Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 23023
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Halla festivalglade med freaks!

Jeg og ihvertfall en kompis tenker å ta turen for førstegang til sommern. Har lest noe rundt her i tidligere tråder og fått en del fin info defra.

Det eneste spørsmålet jeg sitter igjen med er: Hvordan funker campe systemet? Haha, jeg sliter med å skjønne hvordan det funker. Når man bestiller bilett kan man kjøpe sånn Entrance booking for 5 kr. Betyr det at man har booka plass til campen? Har forsåvidt tenkt til å booke på East om det betyr noe.Tilsvarer det camp C, som jeg har fått for meg det het før?

Tror Roskilde blir sjukt uansett !

Mvh Clayton
Du må bestille billetten (17xx kr) og så må du bestille Entrance (for å sitte i kø før de åpner dørene). Den bestiller du da til inngangen som er nærmest der dere vil ha camp (sjekk map over roskilde for 2015).

Ta med masse øl og stoler til entrancen
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Sitat av FryingPan Vis innlegg
Du må bestille billetten (17xx kr) og så må du bestille Entrance (for å sitte i kø før de åpner dørene). Den bestiller du da til inngangen som er nærmest der dere vil ha camp (sjekk map over roskilde for 2015).

Ta med masse øl og stoler til entrancen
Vis hele sitatet...
Takk for svar !
Så east 2 f.eks er bare en inngang, ikke en camp?
Når bør man møte opp for å få brukbare plasser?
Camping systemet er førstemann til mølla. Entrance booking MÅ du ha, uten det kommer du ikke til å være en av de som går inn i campingplassen i første omgangen. East er ikke tilsvarende C, C er det en god del svensker, og nordmenn bl.a. Mens east har mye større andel dansker. Det er også mer lyd og bråk på visse områder på east, men C er gjerne ganske villt det og. Om dere skal campe på east så anbefaler jeg dere å ikke campe HELT inntil city center east eller mot dusjene/kiosken/ladestasjonen litt ovenfor. Her er det mange folk som går forbi til festivalområdet, heller sov på andre siden av "gresskvartalet" eller et "kvartal" lenger unna de hovedområdene.

På L spesielt er gjerne der danskene tar "russetiden" sin og smeller opp noen helt syke anlegg som spiller drit høyt, men lydkvaliteten er så dårlig at du helst bare vil at de skal holde kjeft. Naboene våre hadde rigget for ~50 000 danske og hadde visstnok sprengt trommehinne(ne) til 4 folk iløpet av festivalen (det var ganske så jævlig å sove). Anbefaler dere campe litt bortgjemt på L slik at dere slipper sånn dritt, men fortsatt ganske vill stemning. P er visstnok ganske sykt det og, men det er en ganske lang gåtur opp til festivalområdet som jeg lover dere dere kommer til å sette pris på å ikke gå hver bidige dag. H og dream city er god s det og, men da burde man være ganske raskt ute, siden det er store deler av campingen som er i en skråning osv, og er ettertraktet område av danskene.


Ellers; om dere tenker å ta med litt godsaker IKKE sov langs hovedveiene, og IKKE ha det i teltet. Gjem det under deres telt eller naboenes telt fordi Roskilde(politiet) har skrenket inn på gress der nede og tar ofte en tur rundt med hund. Vi fikk inntrykket av at de kun gikk rundt langs hovedveiene, og områdene der familier/dagspassbrukere/barn må forbi for å komme inn på konsertområdet.

EDIT:
-Så east 2 f.eks er bare en inngang, ikke en camp?
Det er en camp også, men det blir nedtråkket av festivaldeltakere og søppel iløpet av køen at dere vil helst ikke campe der.


