Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  145 15350
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg sitter her og spekulerer litt på hvilke ikke-hollywoodfilmer som er verd å se på. Den britiske filmindustrien har jo gjort mye interessant opp gjennom årene, men hva med den norske? Jalla Jalla var jo en særdeles interessant film, og Detektor og Elling var jo også nydelige filmer... Dessuten har vi jo de gamle klassikerene som 9 liv osv.

Finnes det andre brukbare norske filmer? Hva heter de, og hvorfor er de verd å se?

h
Hva med: Pelle og proffen filmene :P
Buddy!
Den er bare genial, og er i mine øyne den beste norske filmen.
Jeg har ikke sett hverken Detektor eller Elling, så jeg vet ikke helt med smaken din, men anbefaler sterkt at du ser den.
Skikkelig morsom film, men du kan samtidig kjenne deg igjen i mange av situasjonene de kommer opp i.
Dette, blanda med utrolig bra skuespillerprestasjoner av spesielt Stig-Inge som spiller i den, gjør den genial.
Om du driver med FTP og sånt, har jeg den som DVDrip, men om du vil leie den på DVD eller no, så kan du seff det =)
United
Kvinnen i mitt liv
Buddy

Alle de tre filmene er ganske bra. Jeg kan desverre ikke gi deg noen grunn til å se de...
"United" bør sees on du allerede ikke har sett den.
Ellers skal "Svidd neger" visstnok også være veldig bra!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jalla Jalla var svensk, mann! Fares Fares.

Johnny Vang
Buddy
Svidd neger
Villmark
Budbringeren
Salmer fra kjøkkenet
Orions belte

... er noen bra norske jeg kommer på i farta.
sviddd neger er meget bra ja.
foruten kan jeg jo annbefale klasikkern: himmel og helvete =)
Was? Trodde du at Jalla Jalla var norsk, SharQ? Nå må'ru gi deg!
Hvis du likte Jalla Jalla, så vil du like Kopps, som er noen av de samme skuespillerne, og samme reggisøren om jeg ikke har helt feil.

United er også bra, men Buddy er sjef.
Villmark var litt creepy også, ikke så mange Hollywood-klisjèer.
Villmark er den beste filmen ever! Buddy og var ganske kjekk.
Mongoland er en ganske god norsk low-budget film.. Om du er kjent i Stavanger så er dette absolutt en film for deg.
United er bra fotballfilm, der de snakker et annet språk enn bokmål?! Veldig underholdene..

Jeg lurer selv på hvordan filmen "Den som frykter ulven" blir, gleder meg
Opprinnelig postet av Aslevik
dis!
Vis hele sitatet...
Har hørt litt om denne. Ligger ikke den på top10 av verdens dårligste filmer?
Svidd neger er den beste norske filmen jeg har sett.
Trodde Jalla Jalla var svensk jeg, men.
Beste norske filmer:
Svidd neger
Mors elling (trist)
Jalla jalla (om den er norsk)
ZODORix: Som sagt er Jalla Jalla svensk. Ferdig med den saken
Himmelfall er bra.
Mørkets Øy er bra.
United er bra.
Villmark er bra.
Buddy er bra.
Jonny Vang er bra.
Kvinnen i mitt liv er sucky sucky.
"Svidd Neger", "Villmark" og "Buddy" er tre norske filmer jeg kan anbefale på det sterkeste! du som skreiv "bare bea", håper det var kødd =)
"Ni liv" må nevnes, og en gammel skrekk film "Dødens kjern" eller noe lignende, litt usikker på tittelen, men den er faktisk veldig bra.
Fant en liste over alle de noske filmene her: http://www.snurrfilm.no/list.asp?idv...6&type=country

Hva med en hyggelig aften med "Himmel og Helvete" ?

Eller mer seriøst: "Insomnia". Ikke Hollywood versjonen da. (er spennende den også, men..)
Sist endret av Frozk; 4. april 2004 kl. 16:26.
"Den som frykter ulven" var veldig bra....Norskfilm har hevet seg noe vanvittig! De kan faktisk lage film nå
Går man til søde danmark har man jo I kina spiser de hunde og Gamle mænd i nye biler
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av TipeX
Går man til søde danmark har man jo I kina spiser de hunde og Gamle mænd i nye biler
Vis hele sitatet...
Og Benken, Festen og Arven.
Alt med Kristoffer Joner i, han er den mest geniale skuespilleren som har funnet plass på denne jord!

