Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 772
jeg har fått tak i en bærbar datamaskin med win nt, men jeg kommer ikke inn i windows fordi jeg mangler admin passord... det jeg egentlig hadde tenkt å gjøre var å formatere den, men jeg får ikke til og gjøre det i dos med nt. noen som vet hvordan jeg kan få formatert pc`en i dos?..
Legg inn en windows Xp cd to autostart.
Der kan du velge å formattere den i fat32.
Like etter den har formattert disken slår du av og på pc'n.

Du kan oxo bruke en bootdisk fra winme. Når du har boota opp starter du fdisk og velger slett non-dos partisjon.
Good luck
Hvis det er floppy på den, så må du boote fra en Win98 bootdisk (det finner du på www.bootdisk.com) og formatere.
start opp pc'n med oppstartsdiskett.
skriv: format c:
trykk Y eller J
Vent på formateringen.
Installer nytt OS

EDIT: ojoj så treg jeg var
jeg har prøvd med en boot-diskett som jeg laga i xp, men det funker ikke.. data'en finner ikke c: i dos.. tror det har noe med at nt bruker NTFS, var en komiss som sa det i hvertfall.
isåfall kan du bruke fdisk. Partisjonere om disken, og formatere etterpå.

Evt, om du kan boote på OS-cd'n du skal legge inn (win2k & winXP), så har de "innebyggde" partisjonerings og formateringsverktöy.
Det funker nok ikke fordi disken er konventert til NTFS. Du kan jo fdiske, men hvorfor gjøre det så vanskelig? Sleng oppi en cd, boot fra cd'en(det fikser du i bios), og følg instruksjonene som du får.
jeg kan ikke boote fra cd, fordi jeg bruker ekstern cd-rom og den finner jeg ikke i dos..
Du kan jo bare recover Aministrator passord da..
hvorda gjør jeg det da?..