Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3174
Hei.

Skal sterilisere meg og er mildt sagt dritnervøs for at det skal være vondt. Hjelper INGENTING at andre sier at det ikke er noe å være nervøs for.. Er redd for smerten når de setter bedøvelsen og følelsen når sædlederene trekkes ut.

Lurer på om noen har noe greie på hva jeg kan ta og/eller kombinere for å være godt smertedempet FØR operasjonen? Jeg har tilgang på oksynorm, tramadol, pinex forte og paralgin forte.
Sist endret av smertefrykt; 8. mai 2017 kl. 01:28.
Virker egentlig ikke som om du trenger noe som reduserer smertene, det fikser de nok der du skal opereres.
Derimot virker det som om du trenger noe for nervene dine, spør på syke huset når du er der om de har noe som kan ta angsten din.
får jeg spørre hvorfor du vil steriliseres om du er redd for det?
Du kan ringe å høre om de har noe premed I form av beroligende?
Premedikasjon i form av valium/stesolid e.l. er ganske vanlig å få før sterilisering i lokalbedøvelse. Standard prosedyre mange plasser.
Jeg er sterilisert. Når de drar i sædlederne er det ikke vondt, bare litt ubehagelig. Jeg måtte stikkes en del ganger da de ikke fikk bedøvd skikkelig i starten. Godt var det ikke, men ikke noe uoverkommelig.. for meg var smertene verst de to påfølgende dagene, var mest i ro da, men det gav seg raskt. Ingenting å grue seg for, reiste meg fra benken igjen etter ca 20 minutter. De var flinke til å småprate rolig underveis om alt og inget. To trivelige damer med omsorg for underlivet ditt i 20 minutter var ikke så verst :-) og nå etterpå har jeg trygg prevensjon resten av liveet.