Når bør man møte opp for å få brukbare plasser?
Vi har pleid å overnatte i køben dagen før, og ta tog inn til roskilde by i 7-8 tiden på morgenen. Da har vi fått ganske gode plasser (men må ærlig innrømme at vi gikk gjennom kanskje 100 meter med folk i kø som ikke sto noe tett inntil hverandre i det hele tatt).
Sist endret av Vekst; 26. januar 2015 kl. 19:59.
Sitat av Clayton Vis innlegg
Takk for svar !
Så east 2 f.eks er bare en inngang, ikke en camp?
Når bør man møte opp for å få brukbare plasser?
Vis hele sitatet...
Grytidlig om morgenen, kanskje 05.00 - 06.00
Det er virkelig en krig!
Følte det litt som Braveheart idet vi rev ned gjerdene og stormet mot camp-plassen. Løp det vi kunne over gress fult av morgendugg, i tåkedisen mot "the perfect" spot. Alle for en, og stakkars den ene!!!

Roskilde er sinnsykt fett, gled deg.

Her ser du hvordan det foregår.
Sist endret av bacongull; 26. januar 2015 kl. 21:52.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Entrance-billetten gir deg kun adgang til campingområdet. Du må velge den entrance som er nærmest campen du vil bo på. Ikke velg en inngang på øst hvis du vil bo på vest, du vil aldri rekke å løpe over campingområdet før det blir fylt opp.

Køsystemet
Først viser du billetten til en vakt som slipper deg inn til festivalcamp-køen. Køen strekker seg over et område som tilsvarer en fotballbane. I denne køen er det flere tusen mennesker. Man mister kontrollen med en gang på om man er først eller sist. Når slusene inn til festivalcampen åpner får man kjapt festet et midlertidig campingbånd på armen. Båndet er gyldig i tre dager. Deretter er det bare å løpe inn til campen for å kapre det som kapres kan, anarkien er til å ta og føle på. Du vil bli overrakset over over fort 80 hektar med tomt blir fylt opp med telt.

I fjor kom vi fem minutter etter åpningen av festivalcamp-køen. Tjue minutter etter åpningen jobbet vi med å sette opp telt innenfor, så systemet er veldig effektivt. Etter en halvtime er det bare å glemme å bo på de populære områdene. Det er kult å bo på sentrale områder, men det er ikke et must. Sjøl sverger jeg til disse områdene, men noen netter når de mobile diskotekene slår seg til ro utenfor teltet mitt lurer jeg ofte på hvorfor i helvete jeg i det hele tatt henger på festivaler. Roskilde er en fantastisk opplevelse uansett hvor man bor, det festes over alt alltid.

For snyltere som bare er ute etter å feste
I prinsippet kan man drite i å kjøpe festivalpass og kun kjøpe entrance-bånd for tjue kroner, men da sitter man fast i campingområdet etter tre dager. På den fjerde dagen kreves det at man har et festivalpass. Når man først er inne er det ingen som sjekker etter om du har bånd, dette blir kun gjort i slusene inn og ut av camping og festivalområdet. Festivalområdet er stengt de fire første warm up dagene, de fire siste dagene er det åpent.
C er forøvrig på west. Dere kommer til å ha det dritbra
Vurderer å ta turen selv, men etter mange år med slitinga med å finne camp osv og siden jeg nå bruker å reise alene så tenker jeg å ta get a tent løsningen som jeg gjorde i fjor
men er obligatorisk med minimum 3-5år med panikkspringing for å finne seg camp før en slår seg til ro og begynner med det imo^^
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
For snyltere som bare er ute etter å feste
I prinsippet kan man drite i å kjøpe festivalpass og kun kjøpe entrance-bånd for tjue kroner, men da sitter man fast i campingområdet etter tre dager. På den fjerde dagen kreves det at man har et festivalpass. Når man først er inne er det ingen som sjekker etter om du har bånd, dette blir kun gjort i slusene inn og ut av camping og festivalområdet. Festivalområdet er stengt de fire første warm up dagene, de fire siste dagene er det åpent.
Vis hele sitatet...
Etter å ha snakket med ezicam ser det ut til at de gjorde en feil med oss da vi slapp inn til campingområdet. Man må visst vise festivalpasset i slusa inn til festivalcampen. Tyvärr..
Sist endret av Cappy; 26. januar 2015 kl. 22:17.
Hadde vert kult å ta turen ned dit igjen, var der sist gang i 2008, da var det ellevte gangen jeg var der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Hvilke camper ligger i east omerådet a ?
Dette er ca slik det er på roskilde
http://jacobpackert.dk/Files/Roskilde_Festival_2008_map_20080612_1000dpi.png
Sist endret av Mesias; 5. februar 2015 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når er det lurt å ankomme Roskilde by om en har planlagt å kjøpe telt, liggeunderlag osv. der nede? I forhold til åpningstider, timing med køen o.l. og hva mener dere er det viktigste å ta med, og hva er lurt å legge igjen?

