Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 17428
hei har en lille bror som henger i et noe kjipt miljø, når han er med disse folka har han en tendens til å ikke svare mobilen.
Hvordan kan jeg spore mobilen hans slik at jeg kan finne ut hvilke adresser han er på slik at jeg kan oppsøke disse adressene og ta han med meg hjem igjen,
siden jeg liker dårlig at han er ruset med disse meneskene.
Takk for alle svar
Isteden for å gå til innkjøp av avansert utstyr for å finne ut hvor broren din henger. Vil jeg heller anbefale deg å heller snakke med broren din istedenfor, og heller spørre han hvorfor han gidder å henge med disse folka. I lengden vil du kanskje innse at det er mindre kostbart og gir et mer ønskelig resultat
Dersom det er en iPhone kan du bruke applikasjoner som FindMyIphone el. til dette. Tilsvarende applikasjoner er også tilgjengelig til Android.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
Isteden for å gå til innkjøp av avansert utstyr for å finne ut hvor broren din henger. Vil jeg heller anbefale deg å heller snakke med broren din istedenfor, og heller spørre han hvorfor han gidder å henge med disse folka. I lengden vil du kanskje innse at det er mindre kostbart og gir et mer ønskelig resultat
Vis hele sitatet...
har prøvd denne taktiken ser du men har selv vert i miljøet for flere år siden å kan spille reglene hadde jeg bare hat adressen skulle jeg alltid ha fått en slutt på dette



nei er ikke en iphone eller android men en litt eldre sony ericsoon
Hva slags miljø er det snakk om? Kunne vært greit å vite da andre brukere kanskje har erfaringer med lignende miljøer.
skjønne hvorfer det er relevant i hvordan jeg kan spore tlf hans men om det hjelper så er det rus\kriminelle miljøet
ser du mye på CSI?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Tror nok ikke broren din blir happy om du overvåker han, anbefaler heller å ta en skikkelig prat med han, alt ettersom hvordan miljø du faktisk snakker om.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
ser du mye på CSI?
Vis hele sitatet...
Måten du sier det på får det til å høres ut som det er umulig. Han har fysisk tilgang til telefonen, noe som gir han mange muligheter med mindre telefonen er steingammel.

TS, opplys oss om hvilken telefonmodell det gjelder. Google latitude har fungert utmerket for meg, og gir nøyaktig posisjon under fri himmel.
Kjøp han en iPhone som presang og sett opp FindMyiPhone på enheten!
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
ser du mye på CSI?
Vis hele sitatet...
om jeg ser mye på csi? nei hvordan det?
er vell ikke akkurat direkte avansert å spore en tlf har flere ganger vert med på dette men dog i kjipe miljøer som jeg ikke vill oppsøke igjen i og med at jeg har holdt meg unna noen år nå

at jeg burde snakke med min bror er vell mitt valg?
å ja har nå snakka med broderen om dette i snart 3 år

vill også legge til at jeg hadde et konkret spørsmål å trenger ingen tips i hvordan jeg skal takle min brors rus problem
om du ikke vet noe om å spore mobiler vær så snill å ikke spam tråden min
TAKK for at dere respekterer dette
hvorfor kan du ikke forfølge bror din dit han drar? evnt få kompisene hans til å fortelle deg hvor han pleier å befinne seg?..
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Måten du sier det på får det til å høres ut som det er umulig. Han har fysisk tilgang til telefonen, noe som gir han mange muligheter med mindre telefonen er steingammel.

