idéen da selvfølgelig.. men ja
Be han gi den til sjåføren på en buss og så plukker du den opp et par stopp etterpå.
Bruk adressen til en annen helt random person og be vedkommende sende brevet dit. Velg et sted der det er lett å sitte å vente på postmannen. Plukk opp brevet rett etter at det er levert i postkassen (postkassen postkassen).
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Be han gi den til sjåføren på en buss og så plukker du den opp et par stopp etterpå.
Vis hele sitatet...
Også sitter personen på bussen når hun henter pakken
Hvor mange filmer har vi ikke sett hvor løsepengene skal puttes et sted hvor politiet TROR de kan overvåke hvem som henter løsepengene men som så blir tømt via en bakvei?
Filmen Speed hadde vel en bossbøtte som var mulig å komme til ifra under bakkenivå, og flere filmer har vel hatt bagasjeoppbevaringsbokser hvor man kom til boksene fra bakveggen?

Selv hadde jeg nok bare bedt noen levere det til varemottaket på en større bedrift slik at varemottaket ble mellommann (du tropper opp og sier du er Ola Nordmann, og pakken har navnet Ola Nordmann på seg, så da får du hentet ut pakken uten at senderen får voldtatt deg)
Trådstarter
10 0
Halalgeir: Den var ikke så dum, men det er kamera på bussene.. og tha police kan være på bussen om jeg plukker opp på en stasjon. Elller hvis de kler seg sivile så hjelper det ikke om jeg sitter på bussen.. Ja, jeg tar sikkerheten høyt, orker ikke å ta noen sjanser.

Invisible: Har tenkt på den også, men igjen.. om han snur og vil få meg tatt kan det skje når jeg tripper til postkassen. Det er det som ødelegger alle planene da det hadde vært mest genialt om avsenderen ikke vet hvor den ender
Du kan jo kjøpe en postboks, og så bestille videresending for postboksen. Da er det nok vanskelig for vedkommende å vite hvor pakken ender, med mindre han har noen på innsiden hos posten.
Trådstarter
10 0
Invisible: Kjenningen på innsiden vil jo da bli politiet som jeg frykter?

Det har seg sånn at jeg har overtaket, og det er rett og slett idioti som kan få personen til å heller velge politi.. men muligheten er der. Det er forresten ikke noe sterkt umoralske greier, de fortjener det uansett og burde se på tilbudet som en snill utvei.

En annen taktikk som kan skape flere forslag:

Kommer jo til å be personen møte opp på et gitt sted i en mail en liten stund før. Men kan nevne at han må logge inn på mailen når han er på stedet. Kan da finne et sted hvor han f.eks. kan kaste gjenstanden utfor en klippe for alt jeg kommer på.

Ber jeg personen legge gjenstanden et visst sted på forhånd, så kan politiet i teorien vente til jeg kommer for å hente den. Men det kan jo fcke dem opp hvis det finnes en smart sted å be han møte.. Hadde vært greit og funnet en safe utvei ettersom det vil skje et par ganger..

En annen ting kan være å manipulere.. Jeg nevnte i starten å bare finne et sted med god utsikt for å se hva som foregår, samt ha en fluktrute.

Maile fyren og be han legge det ved "rødhettes dritested i skogen" og si jeg henter det én time senere. Sende en mail litt senere for å spørre om han fant stedet og alt var bra, for så og si at jeg ikke kan hente før i morgen.. La det vente et par timer, også hente kl 5 på morgenen.. kan det være et hakk tryggere for å unngå politiet og dukke opp? Jeg har bare noia, men seriøst.. de har vel ikke folk til å vente i skogen i flere timer.. må vel huske på at Norge er et bra land for lovløse til en grad
Sist endret av ehhok; 15. juni 2014 kl. 19:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Litt av problemet, er jo om det er en bag o.l som blir forlatt på en offentlig plass, så er det veldig lett at bombealarmen går.

Det enkleste vil nok være å finne deg et område der det kun er en vei inn og en vei ut, samt en evt skogsvei som du kan stikke av i.

Kirkegårder er også mulig å benytte seg av.
No one can get me
Barlong's Avatar
12 3
Be person gjøme det med en spesifik plass i en park (stein, busk, et eller anna). Vent en time. Snikk dæ inn fra motsat sie, og snikk dæ igjennom buske/steina. Om nødvendig, velg et høyt punkt kor du kan se om nån prøve å komme opp igjen. Aldri gå veien til som person gikk ifra, da dette kan føre til at du blir sett. Beste alternativ er å få det gjømt under en bru, f.eks ved middelalderparken. Mange busker der man kan krype langs (eventuelt svømme ditt).
Få han til å legge det i en oppebevaringsboks på din lokale togstasjon og betale for en uke eller mer lagring og be han sende deg åpningskoden på e-post eller lignende.

