Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 965
Hei, er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette i butikk i Oslo? Skal på ferie snart, så rekker ikke bestille. Eventuelt noe på flyplasser?

Jeg fikk tak i et som fungerte til alt av Apple (og android) på teknikmagasinet til 429 kr hvis noen andre skulle trenge det. De hadde også et mindre som bare fungerte til iPhone. Tror det kostet 300.
http://www.clasohlson.com/no/Pr384518000/Pr384518000

Pakk med deg noen batterier, så kan du lade under hele flyturen.
Vil anbefale deg å se på andre alternativ, om du vurderer å kjøpe den over.

"Spenning 5 V"

Om jeg husker korrekt, lader man 12V ifra en bil og 230V ifra en stikkkontakt.
(Dvs. linken over er 46 ganger tregere enn å lage ifra en stikkkontakt. Om jeg har regnet rett)

++ Kostnader ved batteri da, er jo ikke de aller største.
Sist endret av Bokmerket; 5. juli 2013 kl. 04:15.
Sitat av Bokmerket Vis innlegg
Vil anbefale deg å se på andre alternativ, om du vurderer å kjøpe den over.

"Spenning 5 V"

Om jeg husker korrekt, lader man 12V ifra en bil og 230V ifra en stikkkontakt.
(Dvs. linken over er 46 ganger tregere enn å lage ifra en stikkkontakt. Om jeg har regnet rett)

++ Kostnader ved batteri da, er jo ikke de aller største.
Vis hele sitatet...
Hadde likt å sett hvordan en eventuell Iphone ville sett ut om du hadde prøvd å lade den med 230V..Spenningen som kommer gjennom USB-kabelen er vel bare 5 volt om jeg ikke tar feil.
Kan hende jeg tok feil, skjønner ikke hvorfor det ståe spenning da?

Ihvertfall, så er det er faktum at det tar kjempe lang tid å lade i bil kontra hjemme, vil ikke nødbatteri ta en god stund også da?
Sitat av Bokmerket Vis innlegg
Kan hende jeg tok feil, skjønner ikke hvorfor det ståe spenning da?

Ihvertfall, så er det er faktum at det tar kjempe lang tid å lade i bil kontra hjemme, vil ikke nødbatteri ta en god stund også da?
Vis hele sitatet...
Det stemmer at det tar lang tid å lade på denne måten, men et eksternt oppladbart batteri vil vare enda kortere, og ta enda lenger tid.

Det fungerer ypperlig som en nødlader dersom man er ute og farter uten tilgang til strøm.
Sist endret av Patrick; 5. juli 2013 kl. 19:30.