Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1374
Hallaisen freakfuckfaces! :P

Meg og en kamerat har funnet ut at vi skal ta oss en liten power-roadtripp nedover i Europa om et par uker til. Vi kommer til å ta danskeferjen over til Hirtshals og fortsette videre nedover igjennom Danmark. Noe mer er foreløpig ikke planlagt, utover at turen må vare i rundt 7 til 9 dager.

Turen vil foregå i en relativt ny bil, som er både rask og pålitelig, slik at vi kan forflytte oss over ganske store avstander. Målet med denne road-trippen er å få sett og opplevd mest mulig på kort tid, og litt god gammeldags planlegging er derfor på sin plass.

Vi er begge midt i 20-årene og er glad i festing, strandliv, festivaler, aktiviteter som dykking, kunne godt tenke meg å lære surfing, i tillegg til at for eksempel fallskjermhopping er på bucket-listen min.
Er også glad i å bare se på ting, som syke utsikter osv, det trenger ikke alltid være en aktivitet med masse adrenalin.

Så, poenget med denne tråden er å høre med dere artige, kreative folk, om dere har noen tips og innspill til hvilke plasser/land vi burde besøke på turen, og eventuelt hva vi burde gjøre når vi er der

Ha en fortsatt fortreffelig sommer folkens
Hva er en "power-roadtripp"?
Trådstarter
hehe. Tok patent på ordet power-roadtripp i sted. Now you owe me money bitch :P Nei si det. Følte ordet passet til å beskrive en litt kort og intens roadtripp. 7 til 9 dager er jo ikke sånn kjempelenge når en skal prøve å komme seg litt nedover og rundt i Europa, og tilbake igjen
Sist endret av Mysteri-O; 15. juli 2015 kl. 21:52.
Her har du motstridende interesser ts. På den ene siden ønsker du å oppleve maks, feks strandliv, surfing, fallskjermhopp men så virker det for meg som dere også ønsker å "flest land i passet".

Mitt råd er superenkelt. Hvilke rammer har dere for turen (cash) og gjør søk etter hva dere har råd til. Alt det du nevner kan du gjøre både i danmark, tyskland, polen, spania etc etc. Bestem dere for maks 1 el 2 destinasjoner. Kjør som faen ned og nyt tiden der maksimalt med festing, damer, badeliv, festivaler etc. Fallskjerm, tandem eller? Det tilbys stort sett overalt det er flyplass. Google vet. Surfing - tror du trenger mer enn 1 uke om du ikke har stått mye brett eller er en gammal skater. Men for all del, der de har strender med bølger er det som regel surfere. Tyskland har fete strender og lave priser samt mye festivaler. Raskt å kjøre ned og raskt å kjøre hjem. Polen er bra.

Spørsmålet er vel rett og slett hva prioriterer dere aller mest? Lag en liste over hva som er viktigst for dere og finn steder som tilbyr alt dette. Tipset er å unngå å kjøre feks til Barcelona - bilkjøring om sommeren suger. Festing og løse damer på festival ruler.
Nurburgring er vell på sin plass her?
Har selv kjørt nedover europa et par ganger. Anbefaler berlin på det sterkeste for partyfaktor, jeg likte veldig godt stoppet innom luxembourg for så og reise til frankrike og leve i et matgilde uten like.