Lurer også på hvilken camp dere anbefaler å ligge på om en ikke ønsker fullt kjør hele tiden, samt pissing og oppskåring av alle telt? Ønsker heller ikke å ligge alt for langt unna festivalområdet. Vi har sett oss ut Camp E/nedsiden av Camp H, eller Camp K. Har ingen erfaring så om noen kunne fortalt hvordan ståa vanligvis er på disse campene, eller andre anbefalinger på camp, hadde det vært supert.
Sitat av Herbshade Vis innlegg
Når er det lurt å ankomme Roskilde by om en har planlagt å kjøpe telt, liggeunderlag osv. der nede? I forhold til åpningstider, timing med køen o.l. og hva mener dere er det viktigste å ta med, og hva er lurt å legge igjen?

Lurer også på hvilken camp dere anbefaler å ligge på om en ikke ønsker fullt kjør hele tiden, samt pissing og oppskåring av alle telt? Ønsker heller ikke å ligge alt for langt unna festivalområdet. Vi har sett oss ut Camp E/nedsiden av Camp H, eller Camp K. Har ingen erfaring så om noen kunne fortalt hvordan ståa vanligvis er på disse campene, eller andre anbefalinger på camp, hadde det vært supert.
Vis hele sitatet...
Samme som ovenfor, lurer også på om det er dumt å ha med noen verdisaker?
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Samme som ovenfor, lurer også på om det er dumt å ha med noen verdisaker?
Vis hele sitatet...
Ikke ta med noe du er redd for å miste/ødelegge. Tyveri forekommer desverre ganske ofte der etter egen erfaring. Du kan i teorien bare ta med visa-kortet.. Alt du trenger får du kjøpt på festivalen
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Ikke ta med noe du er redd for å miste/ødelegge. Tyveri forekommer desverre ganske ofte der etter egen erfaring. Du kan i teorien bare ta med visa-kortet.. Alt du trenger får du kjøpt på festivalen
Vis hele sitatet...
Nå campet jeg på et litt roligere sted og kanskje vi var heldig, men vår camp hadde ingen tyverier, heller ikke i campene ved siden av (untatt endel stoler selvfølgelig). Angret ekstremt på at jeg ikke hadde med mobil, det hadde resten av gruppen, merket det var greit å ha der nede.

Det er egentlig ikke mer man trenger, som sagt over får man kjøpt det meste på festivalen. Ta med mobil og visa så er du klar!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Mesias Vis innlegg
Nå campet jeg på et litt roligere sted og kanskje vi var heldig, men vår camp hadde ingen tyverier, heller ikke i campene ved siden av (untatt endel stoler selvfølgelig). Angret ekstremt på at jeg ikke hadde med mobil, det hadde resten av gruppen, merket det var greit å ha der nede.

Det er egentlig ikke mer man trenger, som sagt over får man kjøpt det meste på festivalen. Ta med mobil og visa så er du klar!
Vis hele sitatet...
Kjøp med en billig steinaldermobil på Clas Ohlson (300,-), så slipper du å bekymre deg for å miste den, og ikke minst slipper du å lade like ofte som med en smartphone. Eller kjøp med en powerbank/nødlader.
Roskilde blir fett
Ingen med innspill til innlegget mitt ovenfor her? Viktige spørsmål for meg og mitt reisefølge, hehe :-)
Sitat av Herbshade Vis innlegg
Når er det lurt å ankomme Roskilde by om en har planlagt å kjøpe telt, liggeunderlag osv. der nede? I forhold til åpningstider, timing med køen o.l. og hva mener dere er det viktigste å ta med, og hva er lurt å legge igjen?