Den som frykter ulven.
Vilmarksliv
Mongoland
Detektor

Buddy
Svidd neger

er noen av de beste norske filmene jeg har sett. Svidd neger er bare helt syk.
Som mange andre har sagt, BUDDY! Denne filmen har alle elementer; Kjærlighet, morsom (lo like mye hver gang jeg så de råne rundt i den avkappte caravellen), man kjenner seg igjen i situasjonene, og i tilleg er det et veldig originalt manus.
Alt i alt er dette en av de bedre (om ikke beste) filmene jeg har sett. Anbefaler den på det varmeste!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Opprinnelig postet av Tangaalf
Alt med Kristoffer Joner i, han er den mest geniale skuespilleren som har funnet plass på denne jord!

Vis hele sitatet...
Hvertfall en av de beste norske. Har begynnt å like Aksel Hennie også. Han var genial i Buddy hvertfall.
Villmark likte jeg...
Man må ikke glemme den gamle klassikeren De Dødes Tjern!

Jeg er og veldig svak for Mongoland...
Mange bra filmer her, men.. hva med den beste av alle?
-Flåklypa Grand Prix

wow! post nr. 302! (glemte nr 300 )
Opprinnelig postet av Tangaalf
Alt med Kristoffer Joner i, han er den mest geniale skuespilleren som har funnet plass på denne jord!
Vis hele sitatet...
Etter mongoland har Kristoffer Joner vært min favoritt skuespiller iallefall! (litt skryt: Har snakket med han på sementen i stavanger, konge fyr)
Piratene
Brødrene Dal-filmene
det finnes ikke noen bra norsk film.. skjer ikke.. og kommer aldri til og skje! eneste som kanskje er noe er Villmark
Opprinnelig postet av SleepWalker-
det finnes ikke noen bra norsk film.. skjer ikke.. og kommer aldri til og skje! eneste som kanskje er noe er Villmark
Vis hele sitatet...
Skal sjelden si aldri!
SleepWalker-: Sorry to ask, men hva slags type filmer liker du, siden du ikke liker _noen_ norske filmer?
La meg gjette: Terminator, Charlies Angels, The Long Kiss Goodbye, sånne actionfylte sprenge-ting-til-helvete-filmer?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg må bare fraråde alle fra å se Svidd Neger, dette er muligens den dårligste og teiteste filmen jeg har sett.
rekylvinyl.no
De dødes tjern (eller hva var navnet, henki kolstad, 60-åre s/v, beste norske skrekkfilm)

Himmelfall

Villmark
Opprinnelig postet av Denethor
Etter mongoland har Kristoffer Joner vært min favoritt skuespiller iallefall! (litt skryt: Har snakket med han på sementen i stavanger, konge fyr)
Vis hele sitatet...
det skal jo litt til å gå innom cementen uten å støte på han da....
Opprinnelig postet av Tias
Jeg må bare fraråde alle fra å se Svidd Neger, dette er muligens den dårligste og teiteste filmen jeg har sett.
Vis hele sitatet...
Er du spinnvill? den er jo dødsbra!
Buddy (eneste minus med denne er at den er forutsigbar),
Elling (morsom!),
Svidd neger (spesiell, men morsom),
United.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Veiviseren. Det er en klassiker det.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
wow takk for alle tipsene! Mye der som er verd å se på, tror jeg.
Joner har madskills

hva med amatørene? morro film.
Må bare si at dersom dere ikke har sett klassikeren "Gjest Baardsen" har dere virkelig gått glipp av en god norsk film!!

Digger bare Alfred Maurstad i rollen som Gjest +Joachim Holst-Jensen i rollen som arrestforvarer Mons Peder!! (Som forøvrig også er med i tante.pose som de fleste sikkert har sett på tv2 i jula)

Av nyere norske filmer likte jeg veldig godt Elling da den kom, (har ikke fått sett 2ern enda men der komr). Også Buddy, Johnny Vang og faktisk salmer fra kjøkkenet (tok seg voldsomt opp på slutten) var bra.

Synes ikke villmark/svidd neger er så bra som alle her skal ha det til though...jaja smaken er som baken, som de sier

Uuups... glemte "Eddie Stargazer" som jeg selv medvirket i .........(som statist :=)
Sist endret av svinty; 8. april 2004 kl. 19:19.
Villmark og Svidd Neger er store filmer ! Svidd neger er bare konge.. Jeg anbefaler subs da.. Siden mye av snakkinga foregår på samisk, og det er vel ikke mange som kan her på forumet..
det er vell ingen tvil når det kommer til norske filmer.. Vi har Villmark og svidd Neger.. De er sykt brae og bør absolut sees
buddy, helt klart den beste norske filmen
Ehhhh, Jalla Jalla er nok svensk
Veiviseren er en film jeg hadde stor glede av da jeg så den for lenge siden
Den som frykter ulven.. Med Kristoffer Joner! Verdens beste! Han er bare så sinnsykt genial, og med det lange svarte håret. Fine filmen med fine Errki med fine magiske kreftene
..bør ikke gå inn i skogen!