Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 17844
Hei! Da er fibernettet i hus, men jeg får ikke til å komme meg inn på routeren! Det er en Inteno router. Det står under routeren og i brosjyren som fulgte med at default passord kunne være både user/user og admin/admin, men ingen fungerer. Legger ved en faksimile fra 192.168.1.1 når jeg tester dette. Er på nett, men vil jo gjerne konfigurere litt diverse porter og lignende. Takk på forhånd!
Har du prøvd å kjøre resetknappen på den da og se om det blir riktige brukernavn\passord ?
Jepp. Både resetknappen, kobla meg til med ethernet og kutta strømmen.
user: user
pw: loqal (hvis d er loqal du har)
Ah, takk skal du ha! Hvor fant du dette?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen som har admin bruker og pass til denne routeren fra loqal? sliter med å få åpnet slik at port 80 går til webserveren som står på lokalnettet.

prøver jeg å aksessere fra utsiden, så timer den bare ut. Og via lokalnettet så går den direkte til hovedsiden for inteno Har søkt på forumet, men ikke funnet noe svar på det heller.

Noe som har noen tips enten til admin pwd eller hvordan jeg skal få webserveren til å motta trafikken fra port 80?

På forhånd takk!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva med å bare forwarde en annen port enn port 80 til webserveren din ?

F.eks 8080 -> 80.

Personlig har jeg satt min i bride, så jeg er lykkelig over ingen funksjonalitet på modemet.
Fiberleverandører gir ut routere som ikke en gang har 802.11n? *imponert*
Inteno FG101R2 har jo en 100Base-FX WAN port så du trenger jo trengt tatt ikke bridge den en gang. Legg den på hylla og kjøp deg en skikkelig router. Dersom du føler du må ha den pga VoIP adapteret i den så vil det ikke være poeng i å bridge den heller..
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei
Ser dette er en eldre tråd, men kanskje har noen innspill på bridging av router. Har lignende problem på samme router(FG101R2). Jeg ønsker å sette denne i bridgemodus, men er litt usikker på hvordan. Kanskje noen har sin i bridgemodus, og kan forklare hvordan dette er satt opp?
Jeg antar at man må legge opp et nytt WAN-Interface under Advanced Setup - WAN, med connectiontype Bridge.
Skal man ha et eget vlan til dette(for å få assignet en port til bridget interface), og beholde eksisterende interface på de resterende portene?
Hva med NAT/DHCP. Må det slås av?
Hvordan er det å nå routeren etterpå? Den nås eksternt?
Vil en reset av router sette alt tilbake til utgangspunktet?

Tar gjerne imot innspill.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det noen som vet hvordan jeg får aktivert admin brukeren på denne typen router?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Ignored Vis innlegg
Er det noen som vet hvordan jeg får aktivert admin brukeren på denne typen router?
Vis hele sitatet...
brukernavn admin, passord {3lvislamp3}
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av amiking Vis innlegg
brukernavn admin, passord {3lvislamp3}
Vis hele sitatet...
Nice Hvordan fikk du tak i det?