Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2195
Noen som vet om noen gode drinker jeg kan lage med gin? Noe enkelt som fjerner deler av gin-smaken, og da mener jeg ikke Gin og tonic altså
Tja, så vidt jeg husker funker ananasjuice eller en slags fruktsaft bra til det formålet..
Kapp en stor annanas i biter og hiv den i en blender sammen med masse isbiter. Tilsett gin etter smak...
Når det er sagt: Gin og tonic hører sammen som tissemann og tissekone! Beste drinken jeg kan få!
Sitat av Punisher
Noen som vet om noen gode drinker jeg kan lage med gin? Noe enkelt som fjerner deler av gin-smaken, og da mener jeg ikke Gin og tonic altså
Vis hele sitatet...
Gin and tonic...... Beste drinken som fins
Tom Colins er vel ein drink basert på gin, om eg ikkje tek feil. Gin, sukkerlake og sitronjuice? Vidare er jo Long Island Ice Tea ein klassiker, den inneheld også litt gin i tillegg til andre typar alkoholholdig fludium.

Søk litt rundt på http://www.aperitif.no . På bartender-delen av sida finst det svært mange gode drinkar med basis i gin!

Uansett er gin&tonic det beste alternativet etter min smak iallefall!
Gin and juice funker jo. Kan altids blande ut med cola, hvis du vil ha vekk det meste av smaken er det bare å blande lite sprit og mer blandevann da.
Det er bare å søke rundt på "barkart" så finner du det du leter etter.
Det som er viktig er å fjerne endel av Gin/Alkohol smaken med askorbinsyre? akkurat som i mohito? med blant annet lime.

Smaken av sprit dempes ved hjelp av denne syren, og appelsinjus brukes nok derfor, som indirekte grunn, på endel fjortiss fester
gin n tonic er kongen !!


men gin og limjuice (ikke ren men søte varianten, tror schweppes har en...)

men siden gin er ganske bitter ville d vel egentlig kanskje funke å blande med alle ting du liker som også er bittert....

personlig liker jeg syrlige drinker, kan drikke mye uten å bli kvalm..... eneste drawback er sure oppstøt og sur mage
Tom Collins mix som du får kjøpt omtrent på alle matbutikker er pefekt å blande med Gin, men som sagt tidligere Gin & Tonic er klart best!
Sydney Iced Tea er dritbra:

1 cl. Gin
1 cl. Lys Rom
1 cl. Tequilla
1 cl. Peach Tree
1 cl. Vodka
1 cl. Triple Sec eller Cointreau
Fyll med Sprite

Når man mikser skikkelige drinker er det viktig å gjøre det på rett måte. Denne drinken skal lages i et "vanlig" høyt glass. Husker ikke hva det heter. Slikt som du ofte får Cafe Latte i på café funker bra.
Fyll en shaker med is, og hell over alle ingredienser bortsett fra sprite. Rist hardt frem og tilbake til det er "frost" utpå shakeren. Dette er litt for å mikse ingrediensene, men mest for å kjøle drinken. Fyll et glass med isbiter til toppen (viktig å fylle helt opp, for ellers blir det plass til for mye brus, og drinken smaker ikke slik den skal, i tillegg til at den blir svakere enn den skal være pga. brusmengden som vanner den ut).
Sil ut drinken fra shakeren over i glasset, fyll opp med sprite, rør litt med et sugerør, og sleng en limebår på toppen.

Enjoy!
De beste gindrinkene nevnes herved

Gordon bennet :

4cl gin
2-4cl sour mix
toppes med sprite

Leapfrog/cleft donkey:

4cl gin
2cl sitronjuice/limejuice
toppes med Ginger Ale

Utsøkt
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
grønn iste fra tine er ganske digg å blande med både gin og vodka sammen med litt sprite for bobler