Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2912
Det ligger en noen tråder på dette, men markedet er i stadig endring og nye aktører kommer på banen.

Jeg er på jakt etter et webhotell som støtter .no domener.
Ha i dag GoDaddy som fungerer utmerket, men støtter ikke .no domener.

Drømmen:
- Et webhotell man kan ha ubegrensede domener koblet til. (Slippe å ha et webhotell per domene).
- Ingen grense på trafikk, evt høye grenser med enkel mulighet for oppgradering.
- Ingen grense på MySQL databaser og spørringer.
- 10 eller flere epost adresser per domene.
- God support
- Lett å kunne oppgradere webhotellet.

Jeg har tidligere vært kunde hos Domeneshop, men er på jakt etter andre alternativer.
Har sett litt på Host1, noe som ser lovende ut.

Har dere noen erfaringer og anbefalinger med web hosts som støtter .no domener?
Du må skille mellom webhotell og domeneregistrar.

DigitalOcean + Domeneshop/ISPhuset = ubegrenset domener, $5 pr mnd, oppgrader som du trenger. Dette er en VPS og du må kunne sette opp ting på egenhånd, men til gjengjeld kan du gjøre som du vil.
Syns personlig du skal holde deg unna host1.
Var veldig fornøyd dem første åra men det siste året har jeg opplevd alt for mye nedetid og dårlig support.

Hva med og sette opp en VPS et plass i utlandet som er billig også kjøpe domene fra en norsk levenradør eks domeneshop også sende dns videre til vps'en din
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av Exmagician Vis innlegg
DigitalOcean
Vis hele sitatet...
Prøvde dette på nye serveren min nå nettopp, og har brukt kvelden på å få satt opp alt.

Har kjempebra førsteinntrykk! Rent og pent design, og raskt oppsett!
Er ikke helt sikker om de støtter alle kravene dine, men Proisp kan være det rette valget. Er billig og servicen er super!
Sist endret av blitZz96; 28. mai 2016 kl. 02:40.
Erlpil's Avatar
Trådstarter Donor
Takk for alle innspill!

Jeg valgte å gi host1.no et forsøk med 15% nFF rabatten.
Prøver de ett år og ser an situasjonen. Morsom side note; de aksepterte betaling med BitCoin.

Sitat av haxxor Vis innlegg
Hva med og sette opp en VPS et plass i utlandet som er billig også kjøpe domene fra en norsk levenradør eks domeneshop også sende dns videre til vps'en din
Vis hele sitatet...
Dette er nok den løsningen jeg ender opp med i det lange løp
Hyggelig at du valgte Host1. Vi har tilbudt betaling med Bitcoin i flere år nå. Og kommer til å fortsette med det da det har vært en stor suksess.
Domeneshop + DigitalOcean er noe av det beste og billigste du får. Til gjengjeld må du lære deg Linux.
Vi har brukt ProISP på jobb i alle år, ingenting å utsette på dem i det hele tatt.