Lurer også på hvilken camp dere anbefaler å ligge på om en ikke ønsker fullt kjør hele tiden, samt pissing og oppskåring av alle telt? Ønsker heller ikke å ligge alt for langt unna festivalområdet. Vi har sett oss ut Camp E/nedsiden av Camp H, eller Camp K. Har ingen erfaring så om noen kunne fortalt hvordan ståa vanligvis er på disse campene, eller andre anbefalinger på camp, hadde det vært supert.
Vis hele sitatet...
Ikke ligg på L eller C hvis du ikke vil være offer for det ovenfor! Etterhvert som tiden går på festivalen så merker man at det er der det er villest og herjet mest! De siste dagene var det "skummelt" å gå rundt på disse campene i følge noen danske jenter vi hang med der nede. (Etter det er mørkt, mye "rare" folk som lusker rundt da).

Ta med det du har plass til, annbefaler å ta med telt. Vi kjøpte resten utenfor festivalen (i byen) (ja, vi hadde 2 store biler). Stoler ble kjøpt inne på festivalen, men etter tyverier tenkte vi å kjøpe billigere neste gang (husk å legg de i et telt hvis dere drar på konsert / skal sove. Folk er gribber!
Sist endret av FryingPan; 12. februar 2015 kl. 19:22.
Sitat av FryingPan Vis innlegg
Ikke ligg på L eller C hvis du ikke vil være offer for det ovenfor! Etterhvert som tiden går på festivalen så merker man at det er der det er villest og herjet mest! De siste dagene var det "skummelt" å gå rundt på disse campene i følge noen danske jenter vi hang med der nede. (Etter det er mørkt, mye "rare" folk som lusker rundt da).

Ta med det du har plass til, annbefaler å ta med telt. Vi kjøpte resten utenfor festivalen (i byen) (ja, vi hadde 2 store biler). Stoler ble kjøpt inne på festivalen, men etter tyverier tenkte vi å kjøpe billigere neste gang (husk å legg de i et telt hvis dere drar på konsert / skal sove. Folk er gribber!
Vis hele sitatet...
Vi blir å ta fly, og alle er egentlig litt negative til å drasse med telt osv på flyet. Når bør vi ankomme Roskilde By om vi skal rekke å kjøpe telt og komme oss inn med entrance bookinga?
Sitat av Herbshade Vis innlegg
Vi blir å ta fly, og alle er egentlig litt negative til å drasse med telt osv på flyet. Når bør vi ankomme Roskilde By om vi skal rekke å kjøpe telt og komme oss inn med entrance bookinga?
Vis hele sitatet...
Det kommer litt ann på når flyet deres går. Nå tok vi buss ned i fjor, men vi satt i pre-entrance i ca 6t før de åpnet. Da dro vi inn til Køben, chilla rundt, dro tilbake. Så hvis dere har noen timer på dere fra dere lander til det åpner, få noen til å sitte og holde av plasser i pre-entrence og noen dra og kjøpe telt.
Sitat av Mesias Vis innlegg
Det kommer litt ann på når flyet deres går. Nå tok vi buss ned i fjor, men vi satt i pre-entrance i ca 6t før de åpnet. Da dro vi inn til Køben, chilla rundt, dro tilbake. Så hvis dere har noen timer på dere fra dere lander til det åpner, få noen til å sitte og holde av plasser i pre-entrence og noen dra og kjøpe telt.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det med åpningstider på diverse butikker der nede som selger da?
Bør vi komme tidlig på lørdag, eller allerede på fredag ettermiddag?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Åpningstidene er ganske så brutale. Stenger vel 3 om natten mener jeg å huske. Ihvertfall inne på festivalen
Var der selv for første gang i fjor, bare å glede seg. Storkoste meg hele festivalen

