Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2119
Har en Altibox router som suger trådløst, har kjøpt en Nighthawk router som er mye bedre, men betaler for 1000 ned, og maskinen på kontoret får bare 40.

Har kjøpt en 25 M lang nettverkskabel.

Så hva gir best resultat:

Flytte modemet til kontoret og koble til fra ledning i modemet?

Eller bare dra ledningen fra den originale plassen?

Sum summarum: Flyttet modemet eller bare dra ledning?

Om jeg flytter modemet har jeg likevel tenkt å koble via kabel fra modemet. Skal ha kablet!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av andan Vis innlegg

Flytte modemet til kontoret og koble til fra ledning i modemet?

Eller bare dra ledningen fra den originale plassen?
Vis hele sitatet...
Det vil oppføre seg fullstendig identisk i begge tilfeller. 25m er triviell avstand for ethernet.
Du har sjekket at nettverkskortet klarer mer enn 54mps?

Om du skal flytte utstyret kommer selvsagt ann på om det vil påvirke andre enheter i huset/lokalet.
Altså, om flytting av modem/ruter betyr at du blir sittende med 40mbit i stua ville jeg ikke flyttet utstyret.
25m ledning er jo ikke noe problem, Kabel gir alltid bedre resultat enn tråløst. selv på 1 meter.
så lenge nettverkskortet i Pcen din er godt nok.
Trådstarter
Har en nyere iMac, så jeg tror den skal tåle fart.
Hastighet når det kommer til kablet linje er lik uansett om router/modem er 1m unna eller 100m unna så resultatet vil bli det samme, men det vil alltid være bedre en trådløst/WiFi.

Sjekk om du finner imacen din her:
https://everymac.com/systems/by_capa...-ethernet.html
Så kan du fort finne ut hvor mye hastighet nettverkskortet i din imac klarer.