Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1216
Hellu der du sitter

jeg har planer om å kjøpe meg et nytt anlegg, hvor jeg trenger alt nytt
det jeg kommer til å bruke høytalerne mest til er trance/techno/house etc. også tenkte jeg å også bruke de noe til film, men da kjøpe et par bak høytalere som også kommer til å bli brukt, da.
de kommer også til å bli brukt en del til festing osv, og volum er det jeg vil ha mest av.
lydkvaliteten er ikke det jeg tenker mest på.
før hadde jeg et par Cv cls 15 med en behringer pa forsterker, og var ganske fornøyd.. tho, rommet de stod på da, var nok litt i minste laget!
rommet det nye anlegget kommer til å stå på nå er vel på en 30-35kvm med åpen gang til kjøkken/bad, om det har noen betydning.

hvordan er det å kjøpe brukt? kan det være lurt? eller er ikke det noe jeg burde gå for?
når jeg kjøpte de gamle CV cls 15, så kjøpte jeg de brukt, uten å lese så mye om hvor lurt det kan være osv.

jeg har ikke bestemt meg for hvor mye jeg skal bruke enda, da jeg ikke er sikker på om jeg skal kjøpe brukt eller nytt, Men vi kan jo holde oss innenfor 16 000, feks.

gjerne kom med linker og gode tips til hva jeg burde kjøpe.
og om noen her selger et par høytalere selv, så ikke nøl med å ta kontakt

alle forslag tas imot med åpent sinn=D
men husk! Mye volum og bass!
jeg fikk for øre av noen at vfr serien til CW er bedre enn cls. hvorvidt dette stemmer skal ikke jeg bedømme, eneste som ble sagt var at vfr slo cls på trøkk og lyd
Hos hifiklubben får du dette oppsettet til en fin pris.

Har selv samme forsterker og sub. Har CLS-10 høytalerne, men de yter bra de også.
Anbefaler å gå for NAD T754 eller NAD T755. Fordelen med 755 er at den har HDMI, men den koster også 1500 mer. Det er også greit å ha en hjemmekinoreceiver, som det så fint heter, hvis du i fremtiden skal oppgradere.

CERWIN-VEGA CLS-12 Pris kr 4.996,00
CERWIN-VEGA CLS-15SX Pris kr 4.298,00
NAD T754 Pris kr 4.998,00

Brukt har jeg aldri kjøpt. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller.

Vil også si at du bør tenke på hva du har behov for i fremtiden. Da jeg var mindre ville jeg ha mest mulig bass jeg også, men i dag sitter jeg og er forbandet over at systemet tar så stor plass og har dårlig lydkvalitet (Cerwin Vega kvalitet).

Ta deg gjerne en tur på hifiklubben og hør hva de sier. De vet som regel hva de snakker om.
Trådstarter
vel, jeg bruker ikke 16 000 på et anlegg med fin og god lyd som jeg KANSKJE vil like om 4-5 år, når det jeg vil ha nå som jeg er ung er noe stort og brutalt. da får jeg heller selge det store og brutale, og kjøpe noe nytt om den tid kommer...
Sist endret av plexern; 28. juli 2008 kl. 15:47.
Det er ikke farlig å kjøpe brukt i det heletatt! Det er jo bare ha en god dialog med selger, dra å høre på høyttalerene du er interssert i. Jeg er gjorde et knall varp på en ny effekt forsterker jeg kjøpte i forrige uke (rotel RB 1090) koster 20000,- ny, fikk den for 12k.

ta en titt innom her, og se om du finner noe!

http://avforum.no/avtorget/
hadde selv cls15 for ei stønn sia kjørte det i stereo bare på en nad732 funka greit men kjerringa syntes de blei for store så jeg kjøpte CLS6 og den aktive cls15x subben, og i mine ører så spiller de små i sammen med subben vel så godt om ikke par hakkk bedre. så om du skal spille høyt og ikke trenger bruke alle penga så kjøp cls6 + cls15x subben + da en forsterker av ønsket kaliber
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Brukt er en helt kurant måte og handle stereo på.
Kan spare mye penger på utstyr som er behandlet pent.

Når det gjelder rommet så har det litt å si, for store høyttalere i ett for lite rom herper bare lyden.