Annbefaler sterkt å ta med knagsår plaster + gode sko å bruke på dagen. Merket det ikke så mye under festivalen pga jevnt høy promille men hjemreisen var ganske brutal med 4+ gnagsår på hvert bein

antibac er heller ikke dumt
Sist endret av SJefen; 21. februar 2015 kl. 21:00.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Åpningstidene er ganske så brutale. Stenger vel 3 om natten mener jeg å huske. Ihvertfall inne på festivalen
Vis hele sitatet...
Tenker generelt i Roskilde By ettersom vi tenker at vi bør ha teltet før vi ankommer festivalen for å få satt opp campen med en gang vi slippes inn på campingområdene.

Eller er det andre metoder dere bruker? Evt ta med presenning e.l. og ta av plass (noen sitter igjen såklart)?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Herbshade Vis innlegg
Hvordan er det med åpningstider på diverse butikker der nede som selger da?
Bør vi komme tidlig på lørdag, eller allerede på fredag ettermiddag?
Vis hele sitatet...
Tidlig lørdag er nok. Er noen som er hardcore og ligger i køen over natten, men er ikke nødvendig for å få noenlunde gode plasser.

Ha telt klart før du rykker inn, da det er veldig greit å få satt opp dette. Sovepose og liggeunderlag er ikke nødvendig å kjøpe før, men sikkert greit å ha det på stell også. Får kjøpt det meste man trenger inne på festivalområdet.

Et triks om dere er flere (minst 4) er at to stykker spurter med teltene, mens resten tar en del av deres bagasje.
De åpner camp-området 18:00, så man burde være tidlig ute for å ikke havne for langt bak. Jeg vet ikke hvordan det er på east, men på west så har jeg kommet dit 4-5 om morgenen og da er det allerede mange som er i kø. Og da er det jo selvsagt taktisk smart at noen tar med telt og spurter inn, mens resten går inn når ting roer seg litt ned, for det er helt kaos når det åpner. Og hvis du kommer langt bak, så er det best å bare løpe langt, for det er utrolig hvor kort tid det tar før det virker som at det ikke er mer plass.

Og lag heller litt større camp enn det dere trenger med en gang dere kommer, for naboene driter langt faen i at du har lagt ut telt.

Telt, stoler, partytelt osv får dere kjøpt der inne, men det er lurt at noen stikker bort til den sjappa med en gang dere kommer, for da pleier det ikke være så mye kø.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har noen rykter ang. band som kommer i år eller? Har sjøl lagt merke til at Slipknot ikke turnerer fra 20 juni til 26 juli.
Noe som gir meg ett lite håp.

Ellers så angra eg noe uendelig på at eg ikke fikk med meg Jack White i fjor. Sattan det var nedtur når eg hørte at han kom..
▼ ... noen uker senere ... ▼
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Det er Roskildefest i baren Vanguard på Grünerløkka i kveld. Ølprisen er på 30,- før ellve og 45,- etterpå. Ta kontakt hvis du vil være med meg å spille ølbowling 21:00 eller bli med på vorse på Torshov fra 18:00.

Program for kvelden:
21.00: Ølbowling med premier
22:00: No Mind State (musikk)
23.15: Crazy Whores (musikk)
00:00: Premieutdeling
00:15: Unge spillere (musikk)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva syns folk om line-up'en?
Mastodon, Jamie XX og Die Antwoord samt Farao er vel de eneste setta jeg har interesse av å se, synes Roskilde har tapt seg de siste 5-6 åra (spesielt på den elektroniske biten). Men nå er jeg vel blitt så gammel at jeg ikke henger med på alt det nye :P Fikk festivalpass til jul og regner jeg skal kose meg uansett