Da kan du hente den når du vil, og med et så stort tidsspenn at han ikke kan sitte der hele tiden. Politiet vil heller ikke bruke ressurser på å spane der over en uke, hvis de derimot ville det så er du i så dyp shit at du blir tatt uansett. Ja det er overvåkningskamera der, men du klarer fint å kle deg slik at du ikke blir gjennkjent(hettegenser+solbriller).
Hvis du er redd for å bli tatt på fersken mens du plukker opp pakken / brevet, så kan du kanskje gi en uteligger noen kroner for å plukke opp greiene for deg ?

Da kan du sitte i skjul ett godt stykke unna og følge med på om det er noen som følger etter uteliggeren som plukker opp brevene for deg? Deretter kan uteliggeren droppe greiene på ett helt annet sted hvor du kan hente det i fred og ro..
Om du drar langt ut på landet og velger ut en postkasse(eller annen passende plass som skog, jorder eller parkeringsplasser).... da kan du stå langt unna og følge med... bare send personen gps koordinater, dato, klokkeslett og eventuelle instrukser...
Jeg tror helt ærlig Fishface har den beste idéen.
Trådstarter
10 0
Jah, tryggeste til nå. I hvert fall få brukt en random person.

Om noen kommer opp til deg, er hyggelig og sier han lurer en kompis og spør vedkommende om å flytte på en ting, så funker det sikkert fjell. De skjønner kanskje ikke helt greia, men så lenge en virker troverdig er det alltid en dumsnill nordmann som gjør det. Andre ting en kan si som er bedre til random folk?
Sitat av ehhok Vis innlegg
Jah, tryggeste til nå. I hvert fall få brukt en random person.

Om noen kommer opp til deg, er hyggelig og sier han lurer en kompis og spør vedkommende om å flytte på en ting, så funker det sikkert fjell. De skjønner kanskje ikke helt greia, men så lenge en virker troverdig er det alltid en dumsnill nordmann som gjør det. Andre ting en kan si som er bedre til random folk?
Vis hele sitatet...
Som fishface sa: "gi en uteligger noen kroner".

Folk er nok mer villig til å hjelpe fremmede hvis de har noe å tjene på det.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Få han til å levere den på en bensinstasjon og si at du kommer og henter den, be han skrive et navn som du husker og presenter deg som den personen. Er det et brev vil de ikke åpne den. Vet ikke om det er vanlig at bensinstasjoner tar imot pakker og brev som folk ber de om å passe på, men vi gjorde det på den jeg jobba på. Var vel ca en eller to pakker til dagen, tror ingen ble åpna om de var lukket.
kjedelig streiting
Oppbevaringsboksene på Oslo S kanskje? Er det purken du er redd for funker det dårlig i og med at det er kameraer over alt der, men på en annen side er det oversiktlig, og to utganger. De fungerer jo også slik at man låser de opp med en kode man får når man låser ting inn.
Var i noe ala den samme situasjonen engang, og jeg gjorde følgende.
Fortalte motparten at h*n skulle legge gjenstanden under posen i søplebøtta på ett av felles toalettene på vårt lokale kjøpesenter ''den'' datoen på ''det'' klokkeslettet. Jeg tok turen nedenom kjøpesenteret en halvtime etterpå med fire uvitene kompiser(just in case), hvor jeg ''tilfeldigvis'' måtte en tur på toan. Plukket opp gjenstanden, vasket hendene og tok bussen hjem.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg skjønner at TS ikke vil fortelle her hvilken gjenstand dette dreier seg om, og det er helt greit. Men jeg greier ikke å forestille meg hvilken situasjon det dreier seg om hvor han ikke kan la motparten vite hvem han er, og han er redd for politiet (eneste jeg kan tenke meg et utpressing av noe slag). Men det er tydeligvis flere her som har funnet seg i samme situasjon. Noen som vil dele en historie eller gi med et eksempel?
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jeg skjønner at TS ikke vil fortelle her hvilken gjenstand dette dreier seg om, og det er helt greit. Men jeg greier ikke å forestille meg hvilken situasjon det dreier seg om hvor han ikke kan la motparten vite hvem han er, og han er redd for politiet (eneste jeg kan tenke meg et utpressing av noe slag). Men det er tydeligvis flere her som har funnet seg i samme situasjon. Noen som vil dele en historie eller gi med et eksempel?
Vis hele sitatet...
I mitt tilfelle stolte jeg ikke på vedkommede som hadde gjenstanden jeg skulle ha tak i. Brått hadde han stilt med ti mann og bare ranet meg istedet. Ett annet scenario kan jo være at TS skal kjøpe/hente noe som han ikke ønsker at noen som helst skal vite at han er i besittelse av.