Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1015
Hei,jeg kunne tenkte å starte å utvikle IOS applikasjoner. Om jeg har forstått riktig så er det mulighet å utvikle IOS applikasjoner i Ubuntu? Hvilken Editor er best egnet til dette? Jeg veit at det mulighet å kjøre OS X gjennom Vmware. Er Ubuntu en god distro til å bruke som "workstation" blir i hovedsak brukt til programmering og andre skolerelaterte ting.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette kan hjelpe deg på vei

Men det korte svaret er nei, ubuntu er ikke egnet som noe workstation for IOS utvikling, annen utvikling ja, men ikke IOS.
Oki tusen takk for svar! virka som en del arbeid Da ser det nesten ut som jeg bruke vmware og OSX. Er det noen av dere som har erfaringer med å utvikle IOS applikasjoner med Vmware og OSX. Er ytelsen horribel?


Om jeg forstår det riktig så det nesten ikke forskjell på hvilken distro jeg bruker når jeg skal programmere i Linux?
Jeg har tidligere brukt Ubuntu,Mint, Manjaro og Debian. Jeg har ikke stor erfaring med Linux, men står ikke helt på bar bakke. Hvilken distro vil dere anbefalle for meg(Ikke Arch orker ikke knote for mye ) ?
Sist endret av gnomen123; 30. september 2016 kl. 07:46.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ytelsen kommer jo an på hardwaren du har.

Korrekt, det har lite å si hvilken distro du bruker når du utvikler for Linux.
Det enkleste og greieste er å bruke ubuntu, med mindre du har tid til overs og vil lære mer så er ubuntu et helt greit utgangspunkt.
Det er også mye mer support og enklere å finne løsninger på problemer da forumene deres er ganske aktive.