Mitt beste festivalminne noensinne må være da jeg som "liten guttunge" fikk høre Squarepusher for første gang på Roskilde. Roskilde har tapt seg musikkmessig for min del, får håpe stemninga er den samme som sist jeg var der for endel år siden
Sitat av ReGain Vis innlegg
Hva syns folk om line-up'en?
Vis hele sitatet...
Disclosure, Mastodon, Kendrick Lamar, Nicki Minaj, Muse, Thåstrøm gleder jeg meg til å se. Spesiellt Muse som jeg aldri har sett live (bortsett på dvd) og som virker totalt gira på scenen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå nærmer det seg med stormskritt, og jeg kjenner det kribler litt i magen av tanken på snart å være der igjen. Blir mitt tredje år på Roskilde.
Hvorfor har ingen nevnt støvler her? Det er et must!
Prest i fare
FryingPan's Avatar
I 2014 var det så fint vær at det ikke var tanke om å kle på seg mer enn en genser selv på kvelden. Hva skal man med støvker da? Du får også kjøpt det på de samme sjappene på festivalområdet som selger soler og diverse campingutstyr!

Musikkmessig er jeg ikke imponert, men med stemningen så blir det fullt fres uansett!

Håper på å møte noen hyggelige Freaks siden det er ekstra morsomt å møte nordmenn der borte! god fæst
Klart er været fint så er det ingen problem, men et par støvler i bilen skader ikke. Jeg kan ennå huske 2007...
Gleder meg nå, men vet noen om det går ann å bestille telt på nettet, og hente ut på festivalen? Som ifjor?
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Gleder meg nå, men vet noen om det går ann å bestille telt på nettet, og hente ut på festivalen? Som ifjor?
Vis hele sitatet...
Det var det visst ikke i år dessverre. Men de selger fortsatt campingutstyr inne på festivalområdet.
Sitat av FryingPan Vis innlegg
Du får også kjøpt det på de samme sjappene på festivalområdet som selger soler og diverse campingutstyr!
Vis hele sitatet...
Problemet er at innen du får dradd deg gjennom gjørma med plastposer på beina opp til denne sjappa er de utsolgt for støvler ... Hvertfall min erfaring det eneste året jeg ikke hadde med støvler på Roskilde.
Hei. Jeg er dude på 21 som drar til Roskilde for første gang neste uke.
Gleder meg som FYY. Har ventet lenge på dette nå.
Jeg lurte på om noen som har vert der tideligere hadde giddet å lage en liten checkliste av:
a) ting som er greit å ha med seg ISTEDEN for å kjøpe det der nede
b) klær/gjenstander det er smart/taktisk å få med seg
En av de hadde vert kult ihvertfall

Ser at gummistøvler er nevnt, det skal jeg huske å pakke(men ser ut som det blir bra vær i år).
Tenker også at det er lurt å ha med så lite som mulig. Vurderer å ta med brettet mitt.
Sist endret av Zetta; 18. juni 2015 kl. 20:29.
Sitat av Zetta Vis innlegg
Hei. Jeg er dude på 21 som drar til Roskilde for første gang neste uke.
Gleder meg som FYY. Har ventet lenge på dette nå.
Jeg lurte på om noen som har vert der tideligere hadde giddet å lage en liten checkliste av:
a) ting som er greit å ha med seg ISTEDEN for å kjøpe det der nede
b) klær/gjenstander det er smart/taktisk å få med seg
En av de hadde vert kult ihvertfall

Ser at gummistøvler er nevnt, det skal jeg huske å pakke(men ser ut som det blir bra vær i år).
Tenker også at det er lurt å ha med så lite som mulig. Vurderer å ta med brettet mitt.
Vis hele sitatet...
-Bag/sekk med klær, håndklær, sko, toalettsaker. (antibac og gaffateip er jo greit å ha)
-Telt, pute, sovepose/dyne, liggeunderlag/madrass,
-Campingstol. Greit å ha i køen, hvis du skal være der litt før det åpner.