TS, opplys oss om hvilken telefonmodell det gjelder. Google latitude har fungert utmerket for meg, og gir nøyaktig posisjon under fri himmel.
Vis hele sitatet...
er en S E w995
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
er en S E w995
Vis hele sitatet...
Et hurtig søk forteller meg da at telefonen til din bror støtter Google Latitude. Det er en av de mest gjennomførte lokaliseringstjenestene på markedet i dag, og vil alltid gi en pekepinn på hvilket område din bror befinner seg i.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
hvorfor kan du ikke forfølge bror din dit han drar? evnt få kompisene hans til å fortelle deg hvor han pleier å befinne seg?..
Vis hele sitatet...
hvorfer jeg ikke kan forfølge han er nokså lett jeg jobber å når jeg kommer hjem er han ute å farter

hvorfer jeg ikke kan spøre kompisene hans hvor han pleier å vanke er unødvendig siden jeg vet om flere adresser men er upasende å buse inn i 20 ulike leiligheter i tide å utider for å sjekke om han er der det vill bare skape mere rot en godt

greia er at jeg vill vite akurat hvor han er når han er der vill jeg da ta meg en tur opp å se om jeg kan få løst noen av problemene å hvertfall ta han med meg hjem igjen

Sitat av Vesuv Vis innlegg
Et hurtig søk forteller meg da at telefonen til din bror støtter Google Latitude. Det er en av de mest gjennomførte lokaliseringstjenestene på markedet i dag, og vil alltid gi en pekepinn på hvilket område din bror befinner seg i.
Vis hele sitatet...
tusen takk for hjelpen setter stor pris på dette
Sånn kjapt lest ang Google Latitude så kan du kun se hvor din bror er om han er på internett via telefonen, noe han kanskje ikke så ofte er?
Latitude må vel være aktivert på tlf for at det skal funke?

Kjip situasjon, men bra du står på!
Sitat av Staggere Vis innlegg
Sånn kjapt lest ang Google Latitude så kan du kun se hvor din bror er om han er på internett via telefonen, noe han kanskje ikke så ofte er?
Vis hele sitatet...
ser slik ut så da r jeg på skratsj igjen men uanset blir glad for alle ideer og forslag

Sitat av pedagogen Vis innlegg
Latitude må vel være aktivert på tlf for at det skal funke?

Kjip situasjon, men bra du står på!
Vis hele sitatet...
jo det må nok det

ja kjip situasjon men skal nok alltids finne ut av det
Vil du være skikkelig James Bong kan du kjøpe en sann mini gps-sender og dukke opp over alt. Tror ikke det er dyrt. Sy den inn i jakkeforet and let the hunt begin!

Sporing av tlf tror jeg ikke du får til.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Vil du være skikkelig James Bong kan du kjøpe en sann mini gps-sender og dukke opp over alt. Tror ikke det er dyrt. Sy den inn i jakkeforet and let the hunt begin!

Sporing av tlf tror jeg ikke du får til.
Vis hele sitatet...

hehe kansje det ja :P

joda skal nok alltids finne ut hvordan jeg sporer en tlf burde ikke vere så vanskelig det har jo som sakt tidligere vert med på det å da var det bare et program mann måtte skrive inn nr så fikk man opp posisjon men husker ikke hva programet het å vet heller ikke hvor det var skaffet men om noen vet så blir jeg glad for det hiv gjerne med pris på det om du vet
KP for at du er en god bror. Overvåkning er selvfølgelig siste utvei men det virker å være nødvendig i dette tilfellet. Faktisk eneste gang jeg støtter noen å overvåke andre.

Det meste av tips har allerede vært postet så jeg har ikke noe mer å si en lykke til
Om du er villig til å legge ut noen kroner er On Sat et alternativ.
Er på størrelse med en fyrstikkeske og kan lett hjemmes på innsiden av ei jakke.
Et billigere alternativ er å skaffe en andriod mobil, installere sporingssystem og gi den til ham som en gave.

Alternativ 2 kan du faktisk få til for under tusenlappen. Om det er verdt det blir en sak du må ta med deg selv.

Jeg vil som mange andre i tråden anbefale deg å ta en prat med broren din og forklare din bekymring på en seriøs måte.
Du kan si at om han holder seg clean og godtar pissings i ~2 måneder får han en iPhone 5 av deg/familien, om han fortsetter å være clean (6mnd) blir det sydentur etc.

