Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1967
Hei kjære freaks

Er nybegynner og har derfor noen spørsmål her.

Jeg kjører backtrack 5 via Vmware workstation, men har da ikke muligheten for å lagre ting på desktop osv. dette kan fort bli litt tungvindt.

Det jeg lurer på er hvordan kan jeg kjøre backtrack for seg selv og helt fullstendig?
Må jeg da først ha ubuntu? og i så fall hvordan installerer jeg backtrack der?

Takker
Sist endret av Reven9000; 9. november 2011 kl. 20:33.
Installer det så beholdes alt, skal være en "Install backtrack 5" ikon på desktop når du fyrer opp
Sist endret av foxxravin; 9. november 2011 kl. 22:46.
Du kan laste ned backtrack persistent på usb, ellers kan du f.eks sette backtrack til å dualboote.. dvs at du får valget mellom å starte backtrack 5 eller windows ved oppstart.
Høres rart ut, kjører du fra cd-en/dvd-en i Wmware? Hvis du installerer i Vmware så skal den oppføre seg om en hvilken som helst maskin. Det gjør i alle fall andre systemer jeg kjører i Vmware, jeg har bare såvidt prøvd Backtrack der. Du kan også lagre til disken på den fysiske maskin under ved å koble i innstillinger. Det er ikke nødvendig å installere Ubuntu først, Backtrack er et fullstendig operativsystem bygd på Ubunti.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Du kan laste ned backtrack persistent på usb, ellers kan du f.eks sette backtrack til å dualboote.. dvs at du får valget mellom å starte backtrack 5 eller windows ved oppstart.
Vis hele sitatet...
Ahaa takker.. har akkurat dualboota ubuntu på skole pc'n så blir samme opplegge da bare med backtrack. Nice

men vil dette da si at backtrack på en måte er et opperativsystem?

heh ja det vil det jo være da... Takker folkens
Ja, Backtrack er så absolutt et operativsystem, akkurat som ubuntu eller Windows eller hva som helst. Det er bygd på ubuntu, som så mange andre, men bruker egne repositorier og har en del andre egne løsninger.
Ja, backtrack er en distro, basert på linux.
Takker folkens, alt fungerer booter backtrack uten problemer. Eller ikke helt da.. da jeg i dag skulle koble meg på det trådløse nettet stod det i network manageren "no wireless network found" får først en feilmelding "could not connect to wicd's D-Bus interface"

Noen som vet hva jeg må gjøre?
Jeg vet ikke helt, men begynn med å sjekke punkt 17 og kanskje 18 i Backtracks FAQ:
http://www.backtrack-linux.org/wiki/index.php/FAQ
Sitat av Seasick Pete Vis innlegg
Jeg vet ikke helt, men begynn med å sjekke punkt 17 og kanskje 18 i Backtracks FAQ:
http://www.backtrack-linux.org/wiki/index.php/FAQ
Vis hele sitatet...
burde tenkt så langt.. igjen takk