Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 16501
Hvilke kommandoer er greie å kunne i cmd, for å snuske litt rundt..
Og komme inn på andres pc'r eller en webside, eller annen type "hacking"
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Kjør opp cmd. Skriv help. Du har kanskje fatalt misforstått hele konseptet rundt "hacking".
skriv det in i cmd:

copy "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart"
:x
paint
goto :x
Sist endret av Toonamy; 25. januar 2006 kl. 18:09.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av tSig
Hvilke kommandoer er greie å kunne i cmd, for å snuske litt rundt..
Og komme inn på andres pc'r eller en webside, eller annen type "hacking"
Vis hele sitatet...

De fleste kommandolinjer på servere er desverre unix/linux terminaler som csh, bash, sh osv..
tror du kommer et godt stykke lengre ved å lære deg terminal enn dos.
tSig's Avatar
Trådstarter
Jeg vet at konseptet ikke er å bryte seg inn i andres pc'r.
Det var knaskje en veldig upassende setning jeg slang inn der..
og ja. Å skrive "help" i cmd vet jeg om. men jeg trener da ikke å kunne alle de kommandoene.

Hva med:

telnet
nslookup
netstat

er det flere viktige?

Btw. forklar meg konseptet med hacking om du kan!
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Til det har vi allerede laget en liten guide for dere som lurer på slikt:

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=44364
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Toonamy
skriv det in i cmd:

copy "CDocuments and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart"
:x
paint
goto :x
Vis hele sitatet...
I>paint
'paint' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

Sitat av tSig
Jeg vet at konseptet ikke er å bryte seg inn i andres pc'r.
Det var knaskje en veldig upassende setning jeg slang inn der..
og ja. Å skrive "help" i cmd vet jeg om. men jeg trener da ikke å kunne alle de kommandoene.

Hva med:

telnet
nslookup
netstat

er det flere viktige?

Btw. forklar meg konseptet med hacking om du kan!
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du er ute etter her, tror du må forklare deg litt bedre.
telnet er forsåvidt ikke en dos-kommando, men ett windowsprogram
tSig's Avatar
Trådstarter
jada. vet det.. jeg er en liten hobby "hacker" jeg vil ikke kalle meg hacker ettersom jeg bruker andre programmer også.

Men å sitte på netverk å snuse opp ip'r, legge over trojanere, ta kontroll... det er morro

Jeg ville bare vite om de mest brukte cmd commandene til "hacking" eller hva jeg skal kalle det..
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Man bruker stort sett ikke kommandolinje til hacking i og for seg. Det må i såfall være i forbindelse med å kjøre kommandolinjeprogrammer. Windows er ikke en platform som du setter deg ned i kommandolinje og "hacker" - man skriver egne programmer og exploiter som gjør sakene for deg. Kommandolinje er på langt nær fleksibel til å gjøre det man ønsker skal skje.

Dersom du kan brukernavn og passord til en konto på en maskin som har tilgang til å slå av pcen, så kan du alltids benytte deg av 'shutdown'.
Sist endret av m0b; 25. januar 2006 kl. 18:36.
tSig's Avatar
Trådstarter
kan du gi et eksempel på "hva man ønsker skal skje" ?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Tja, jeg ser liksom ikke helt hvordan du effektivt skal eksempelvis kunne gjort buffer overflow via. kommandolinjen. I alle fall ikke på en fornuftig og effektiv måte.

Edit: Men hey, hva vet vel jeg ... :P

Edit igjen: Det er forøvrig å kjøre en rekke overflows i cmd.exe, men eneste det går ut over er kommandolinje-prosessen i seg selv.
Sist endret av m0b; 25. januar 2006 kl. 18:41.
I kommandolinjemodus i windows (5.x) har man mange muligheter. Direkte hacking/cracking er ikke en av de. Det man derimot har er mengder med kommandoer som gjør at man kan kontrollere funksjoner noe enklere enn å suse rundt i wizards og grafiske løsninger. Det samt at hvis alt annet feiler, så er det en av tingene som holder seg noenlunde stabil. Feks finne ut ting som hvorfor det lagger noe så inni helheim (pathping, ping, nslookup, ipconfig, net og tracert) eller andre feil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Toonamy
skriv det in i cmd:

copy "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart"
:x
paint
goto :x
Vis hele sitatet...
copy "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart"
:x
mspaint
goto :x
Sist endret av Nichotin; 4. februar 2006 kl. 15:35. Grunn: Smilefjes og prompt går ikke helt bra.
Hmm, i cmd husker jeg at man kunne skrive:
Shutdown -s -t TID -c "Melding" -m \\Marskinnavn feks: Shutdown -s -t 60 -c "lewl" -m \\psycho Tror det var slik det var : P funket i win2000 iaff ;O
Sitat av 1337psycho
Hmm, i cmd husker jeg at man kunne skrive:
Shutdown -s -t TID -c "Melding" -m \\Marskinnavn feks: Shutdown -s -t 60 -c "lewl" -m \\psycho Tror det var slik det var : P funket i win2000 iaff ;O
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke har deaktivert det...
husker i gode gamle dager på u.skolen, jeg og en kompiss kjørte opp en bat-fil med netsend * n00bs nedskrevet 2000 ganger nedover.. Det skal vel nevnes at detta var før SP2 og at nettverket er utrolig dårlig, men vi klarte å kræsje hele nettet i samkomunen her ^^
@echo off
@title you are scrued
color 0A
FOR %%I IN (3, 2, 1, 0,) DO PING 1.1.1.1 -n 1 -w 1000 >NUL & cls & echo %%I seconds to Kim is going to own you`r ass!

:a
start
goto a
Vis hele sitatet...
Denne an du jo teste ut
Shutdown funker nok ikke i xp.
Sitat av Unneberz
Shutdown funker nok ikke i xp.
Vis hele sitatet...

Der tar du nok feil. Så lenge du har administratorpassordet går det helt fint. Sånn var det også i w2k.
Sist endret av vidder; 5. februar 2006 kl. 01:26.