Vet ikke om noe særlig festival-hacks, men så lenge du har penger, klær, telt og drikke, så kommer du til å ha det veldig greit!
Sist endret av Teg; 18. juni 2015 kl. 20:57.
Høres bra ut.
Men jeg tenker å heller kjøpe de større tingene (f.eks stol, liggeunderlag, pute) der nede, og heller ta med meg små essentielle/nyttige ting. Er dette lurt? Er slikt dyrt der nede?
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Stoler fikser du med at du kjøper en for 75 dkk på en butikk i byen de pleier å ha endel slike ting til en rimelig penge Vi kjøpte partytelt og opplåsbare madrasser der til en god pris, alt selges inne på festivalen (100dkk for stol)

Gjør dette i år også da siden det funka så bra i fjor!
Sitat av Zetta Vis innlegg
Høres bra ut.
Men jeg tenker å heller kjøpe de større tingene (f.eks stol, liggeunderlag, pute) der nede, og heller ta med meg små essentielle/nyttige ting. Er dette lurt? Er slikt dyrt der nede?
Vis hele sitatet...
Pute og liggeunderlag må du nok kjøpe i sentrum. Får ikke tak i det der inne. Men det går tog hele tiden inn til roskilde sentrum, som tar 10 min fra området.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Teg Vis innlegg
Pute og liggeunderlag må du nok kjøpe i sentrum. Får ikke tak i det der inne. Men det går tog hele tiden inn til roskilde sentrum, som tar 10 min fra området.
Vis hele sitatet...
Perioden før festivalområdet åpner går jeg daglig til bakeren i Roskilde for å kjøpe mat siden all mat på campen er så shitty. Pleier å bruke et kvarter hver vei fra entrance east.

Sånn ellers anbefaler jeg vakumdassene man betaler ti kroner for å bruke, de er en helt annen opplevelse enn de ekle HIBAS-dassene. De varme betalings-dusjene er også herlige, der kan man kjøpe såpe og leie et håndkle for en billig penge.
Hei! Jeg har aldri vært på Roskilde før og tror jeg har vært litt idiot når jeg bestilte. Skal bo på en slik pre-booked camp sammen med noen venner (10x10m). Har ikke selv billett til området deres, men har fått lov å bo med de på deres området. Problemet er at jeg ikke kjøpte entrance booking, slik at jeg får gå inn tidlig og er redd for at jeg ikke får gått inn samtidig som vennene mine og risikerer dårlig/ingen teltplass. Burde jeg gi han jeg skal sove med teltet så vi får sikret plass? Hvor lang tid kan jeg forvente at det vil ta før jeg kommer inn uten entrance booking?

Hilsen spent festivaldeltager!
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Ajeey Vis innlegg
Hei! Jeg har aldri vært på Roskilde før og tror jeg har vært litt idiot når jeg bestilte. Skal bo på en slik pre-booked camp sammen med noen venner (10x10m). Har ikke selv billett til området deres, men har fått lov å bo med de på deres området. Problemet er at jeg ikke kjøpte entrance booking, slik at jeg får gå inn tidlig og er redd for at jeg ikke får gått inn samtidig som vennene mine og risikerer dårlig/ingen teltplass. Burde jeg gi han jeg skal sove med teltet så vi får sikret plass? Hvor lang tid kan jeg forvente at det vil ta før jeg kommer inn uten entrance booking?

Hilsen spent festivaldeltager!
Vis hele sitatet...
Jeg skal sjøl bo på prebook-området som ligger på søndre del av camp N. Du kan bare be vennene dine holde av en plass så kan du sette opp teltet senere. Ingen andre kan campe på deres forhåndsbestilte område før mandag kveld, da åpnes prebook-området opp for alle.

En som var med gruppa vår i fjor hadde ikke entrancebillett, han godsnakka litt med vaktene og slapp inn.
Vet noen om hvor nøye det er med hvilken kø/ingang man går i?
Jeg har East 2 enterance, men skal stå i køen med kompiser på West...
Er folk nazi på holde orden i køen? Ankommer Roskilde et par timer etter resten av gruppen har stilt seg i køen, kan jeg hoppe rett inn med de, eller vil andre i køen reagere negativt på dette?