Prøv å dra ham med på trening noen ganger i uka slik at han kommer litt bort fra rusen?
Om han blir hekta på trening og får gode resultater får han kanskje ikke lyst til å ruse seg engang mtp. at man mister resultater rimelig fort. Snakker av erfaring, jeg drikker 2-3 ganger i året MAX av frykt for å miste muskler, derimot tar jeg meg en joint eller to en gang iblant.
Sitat av lsrr Vis innlegg
Om du er villig til å legge ut noen kroner er On Sat et alternativ.
Er på størrelse med en fyrstikkeske og kan lett hjemmes på innsiden av ei jakke.
Et billigere alternativ er å skaffe en andriod mobil, installere sporingssystem og gi den til ham som en gave.

Alternativ 2 kan du faktisk få til for under tusenlappen. Om det er verdt det blir en sak du må ta med deg selv.

Jeg vil som mange andre i tråden anbefale deg å ta en prat med broren din og forklare din bekymring på en seriøs måte.
Du kan si at om han holder seg clean og godtar pissings i ~2 måneder får han en iPhone 5 av deg/familien, om han fortsetter å være clean (6mnd) blir det sydentur etc.

Prøv å dra ham med på trening noen ganger i uka slik at han kommer litt bort fra rusen?
Om han blir hekta på trening og får gode resultater får han kanskje ikke lyst til å ruse seg engang mtp. at man mister resultater rimelig fort. Snakker av erfaring, jeg drikker 2-3 ganger i året MAX av frykt for å miste muskler, derimot tar jeg meg en joint eller to en gang iblant.
Vis hele sitatet...

altså jeg er villig til å spytte inn hva en som trengs så det er gode alternativer du har der

angående å snakke med broderen eller bestikke han er nok uaktuelt som nevnt tidligere i tråden har jeg prøvd dette i snart 3 år å funnet ut at om ikke han vil holde seg unna miljøet holder jeg miljøet unna han
Sitat av lsrr Vis innlegg
Om du er villig til å legge ut noen kroner er On Sat et alternativ.
Er på størrelse med en fyrstikkeske og kan lett hjemmes på innsiden av ei j
Vis hele sitatet...
Ta heller denne. 1/10 del av prisen http://www.dealextreme.com/p/voice-a...ying-bug-73413
Sitat av Staggere Vis innlegg
Ta heller denne. 1/10 del av prisen http://www.dealextreme.com/p/voice-a...ying-bug-73413
Vis hele sitatet...
takk for forslag men dx tar gjerne 1 mnd i levering å legger ikke livet til broderen i noe kina greier betaler heller noen 100 lapper ekstra da som sakt spytter inn det som trengs om det er 100 eller om det er 10 000 er samma faen det vill bare finne beste løsninga
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Vil du være skikkelig James Bong kan du kjøpe en sann mini gps-sender og dukke opp over alt. Tror ikke det er dyrt. Sy den inn i jakkeforet and let the hunt begin!

Sporing av tlf tror jeg ikke du får til.
Vis hele sitatet...
Hvordan tror du slike sendere overfører lokasjonsdata da? GSM, dvs akkurat samme teknologien som brukes i mobiltelefoner.

Sporing av telefon får han til.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Tror nok ikke broren din blir happy om du overvåker han, anbefaler heller å ta en skikkelig prat med han, alt ettersom hvordan miljø du faktisk snakker om.
Vis hele sitatet...
Om broren hans hadde havna bak murene / plata en dag, så ville han vel heller ønska det?

Google Lattitude høres flott ut ja, håper det ordner seg og at du får snakka med broren din!

Forresten, det du sa om sporing av tlf nummer, det eneste jeg kan komme på som passer til alle tlf der er "Mbuddy". Men da får du bare hvilken sender han går under (altså sånn sender-mast) OG han vil få det på melding "Hei! Du har blitt oppgitt din posisjon med hjelp av Mbuddy!"

Dette må også godtaes fra hans mobil ved å sende en sms. Men som sagt, det er veldig unøyaktig, du får bare nærmeste sender.

Men KP for at du prøver å beskytte din bror!

EDIT: Ser dog at Lattitude ikke var så bra alikevel ja.. Beklager Lykke til!
Sist endret av Bruskork1; 14. september 2011 kl. 08:13.