Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2931
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I følge norske regler kan man nå ta med seg medisiner av typen b-preparater tilsvarende 1 ukes forskrevet forbruk, fra Schengenland til Norge. Slik jeg forstår det kan den spanske legen skrive ut ganske høye dagsdoser. For eksempel 4x20 mg diazepam (valium) og 3x2 mg alprazolam (xanor).

Dette er mer enn tillatt døgndose for førerkort for diazepam (max 10 mg/døgn), og for alprazolam er ikke førerkortkrav oppfylt ved inntak overhodet.

Vil tollerne reagere på dette, og evt melde fra til lege/fylkesmann i førerkort, eller vil de være fornøyde så lenge Schengen-attest er utfylt av spansk lege, og medisinene er skrevet ut til deg?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du kun resept i Spania?
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
I utgangspunktet ja, men har også i Norge, av noe eldre dato.
Det har jeg gjort. Og det lønner seg rett og slett ikke

du kan få 8 tabletter daglig, ganger 7. =57 2mg alpraz fks.. Men det fins andre måter om man er lur

Men husk at to- tre uker så er livet ødelagt av avhengihet...
Sist endret av cropdoc; 10. mai 2019 kl. 07:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er jeg klar over, dette er for å ha liggende ved behov - ikke for å svi av på tre uker.

Hva slags andre metoder tenker du på? Er ikke lur

Og hva skjedde da du prøvde denne metoden?
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
..Og hvem definerer disse maks dagsgrensene forskrevet? Er det tollvesenet eller den utenlandske legen?
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Var det ikke 3 mnd før? Nye regler §§§?
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Var det ikke 3 mnd før? Nye regler §§§?
Vis hele sitatet...
Ja, var vell 1mnd før, begrenset til 1 uke nå
Skaff resept i utlandet og ta med medisinen. Ha resepten tilgjengelig om det skulle være noe, men det skjer ikke noe evt før du er i Norge, da har du resept så problemet er ikke ditt
Anyways! Hva legen skriver ut til deg i utlandet grunnet en personlig utfordring har tollerne ingen ting med.
Lykke til!
Det har blitt stor butikk for freaks å handle A og B-preparater i Spania og tollerne er meget oppmerksomme på dette. Flyet fra Værnes-Alicante er ofte halvfylt med freaks i ens ærend, bokstavelig talt.

Var selv med på en tur og en ukes forbruk er veldig strikst. Du kan ikke få en resept på 200 Dolcontin og 500 Xanax og vifte med denne foran tollerne. Det kreves attest fra spansk lege på at du har behov og resept for ymse preparater og grensa er vel vanligvis 40x Xanax 2mg og 30x 200mg Dolcontin, som et eksempel og som kan forsvares med en ukes forbruk.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvilken attest er dette? Er det ikke vanlig resept og schengen-attest? Spesifikt hva må man ha? Hva er limiten på diazepam? Og blir det registrert på noe vis av tollerne, eller får fastlegen kjennskap til det?
Jeg var relativt nedsnødd under denne turen, men attest måtte fikses av legen og det var litt styr. Godt mulig det var en Schengen-Attest. Jeg fikk med meg 100x5mg Diazepam og 30x 200mg Dolcontin mot 100 euro under bordet. 100 Valium var absolutt i det øvre sjiktet, men mirakuløst nok gled jeg glatt gjennom tollen vel hjemme igjen så jeg vet ikke hva de ville sagt.

En kjenning av en kjenning hadde en fast rutine hvor han dro til Alicante annenhver uke og hentet nøyaktig 30x200mg Dolcontin og 40x2mg Xanax hver gang. Dette var ifølge han maksimum kvote og han hadde drevet på lenge.